Hcg-nivåer så sent som uke 14

Inemor

Juni-spire i magen <3
Sommerfuglene <3
Da har jeg vært hos legen. :)
Pga. blødningene mine kunne vi ta et par hcg-prøver sa han, for å sjekke hcg-stigning... Joda det var helt greit mente jeg... Men når jeg kom hjem nå, begynte jeg å tenke... Når ikke hcg sitt maksimale i uke 14? Da kan den jo evt. stagnere eller til og med minke av helt naturlige årsaker... Kan den ikke det da?

Er redd for at jeg skal bli stressa bare av disse blodprøvene...

Står på nettet at hcg er høyest i uke 8-10, for deretter å synke og stagnere på ca. 20 000.. slik at den holder seg på ca 20.000 resten av graviditeten... så da kan du i følge dette teste om hcg-en holder seg på stedet hvil eller faller mye ...
Håper og krysser fingrene for at alt står bra til i magen :):)

Takk for svar :) Hmmm, synes ikke det er noen god måte i finne ut om alt er ok på, dersom den kan stagnere eller falle litt, uten at det er noe galt...

Jeg har funnet hjertelyden etter blødningene mine, så jeg er egentlig ganske trygg på at alt er fint, det er legen også sa han. Men kunne gjerne sjekke for sikkerhets skyld.

Ikke godt å vite sikkert nei... det finnes liksom ikke noe fasitsvar på noe gjennom hele graviditeten o_O Så lenge du har funnet hjertelyden er det jo stor sannsynlighet for at alt går bra :) Var selv til gynekolog pga. blødninger i uke 4-7, ul i uke 7 viste hjerteslag og gynekologen sa at det var veeeeldig stor sjanse for at alt ville gå bra når en hørte hjerteslag :) men.. kan aldri få for mange forsikringer :)

Ikke godt å vite sikkert nei... det finnes liksom ikke noe fasitsvar på noe gjennom hele graviditeten o_O Så lenge du har funnet hjertelyden er det jo stor sannsynlighet for at alt går bra :) Var selv til gynekolog pga. blødninger i uke 4-7, ul i uke 7 viste hjerteslag og gynekologen sa at det var veeeeldig stor sjanse for at alt ville gå bra når en hørte hjerteslag :) men.. kan aldri få for mange forsikringer :)

Sant :) Jeg begynte å blø når jeg var 11+3, var inn på UL, og gynekologen sa at alt var fint. Hun visste ikke hvorfor jeg blødde, sannsynligvis bare slimhinnene... Men jeg har blødd MYE i ettertid, men har hele tiden funnet hjertelyen, og merker at livmora vokser<3 Men disse blødningene er så nervepirrende.... Håper bare de gir seg snart :)

Sant :) Jeg begynte å blø når jeg var 11+3, var inn på UL, og gynekologen sa at alt var fint. Hun visste ikke hvorfor jeg blødde, sannsynligvis bare slimhinnene... Men jeg har blødd MYE i ettertid, men har hele tiden funnet hjertelyen, og merker at livmora vokser<3 Men disse blødningene er så nervepirrende.... Håper bare de gir seg snart :)

Men blør du igjen? Jeg trodde det hadde gitt seg :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Men blør du igjen? Jeg trodde det hadde gitt seg :(

Var en uke uten, så blødde jeg gjen natt til torsdag :( Det har gitt seg igjen nå, og jeg har funnet hjertelyd i ettertid... Men synes det er så skummelt med så mye blod :(

Var en uke uten, så blødde jeg gjen natt til torsdag :( Det har gitt seg igjen nå, og jeg har funnet hjertelyd i ettertid... Men synes det er så skummelt med så mye blod :(

Huff det må være ekkelt, men supert at du har funnet hjertelyden <3

Back
Topp