HCG og bekymret

Lillemy96

Blir kjent med forumet
Heisann

Jeg har testet positivt men er veldig nervøs for alt. Jeg er redd jeg ikke ser riktig når jeg ser streken, og kjemperedd for at HCG ikke skal stige.
10 dpo tok jeg en «test tidlig» med 10mlU/ml sensitivitet.
I dag (12 dpo) tok jeg en vanlig test med 25mlU/ml

den fra i dag er litt sterkere, men jeg er så sykt usikker? var dere i tvil på om dere var gravide i starten? Og var dere redde for at HCG ikke skulle stige?

Vedlegg

• 70EADB73-9F7C-4EA5-8678-38DC5FAE86BC.jpeg
    70EADB73-9F7C-4EA5-8678-38DC5FAE86BC.jpeg
    25,3 KB · Visninger: 80
Det er ingen tvil om at du pr.d.d er gravid. Streken er sterk nok ift hvor langt du har kommet, og for sterk til å være skyggestrek.
Men du er bare 12 dpo, og derfor er det fortsatt veldig tidlig og umulig å si hvordan det går. Der kan vi desverre ikke betrygge deg.

men det du føler på er heeeelt normalt altså. Har nettopp vært der selv ;-) Di første dagene med positive tester er preget av redsel for at det går galt, usikkerhet på om testene stiger nok, er sterke nok osv. Men prøv å tenke at testene er positive nå, og ikke ta sorgene på forskudd. Du er gravid! Gratulerer

Det er ingen tvil om at du pr.d.d er gravid. Streken er sterk nok ift hvor langt du har kommet, og for sterk til å være skyggestrek.
Men du er bare 12 dpo, og derfor er det fortsatt veldig tidlig og umulig å si hvordan det går. Der kan vi desverre ikke betrygge deg.

men det du føler på er heeeelt normalt altså. Har nettopp vært der selv ;-) Di første dagene med positive tester er preget av redsel for at det går galt, usikkerhet på om testene stiger nok, er sterke nok osv. Men prøv å tenke at testene er positive nå, og ikke ta sorgene på forskudd. Du er gravid! Gratulerer
Tusen takk for svar ❤️ Syns bare det er så vanskelig fordi jeg er så usikker, men ordene dine hjelper. Og jeg har faktisk funnet mye hjelp i forumet her! ❤️

Jeg var også usikker de første dagene (er det egentlig enda selvom jeg fikk «gravid 1-2» på digital i dag). Føler ikke jeg har nok stigning :bag::wacky:

Sånn ser testene mine ut.
20CE8818-BB5A-41AE-9FD3-F975077459FD.jpeg
11, 12, 13 og 14 dpo. Den fra 12 dpo (nummer 2 fra toppen) er ca lik som din :) Og å sammenlikne tidligtest og vanlig test er ingen vits. Hadde du testet med tidligtest i dag også ville du sett mer stigning :rolleyes: Gratulerer med graviditeten!

Det er veldig vanlig å være bekymret, nervøs og usikker på alt i starten av et svangerskap. Særlig som førstegangsgravid, tenker jeg. Og så er det helt normalt at det også fortsetter gjennom svangerskapet og etter at barnet er født. Men man lærer seg å håndtere den på en annen måte, når alt ikke lenger er så voldsomt nytt og overveldende. Krysser fingrene for at dette går helt fint. Masse lykke til og gratulerer :)

Dette er mine. 12dpo nederst, 16 dpo i midten og 19 dpo øverst. Den nederste holdt jeg på å redigerte hele bildet for å se. Jeg trodde jeg hadde blir steike galen.: Samboeren ristet på hodet og var ikke med på notene. Fikk for øvrig gravid 1-2 13dpo og gravid 2-3 først idag på 20dpo :) Ikke bekymre det for mye. Og: Gratulerer ❤️

Vedlegg

• DE539047-61F5-4C58-8CB6-557629A661BA.jpeg
    DE539047-61F5-4C58-8CB6-557629A661BA.jpeg
    35,5 KB · Visninger: 27
Dette er mine. 12dpo nederst, 16 dpo i midten og 19 dpo øverst. Den nederste holdt jeg på å redigerte hele bildet for å se. Jeg trodde jeg hadde blir steike galen.: Samboeren ristet på hodet og var ikke med på notene. Fikk for øvrig gravid 1-2 13dpo og gravid 2-3 først idag på 20dpo :) Ikke bekymre det for mye. Og: Gratulerer ❤️
Tusen takk, fikk 1-2 på cb digital så det føltes ganske godt ❤️

Back
Topp