HCG som synker og stiger igjen

Bkno5101342

Andre møte med forumet
Hei
Er det noen som har erfaring med at HCG synker for så å stige igjen?
Jeg målte på mandag og da var den på 80, onsdagen var den sunket til 79. På fredag var den steget til 88 og i dag tirsdag er den på 141.
Jeg går gjennom IVF behandling og er på rugedag 22 i dag.
Noen som har erfart dette tidligere?
Jeg hadde en blødning for en uke siden men blør ikke nå lengre..
Håper det er noen der ute som kan svare meg

Hei!
Dette skjedde meg i uke 6. Jeg hadde i tillegg en stor blødning. Legene trodde, uten å være sikre, at det kunne ha vært en tvilling som ikke klarte seg(de kunne muligens se en tom fostersekk).
Jeg er nå 15 uker på vei og alt ser fint ut!
Har du tatt blodprøve på ulike steder? Legene fortalte meg at laboratorier kan oppnå ulike nivåer.

Hei!
Dette skjedde meg i uke 6. Jeg hadde i tillegg en stor blødning. Legene trodde, uten å være sikre, at det kunne ha vært en tvilling som ikke klarte seg(de kunne muligens se en tom fostersekk).
Jeg er nå 15 uker på vei og alt ser fint ut!
Har du tatt blodprøve på ulike steder? Legene fortalte meg at laboratorier kan oppnå ulike nivåer.

Det er det samme laboratoriet som har analysert prøvene.
Hadde du også like lave tall som meg? Er det ikke slik at det uansett skal doble seg ca hver annen dag? Og kan det synke uten at det betyr noe da?
Jeg satte bare inn et egg så jeg tviler egentlig på at det kan være en tvilling..
Uff det ble mange spørsmål her
Har du også gått gjennom IVF?

Jeg hadde kommet en del lengre enn deg, siden du er på rugedag 22, og jeg var i uke 6. Så jeg hadde verdier over 10000 når blodprøvene ble tatt. Jeg satte også inn ett egg, en fryst blastocyst, men av og til kan visst disse utvikle seg til tvilling. Jeg har ikke lest så mye om det, jeg bare godtok det legene sa.

Verdiene mine doblet seg fint i starten, men så fikk jeg blødning og den sank noen tusen i verdi. Den doblet seg ikke normalt når jeg tok en ny to dager etterpå. Men ideelt sett så skal den jo dobles når verdiene er under 10000 tror jeg!
Jeg tok ultralyd samtidig som når den første blodprøven viste synking av verdi, så jeg så jo hjerteslag og at det var liv. De sa de ikke kunne svare meg helt nøyaktig på hvorfor den sank, hvis det ikke var tvilling. Da måtte jeg bare vente og se. Fikk også en ultralyd uken etter for å følge opp, og når den også var fin så ville de ikke følge opp med flere blodprøver.
Håper du klarer å slappe av litt, for verdiene dine har jo økt igjen. Og sålenge de øker er det jo veldig gode sjanser for at alt går bra! Og du blør vel ikke noe?
Ble et veldig langt svar, og sikkert ikke så mye du fikk svar på - men alle svangerskap er jo så individuelle.

Jeg hadde kommet en del lengre enn deg, siden du er på rugedag 22, og jeg var i uke 6. Så jeg hadde verdier over 10000 når blodprøvene ble tatt. Jeg satte også inn ett egg, en fryst blastocyst, men av og til kan visst disse utvikle seg til tvilling. Jeg har ikke lest så mye om det, jeg bare godtok det legene sa.

Verdiene mine doblet seg fint i starten, men så fikk jeg blødning og den sank noen tusen i verdi. Den doblet seg ikke normalt når jeg tok en ny to dager etterpå. Men ideelt sett så skal den jo dobles når verdiene er under 10000 tror jeg!
Jeg tok ultralyd samtidig som når den første blodprøven viste synking av verdi, så jeg så jo hjerteslag og at det var liv. De sa de ikke kunne svare meg helt nøyaktig på hvorfor den sank, hvis det ikke var tvilling. Da måtte jeg bare vente og se. Fikk også en ultralyd uken etter for å følge opp, og når den også var fin så ville de ikke følge opp med flere blodprøver.
Håper du klarer å slappe av litt, for verdiene dine har jo økt igjen. Og sålenge de øker er det jo veldig gode sjanser for at alt går bra! Og du blør vel ikke noe?
Ble et veldig langt svar, og sikkert ikke så mye du fikk svar på - men alle svangerskap er jo så individuelle.

Har snakket med klinikken og de mener jeg har mistet men jeg skulle komme innom de i morgen så får vi se hva de sier.. Uff det er nesten ventingen som er verst.. Og det å ikke vite...
Vi går til privat nå men har ett egg igjen hos det offentlige. Vet du noe om det vil gå greit om vi går rett på fryseforsøk nå? Selv med HCG i kroppen? Har lest at det faktisk kan øke sjansene...
Jeg syntes det er forferdelig å Evt. Måtte vente i flere mnd.....
Gratulerer så mye med spiren!

