HCG - noen som har målt?

Klinkokos

Andre møte med forumet
Hei hei dere på Juli-forumet! :)

Da meldte jeg meg rett og slett inn her bare for å høre litt med andre som kanskje har målt HCG? :shy: Hva har dere ligget på og i hviken uke?

Jeg tok blodprøve på fredag for å måle HCG som jeg fikk svar på i dag og i forhold til hvor langt jeg i teorien skal være på vei så var den heeeeeeeelt nede i laveste grense :/ .... Skal ta ny på onsdag og vet at det er stigningen her som er det viktigste, men lell :oops:

Jeg er av den... nervøse typen kan man si hehe.. Har en slag foreløpig termin 5 juli (tok ut HS 26. september og fikk ikke mens før jeg ble gravid, EL 5-7.10))

Hei hei dere på Juli-forumet! :)

Da meldte jeg meg rett og slett inn her bare for å høre litt med andre som kanskje har målt HCG? :shy: Hva har dere ligget på og i hviken uke?

Jeg tok blodprøve på fredag for å måle HCG som jeg fikk svar på i dag og i forhold til hvor langt jeg i teorien skal være på vei så var den heeeeeeeelt nede i laveste grense :/ .... Skal ta ny på onsdag og vet at det er stigningen her som er det viktigste, men lell :oops:

Jeg er av den... nervøse typen kan man si hehe.. Har en slag foreløpig termin 5 juli (tok ut HS 26. september og fikk ikke mens før jeg ble gravid, EL 5-7.10))

Jeg har termin 3.juli. Hadde HCG på 1260 4+4 :-)

Hvor mye lå HCG på?
Tatt HCG i dag og den var på 251, og det var veldig innafor :) er 4+3 ❤️

Første gang jeg skriver her på juli. Har snoka litt her da[emoji4] Jeg tok første hCG 4+3 og da var den på 359, idag 5+0 var den på 3100[emoji2]

Min hcg var 1700 når jeg var 6+0, og 2900 på 6+3. Gynekologen mente det var dårlige tall. Siden tok vi tul og ble satt tilbake 9 dager. Dvs at målingene ble gjort 4+5 og 5+1 (korrigert).

Poenget med dette eksempelet er at du kan bli satt tilbake selv om du er sikker på hvor langt du er kommet. Jeg VET at jeg er lenger på vei, men gyn forholder seg til den str embryoet hadde på tul.. og heldigvis vil det si at hcg-nivåene er mer «innafor»..

Jeg målte hcg når jeg bar 4+3 og den var på 423 :-) målte igjen i dag 5+3 så spent på svarene i morgen!

HCG kan variere veldig, så krysser fingrene for at den følger sin egen stigning og at det er normalt for deg :-)

Hvor mye lå HCG på?
Tatt HCG i dag og den var på 251, og det var veldig innafor :) er 4+3 ❤️

HCG på fredag som var, da skal jeg ha vært 5+3 målt etter EL (Mulig noe som ikke stemmer her med den EL altså), og den var på 728. Ny blodprøve tatt i dag, får svar på onsdag. Så veldig lavt, men forsatt innenfor en "normal"... Jeg ba selv om å måle HCG, for å se stigning for å bli litt betrygget siden jeg har så og si null symptomer (Hadde de klassiske med nr 1 og 2), meeeeen nå lurer jeg på om det var noen god ide :woot:.... Jaja, håpe på god stigning på onsdag da. Så ul neste torsdag..

Kjøpt CB digital og håper å få 3+ i morgen tidlig/ de neste dagene (Da er den over 2000)

Jaja damer, godt tiden frem til jul ikke kommer til å gå fort for oss! Får kjempe god tid vi! :meh:.......................:banghead:...... :laughing002

HCG på fredag som var, da skal jeg ha vært 5+3 målt etter EL (Mulig noe som ikke stemmer her med den EL altså), og den var på 728. Ny blodprøve tatt i dag, får svar på onsdag. Så veldig lavt, men forsatt innenfor en "normal"... Jeg ba selv om å måle HCG, for å se stigning for å bli litt betrygget siden jeg har så og si null symptomer (Hadde de klassiske med nr 1 og 2), meeeeen nå lurer jeg på om det var noen god ide :woot:.... Jaja, håpe på god stigning på onsdag da. Så ul neste torsdag..

Kjøpt CB digital og håper å få 3+ i morgen tidlig/ de neste dagene (Da er den over 2000)

Jaja damer, godt tiden frem til jul ikke kommer til å gå fort for oss! Får kjempe god tid vi! :meh:.......................:banghead:...... :laughing002
Man bekymrer seg for så mye :P kjenner meg veeeeeldig igjen i det. Haha. Men dette går nok bra skal du se :)

Noe som husker navnet på den nettsiden der man kan plotte inn hCG og se en kurve med normalområde og sånt?

Blodprøven mandag viste HCG på 1380 (fredag 720) så det er bra! Men fortsatt i veldige nedre del her.... [emoji85] ny prøve i morgen.. om den viser god økning så skal jeg gi meg..... håper jeg [emoji849][emoji38]

dd2f5085480bdf5a7b72d62aaabe09d7.jpg

Jeg spurte fastlegen min om vi kunne ta den prøven. Han sa vi bare skulle ta urinprøve.. så tok den og fikk ikke noe «tall» sånnsett. Bare bekreftet graviditeten, nesten to uker etter positiv test.

Hvordan får dere målt HCG? Snille leger? :)

Jeg spurte fastlegen min om vi kunne ta den prøven. Han sa vi bare skulle ta urinprøve.. så tok den og fikk ikke noe «tall» sånnsett. Bare bekreftet graviditeten, nesten to uker etter positiv test.

Jeg antar jeg ville få målt dersom jeg mistenkte at noe var galt. Blødninger, svak/ingen stigning på tester, smerter som kan indikere ex.u. Eller ved sterk bekymring. Det koster jo faktisk samfunnet litt for hver gang man tar en prøve, så er nok derfor legene ikke bare rekvirerer det i hytt og pine. :)

Jeg får målt siden jeg har mistet mange ganger. Målte aldri noe med nr 1. Med nr 2 så hadde jeg sinnsyke smerter og tom livmor på ul så da måtte vi se fremskritt. Målt med nr 3 alle gangene jeg har vært gravid med tredjemann fordi noe har vært galt - blødning, plutselig svake tester, smerter.. (mistet 3 nr 3’ere, så håper den sitter denne fjerde gangen) :)

Back
Topp