hcg nivå

Mrs b

Forumet er livet
VIP
hei.
er det noen som vet om hcg nivået(tror jeg det heter,det som slår ut på gravidtets testen)
er det samme hver gang man blir gravid?altså,har jeg evt like mye som sist gang jeg var gravid?
noen kan jo gå både en å to uker over ikm før di tester positivt,mens andre slår det ut dagen etter ikm.(noe som var mitt tilfelle sist gang)kan dette variere?

håper på svar........

Jeg vet ikke, men de sier jo at hver enkelt graviditet er forskjellige, så det kan jo hende at de hcg-nivået er forskjellig også..

En kan f.eks ha helt forskjellige symptomer i forskjellige svangerskap (med samme mor og far også, ja)
- jeg trodde det var hcg-nivået som styrte mye av symptomene/plagene

-men selvsagt kan jeg ta feil..[8|]

Tror det er det stoffet som kroppen begynner å produsere mer av når du er gravid Det er det som kommer i urinen og derfor det som avgjør om en test er positiv eller ikke.

Men det er sikkert forskjellig fra person til person og svangerskap til svangerskap hvor tidlig kroppen begynner å produsere det. Er sikkert derfor det er så forskjellig når man kan teste.

Det kan også hende jeg gir deg et feil svar, men jeg tror det er riktig. Står om det på bruksanvisningen til en grav.test.

Nivået av hcg er på min. 5, dersom det skal synes på en graviditetstest, senere fordobler den seg...

Hcg nivået i kroppen øker i takt med graviditeten. Hcg `et i blodet kan vise cirka hvor mange uker du er på vei ved usikker termin.

hei. hcg mengden øker jo lenger ut i svangerskapet du er. hvis du tester deg første dag som mensen er forsinket kan det hende at du får negativt selv om du er gravid. så det lønner seg å teste noen dager etter at du forventer mensen. Hcg nivået dobbles annenhverdag. på graviditetstesten hjemme får du bare vite om du er gravid eller ikke og ikke noe om hcg nivået, det er derfor legen tar blodprøve, der kan legen finneut av hvor høyt hcg nivået er. jeg hadde spontanabort i mai og da tok legen blodprøve den dagen jeg aborterte og tre dager etter på så hadde jeg ikke igjen noe hcg igjen. ( dette er individuelt, hcg kan påvises i blodet i 14 dager etter at en har spontanabortert).

klem

Back
Topp