Jeg har ikke opplevd hcg som synker og stiger igjen, men fikk satt inn et egg, og ble gravid med tvillinger, mistet den ene 5+3. Ville bare si at det ikke er umulig å få tvillinger av et egg. Nå var jeg jo lenger på vei enn deg, men min hcg fordoblet seg ikke da jeg tok blodprøve dagen jeg mistet og fire dager etter. 5666 til ca. 16200. Fikk beskjed om at alt var bra, men hadde da altså mistet en tvilling.
Håper alt står bra til hos deg!:Heartred

Jeg har ikke opplevd hcg som synker og stiger igjen, men fikk satt inn et egg, og ble gravid med tvillinger, mistet den ene 5+3. Ville bare si at det ikke er umulig å få tvillinger av et egg. Nå var jeg jo lenger på vei enn deg, men min hcg fordoblet seg ikke da jeg tok blodprøve dagen jeg mistet og fire dager etter. 5666 til ca. 16200. Fikk beskjed om at alt var bra, men hadde da altså mistet en tvilling.
Håper alt står bra til hos deg!:Heartred

Tusen takk for svar og gratulerer med baby
Fikk beskjed av klinikken i dag om å komme innom en tur i morgen så får vel vite mer da om hva som skjer men vi har nok innstilt oss på at det ikke gikk denne gangen heller...
Begynner egentlig å se framover mot et nytt forsøk.
Det verste er ventingen og det å ikke vite. Har lest at det kan øke sjansene om man fremdeles har HCG i kroppen så har veldig lyst å prøve oss på det ene egget vi har igjen på frys

All ventingen tærer virkelig på. Var dette et ferskforsøk? Vi måtte vente en syklus etter bortfallsblødningen etter mislykket forsøk, men det kræsjet med jula. Så da ble det forsøk i januar som ble avbrutt grunnet at det kræsjet med helg. Så det skal ikke alltid være så lett for oss prøvere! Vi har gått offentlig, men jeg har kanskje forstått det som at de er litt "raskere" privat? Så du har kanskje gode sjanser på å gå rett på fryseforsøk. Håper uansett på beste løsning for deg om dette viser seg å ikke ha lyktes. Ikke gi opp

All ventingen tærer virkelig på. Var dette et ferskforsøk? Vi måtte vente en syklus etter bortfallsblødningen etter mislykket forsøk, men det kræsjet med jula. Så da ble det forsøk i januar som ble avbrutt grunnet at det kræsjet med helg. Så det skal ikke alltid være så lett for oss prøvere! Vi har gått offentlig, men jeg har kanskje forstått det som at de er litt "raskere" privat? Så du har kanskje gode sjanser på å gå rett på fryseforsøk. Håper uansett på beste løsning for deg om dette viser seg å ikke ha lyktes. Ikke gi opp

Ja dette var et ferskforsøk. Vi hadde en kjemisk graviditet forrige runde og da fikk vi beskjed om å vente to sykluser. Syntes det var alt for lenge! Så da tok vi kontakt med en privat klinikk og da kunne vi prøve igjen med en gang
Jeg begynte å blø denne gangen på testdatoen. Blødde i en uke og siden har det ikke kommet noe.
Har tatt kontakt med det offentlige og har fått time hos dem på mandag. Men jeg tørr ikke å si til dem at vi har akkurat hatt et ferskforsøk.
Regner med at vi har mistet og håper egentlig at alt ser bra ut i morgen når vi skal til legen slik at vi kan prøve igjen nå snart.. Om egget overlever da.
Jeg hadde faktisk ikke trodd at det skulle bli så altoppslukende som det faktisk er! Å måtte vente i flere mnd. Er helt forferdelig! Når det ikke går vil jeg helst starte på nytt med en gang!

Ja, da har dere jammen vært igjennom litt dere også. Man blir virkelig både psykisk og fysisk sliten av det hele, og det går ut over mye i hverdagen. Og for vår del ville vi ikke si det til så mange, så man føler seg veldig alene oppi alt sammen. Men det er virkelig positivt at dere har fått egg på frys, og til syvende og sist vil alt være verdt det! Håper du får de svarene du vil ha imorgen og at noe skjer før sommeren! Hold ut :Heartpink

Tusen takk for svar og gratulerer med baby
Fikk beskjed av klinikken i dag om å komme innom en tur i morgen så får vel vite mer da om hva som skjer men vi har nok innstilt oss på at det ikke gikk denne gangen heller...
Begynner egentlig å se framover mot et nytt forsøk.
Det verste er ventingen og det å ikke vite. Har lest at det kan øke sjansene om man fremdeles har HCG i kroppen så har veldig lyst å prøve oss på det ene egget vi har igjen på frys
Takk for det :) Håper på et mirakel for dere! :Heartred Å vente på et sånt svar er fælt! Å vente mellom forsøkene er også alt annet en enkelt. Mye venting, forventning og håp, uvisshet og tanker oppi dette. Ønsker dere lykke til uansett utfall og håper dere snart får den etterlengtede spiren dersom det ikke gikk denne gangen. :Heartred

Back
Topp