Hcg stigning gutt vs jente

Trultemor88

Gift med forumet
JuniJubel2021
Leste i går at man tror man produserer mer hcg om man venter jente enn med gutt...så er det noen av dere som målte hcg stigning ved bare grav.tester og kan sammenligne?[emoji23] *nysgjerrig*
Når testet du positivt og hva venter du?
Jeg fikk første svake strek 8 dpo med stigning allerede 9 dpo. Venter jente[emoji2]
 
Eg tok hcg-prøvar i starten av dette svangerskapet. Dei to første hcg-prøvane viste stigning heilt i nedre del av normalområdet. Den siste testen viste stigning rett utanfor normalområdet, dvs. dobling av hcg på litt meir enn 3 døgn. Det normale er ei dobling av hcg på 2-3 døgn.

Eg var derfor heilt sikker på at eg hadde ein ny MA, som eg har opplevd to gangar før. Likevel fekk eg sjå eit bankande hjerte på tidlig UL. Og no er eg 21 veker på vei, med ei sprell levande og frisk lita jente. :)

Så denne teorien stemmer iallfall ikkje på meg! ;)
 
Testa vel positivt et par dager etter jeg skulle hatt mensen, og venter jente:) aldri målt hcg, men var mer intenst dårlig denne gangen enn meg gutten, så det har kanskje sammenheng med høyere hormonnivå.
 
Positivt 11 dpo, ikke noe overraskende sterk stigning på tester. Akkurat passe stigning.
Venter gutt.
 
Testene har vært like hver gang, ergo testet positivt tidlig (8-9 dpo) og rask stigning. Fått begge kjønn :)
 
Fikk veldig svak positiv test 12 dpo. Målte ikke hcg, men Testa med clearblue som viste 1-2uker, og uka etter ny test med 2-3 uker:)
Får en jente:)
 
Konkluderer da med at dette bare var vås[emoji23] [emoji23] som alt annet man leser på nett hehe
 
Back
Topp