Hcg-stigning

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Vet ikke hva jeg skal tro..Har målt hcg på grunn av blødningen jeg hadde sist uke og den var svært tvetydig.. Mandag hadde jeg 15075 og torsdag var den på 25557. Det er altså ikke dobling og litt lavere enn hva som er normalt, samtidig stiger den.. Noen som har erfaringer med hcg som ikke stiger helt som den skal? Hva tror dere, er det bare å innstille seg på at dette er enda en MA?

Den dobler seg bare fram til ca 6000 også går det tregere. Så spørs om den stigningen ikke er normal altså :)

Fant denne nå :)

S-hCG
Ved normal graviditet skal hCG-verdiene dobles hvert 2. døgn inntil hCG-nivået er ca 1200 U/L. Ved hCG-verdier mellom 1200 U/L og 6000 U/L skal verdien dobles hvert 3. døgn, og ved hCG-verdier over 6000 U/L skal verdien dobles hvert 4. døgn frem til ca uke 10. Det er vanskelig å sette grenser som skiller mellom ekstrauterint og normalt svangerskap, men fall eller manglende stigning i konsentrasjonen tyder på unormal utvikling, oftest ekstrauterint svangerskap.

Fant denne nå :)

S-hCG
Ved normal graviditet skal hCG-verdiene dobles hvert 2. døgn inntil hCG-nivået er ca 1200 U/L. Ved hCG-verdier mellom 1200 U/L og 6000 U/L skal verdien dobles hvert 3. døgn, og ved hCG-verdier over 6000 U/L skal verdien dobles hvert 4. døgn frem til ca uke 10. Det er vanskelig å sette grenser som skiller mellom ekstrauterint og normalt svangerskap, men fall eller manglende stigning i konsentrasjonen tyder på unormal utvikling, oftest ekstrauterint svangerskap.
I følge denne er prøvene mine helt innenfor! :D Så bra! Da beholder jeg håpet litt til og så håper jeg de snart sender meg på en ultralyd så jeg kan få litt ro i sjela!

I følge denne er prøvene mine helt innenfor! :D Så bra! Da beholder jeg håpet litt til og så håper jeg de snart sender meg på en ultralyd så jeg kan få litt ro i sjela!
Synes absolutt du skal beholde håpet :)

Back
Topp