Hcg som dobler seg etter spontanabort

Selma83

Flørter med forumet
Hadde en spontanabort i uka som var, eller, jeg har iallefall antatt det da den var helt lik starten på mine foregående spontanaborter de siste årene. Skulle deretter ta Hcg for å følge med på at alt avsluttes (driver med IVF). Har pleid å måtte få medikament for å få ut alt.

Hcg tallene dobles som "etter boka" og jeg forstår ikke helt hva som skjer. Burde ikke hcg stoppet, begynt å synke eller iallefall ikke doblet seg? Har nå målt 5 dager, og hver eneste dag med fin økning (annenhver med dobling). Kan jeg allikevel få ha et håp om at det faktisk utvikles et foster? Kan det ha vært en tvilling som hadde delt seg etter innsett? Eller må jeg være mentalt klar for at det brått går galt nå snart?

Andre som har opplevd blødning med koagler som allikevel har fått babyen?

Ivf baby som er satt inn på riktig sted pga tette eggledere, om det har noe å si.

Jeg hadde en sterk blødning i starten. Legen mener det enten var en tvilling, eller det at jeg hadde to cyster som sprakk - kanskje en kombinasjon. Foreløpig har jeg fortsatt fin økning, så de tror alt er i orden - men har ikke fått tatt en ultralyd til å bekrefte enda, så er jo ikke 100% sikker :Heartpink Men lest om mange som opplevde sterk blødning i termingruppen også!

Jeg har hatt blødninger med sterker murring fra starten av (uke 13 nå) og hcgen steg her å, trodde det var spontanabort til og begynne med. Jeg fant de aldri noen ordentlig grunn til blødningene, men forstod at det ikke var så uvanlig som jeg orginalt trodde! Har nå vært på gjentatte ultralyden og et fint lite foster som utvikler seg helt som det skal

Jeg mista en tvilling i uke 11 så da er det normalt at hcg fortsetter å stige når man fortsatt er gravid . Eller så kan det hende at det ikke var en SA.

Med ivf er det økt sjanse for å få hematom og. Jeg hadde blødninger i starten av svangerskap nr3 som viste seg å være pga et hematom.
Så det må ikke nødvendigvis være en SA heller.
Ville fått tatt en UL for å sjekke ståa. (.. etter 6+0), om du er kortere enn det..)

Jeg hadde en sterk blødning i starten. Legen mener det enten var en tvilling, eller det at jeg hadde to cyster som sprakk - kanskje en kombinasjon. Foreløpig har jeg fortsatt fin økning, så de tror alt er i orden - men har ikke fått tatt en ultralyd til å bekrefte enda, så er jo ikke 100% sikker :Heartpink Men lest om mange som opplevde sterk blødning i termingruppen også!
Hvor langt er du på vei?
Har fått beskjed nå om ultralyd denne uka, men er kun 4+5 så de kan ikke sjekke hjertelyd etc. Hcg fortsetter å stige bra her også.

Hvor langt er du på vei?
Har fått beskjed nå om ultralyd denne uka, men er kun 4+5 så de kan ikke sjekke hjertelyd etc. Hcg fortsetter å stige bra her også.
Nå er jeg 6+3, men dette var når jeg var rundt likt som deg. De kunne derfor ikke se noe særlig på UL, men de så at to cyster som jeg hadde i mai var borte + at jeg hadde fått mange nye

Hadde en spontanabort i uka som var, eller, jeg har iallefall antatt det da den var helt lik starten på mine foregående spontanaborter de siste årene. Skulle deretter ta Hcg for å følge med på at alt avsluttes (driver med IVF). Har pleid å måtte få medikament for å få ut alt.

Hcg tallene dobles som "etter boka" og jeg forstår ikke helt hva som skjer. Burde ikke hcg stoppet, begynt å synke eller iallefall ikke doblet seg? Har nå målt 5 dager, og hver eneste dag med fin økning (annenhver med dobling). Kan jeg allikevel få ha et håp om at det faktisk utvikles et foster? Kan det ha vært en tvilling som hadde delt seg etter innsett? Eller må jeg være mentalt klar for at det brått går galt nå snart?

Andre som har opplevd blødning med koagler som allikevel har fått babyen?

Ivf baby som er satt inn på riktig sted pga tette eggledere, om det har noe å si.
Jøss, husker deg fra annen tråd. Hvordan ser hcg tallene ut da? Ring klinikken og si at du vil komme på UL!

Back
Topp