Hcg og kjønn? (Sniker fra mai)

Tupp3

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Forskning viser jo at det er en sammenheng mellom høy hcg og kjønn.. Spennende å høre om det stemmer her :) Høy hcg skal visstnok indikere jente. Noen her som hadde høy hcg og har fått sett jente ved ul? Eller noen med høy hcg som har fått påvist gutt? :)

Hadde høy hcg og vi får jente :)
4+3- 748
5+3 - 5666
6+0 - 16200
(Jeg var gravid med tvilling-jenter, men mistet den ene 5+3)
Har gutt fra før, men vet ikke hva hcg-nivået var i den graviditeten.

Last edited:
Forskning viser jo at det er en sammenheng mellom høy hcg og kjønn.. Spennende å høre om det stemmer her :) Høy hcg skal visstnok indikere jente. Noen her som hadde høy hcg og har fått sett jente ved ul? Eller noen med høy hcg som har fått påvist gutt? :)

388 i hcg 14 dpo, gutt. 411 i hcg 14 dpo , jente. Så veldig likt egentlig. Jeg har ikke troen på at hcg forteller så veldig mye. Prøverør, så dpo er nøyaktig.

Det sies også at hjerteslag skal si noe om kjønn, men her har både gutt og jente ligget på nesten nøyaktig samme til samme tid i graviditeten.
Har også spekulert i ulike måter å gjette på kjønn nemlig :p:joyful:, men er nok bare ul( og evt NIPT-test) som kan gi et mer riktig svar. Dvs til og med etter oul er det enda noen som får en overraskelse ved fødsel :D.

Jeg vet ikke? Fordi med nr to som er gutt så testet jeg veldig sent pos. Gikk vel nesten en uke før jeg fikk utslag på testen, men med nr 1 (jente) og denne her (gutt) så slo testen ut før jeg ventet mens fordi jeg var så dårlig. Men denne gangen hadde jeg tvillinger, men mistet den ene i uke 12.

Back
Topp