HCG på 12023 :-)

Mæddis88

Flørter med forumet
Hei!

Da har jeg vært på sykehuset og tatt nye prøver! Verdien på de som ble tatt 12.januar, var på 12023. Det har vel steget noe nå, iom at det var forje torsdag, disse ble tatt.

Noen som vet sånn ca. hva som er normalt ifølge verdier og uker? Har lest så mye rart, og er ikke alltids lett å skjønne alt.

Håper på svar!! Er så nysgjerrig :-P

Jeg leser tabellen slik: når testen ble tatt var det 42-46 dager siden siste menstruasjon og da HCG verdien være 1080 til 56,500. Alle verdier mellom 1080 - 56,500 er normale verdier i det stadiet av svangerkapet. Hvis du hadde 12023 så er du innenfor normalverdien. Hvis HCG måling skal gi svar på utviklingen av spiren så må målingen sammenliknes med en ny måling, for da å se om verdien stiger riktig.

Vanskelig å forklare, men håper du forstod noe

baby2 skrev:

Jeg leser tabellen slik: når testen ble tatt var det 42-46 dager siden siste menstruasjon og da HCG verdien være 1080 til 56,500. Alle verdier mellom 1080 - 56,500 er normale verdier i det stadiet av svangerkapet. Hvis du hadde 12023 så er du innenfor normalverdien. Hvis HCG måling skal gi svar på utviklingen av spiren så må målingen sammenliknes med en ny måling, for da å se om verdien stiger riktig.

Vanskelig å forklare, men håper du forstod noe

Hei igjen! Takk for svar ;-) Hvis målingen skal doble seg, så vil det si at min nye måling er på rundt 40.000-45.000 nå. Tok nye prøver i dag, så får vi se på torsdag. Skal på UL da :-D Håper å se et bankende hjerte da! Hvem uke er jeg i ca., om disse målingene stemmer? Hmm!! :-D

Back
Topp