HCG slutten av uke 4

Knerten3

Glad i forumet
Nå er jeg så spent- tok hcg fredag og fikk svar nå at den var på 195.
Skal ta en ny etterpå og håper på bra stigning. Mistet sist i uke 6, og håper d går bra denne gang.
Legesekretæren sa at denne verdien ikke sier noe, før jeg får den andre..
Men er 195 normalt i uke 4-5 ?
 
IMG_1018.jpg

Her kan du se de sprinkende forskjellene på oss! Fra lavest normal til høyest normal :) og gjennomsnitt for hver dag.

Derfor kan man ikke si noe før man ser stigningen. Altså forskjellen mellom testene, kan ikke sammenlignes med andre :)
 
Vis vedlegget 273483

Her kan du se de sprinkende forskjellene på oss! Fra lavest normal til høyest normal :) og gjennomsnitt for hver dag.

Derfor kan man ikke si noe før man ser stigningen. Altså forskjellen mellom testene, kan ikke sammenlignes med andre :)
Takk. Men finner så mange ulike tabeller..

Hadde 195 på fredag og 530 på mandag og syns det er liten stigning.
Blir så stressa på at d er tom fostersekk eller svangerskap utenfor livmor.
Men de ser vel ikke noe på UL i uke 5 uansett :-(
 
Takk. Men finner så mange ulike tabeller..

Hadde 195 på fredag og 530 på mandag og syns det er liten stigning.
Blir så stressa på at d er tom fostersekk eller svangerskap utenfor livmor.
Men de ser vel ikke noe på UL i uke 5 uansett :-(

Nå kan jeg lite om dette men høres jo ut som en grei stigning? Hva sier legen da?
 
Det er jo fordobling på to dager det der
 
Sekretæren skulle snakke med legen og ringe meg tilbake.
Hvis den skal dobles hver dag så skulle den vært rundt 800

Den skal ikke dobles hver dag. Den skal dobles mellom 48-72 timer.
 
Fordobling av 195 er vel bare 390. Og din har økt mer enn det. Det skal ikke fordobles hver dag, men hver 48-72. time. Du ligger godt over normal økning.
 
S-hCG Ved normal graviditet skal hCG-verdiene dobles hvert 2. døgn inntil hCG-nivået er ca 1200 U/L. Ved hCG-verdier mellom 1200 U/L og 6000 U/L skal verdien dobles hvert 3. døgn, og ved hCG-verdier over 6000 U/L skal verdien dobles hvert 4. døgn frem til ca uke 10. Det er vanskelig å sette grenser som skiller mellom ekstrauterint og normalt svangerskap, men fall eller manglende stigning i konsentrasjonen tyder på unormal utvikling, oftest ekstrauterint svangerskap.

http://www.furst.no/analyse-og-klin...-innflytelse-pa-laboratorieverdier/fysiologi/ står litt om det her ☺️
 
Gyn ringte og sa det var fin stigning. Føler det er litt lavt.. men får bare slå meg til ro fram til TUL.
 
Back
Topp