Hcg-nivå

LilleVimsen

Gift med forumet
Septemberskattene 2023
Sommerspirene 2025
Noen som vet hva gjennomsnittet på hcg-nivået er i uke 8? Her er en tabell på hcg-nivåer, men skulle likt å visst hva som er gjennomsnittet, spesielt siden de har samlet uke 7 og 8 i samme post..

ED67D5C7-5190-4F15-9C68-ED0A48D8B9E3.png

Vet ikke om det er relevant i det hele tatt. Men sist jeg var gravid å målte hcg så var jeg i uke 7, den første var på 53.000 og den andre var på 57.000. Dette endte i MA i uke 6. Men den første var godt innenfor «normalen». Har ikke testet hcg enda denne gangen

Google sier:

• 7 weeks: 4,059 - 153,767 mIU/mL
  • 8 weeks: 31,366 - 149,094 mIU/mL
  • 9 weeks: 59,109 - 135,901 mIU/mL

Hadde første kontroll hos fastlegen når jeg var 7+6, da var hcg 77600. Har skjønt at nivået kan variere veldig

Jeg målte hcg i dag, og den var 144.000. Er 7+1 i dag. Jeg håper det er et godt tegn

Er vel ganske individuelt slik jeg har skjønt det, derav de store intervallene? Er vel også ofte økningen man er opptatt av?:) Jeg målte 25000 da jeg var 6+1 på morgenen og tok en ny prøve to dager senere på ettermiddagen. Venter nå i spenningen på resultatet av siste blodprøve og går inn på Fürst sine sider hvert 20. minutt :smiley-ashamed004 Legen mente jeg uansett ikke måtte overtolke resultatet i negativ retning da det er så individuelt.:happy090

Aha :) Den nysgjerrigheten skjønner jeg veldig godt. Jeg er en nysgjerrigper selv. Jeg har googlet og lest ganske mye om
HCG- først of fremst siden mitt første svangerskap endte i exu. Så alle svangerskap siden har jeg vært nesten manisk opptatt av å måle hcg-verdier fram til første ultralyd.

Aha :) Den nysgjerrigheten skjønner jeg veldig godt. Jeg er en nysgjerrigper selv. Jeg har googlet og lest ganske mye om
HCG- først of fremst siden mitt første svangerskap endte i exu. Så alle svangerskap siden har jeg vært nesten manisk opptatt av å måle hcg-verdier fram til første ultralyd.
Er litt det jeg føler på nå etter MA’en i fjor også. Jeg aner ikke hva hcg lå på da embryoet døde i uke 7+4, men er mer nysgjerrig på alt i dette svangerskapet. Spesielt nå som jeg er så tett på samme tidspunkt som jeg mistet sist..

Er litt det jeg føler på nå etter MA’en i fjor også. Jeg aner ikke hva hcg lå på da embryoet døde i uke 7+4, men er mer nysgjerrig på alt i dette svangerskapet. Spesielt nå som jeg er så tett på samme tidspunkt som jeg mistet sist..
Det skjønner jeg veldig godt! Alle som har mistet vil nok være ekstra oppmerksomme på det tidspunktet i senere svangerskap.

Jeg går rett frem her jeg nå. Har aldri tatt HCG blodprøve før, er det bare å spørre legen om det eller er det jordmor mann skal spørre om å ta blodprøver? Og hvorfor tar man slike blodprøver ?

Jeg går rett frem her jeg nå. Har aldri tatt HCG blodprøve før, er det bare å spørre legen om det eller er det jordmor mann skal spørre om å ta blodprøver? Og hvorfor tar man slike blodprøver ?
Man tar blodprøve hos legen. Jeg tok det fordi jeg er redd for MA igjen denne uka, siden jeg har hatt det før. Man pleier å ta det med to dagers mellomrom for å måle hcg-stigningen, hvis man er redd for at man har hatt SA. Det er ikke nødvendig å ta det ellers

Legen tok det automatisk med alle de andre standard prøvene på første kontrollen jeg var på :)

Du får det hos legen ja, hvis det er en grunn til det - for eks bekymringer knyttet til tidligere SA, MA eller exu. Noen steder finnes det også private blodprøvelaboratorier hvor du kan ta den på egenhånd (for eks Furst).

Hvis du ikke har noen spesiell historikk, symptomer (smerter for eks) eller medisinske tilstander som skulle tilsi at du bør måle hcg, så er det ingen grunn til å ta det :)

Du får det hos legen ja, hvis det er en grunn til det - for eks bekymringer knyttet til tidligere SA, MA eller exu. Noen steder finnes det også private blodprøvelaboratorier hvor du kan ta den på egenhånd (for eks Furst).

Hvis du ikke har noen spesiell historikk, symptomer (smerter for eks) eller medisinske tilstander som skulle tilsi at du bør måle hcg, så er det ingen grunn til å ta det :)
Ok, takk for svar :)

Og der hadde det kommet! Fra 25000 til 41000 på 2,5 døgn! Ved verdier over 6000 skal den visstnok dobles hvert 4. døgn. Så her går det riktig vei:angel8:love017Vis vedlegget 397891
Ah, så godt å se! Jeg målte 15000 på 5+6 og tenkte at jøss, det var litt høyt eller? Googla litt forskjellig, at det e både for høyt og normalt...og sitter og bekymrer meg i hjel :D skal ta andre målingen på mandag så få vi se. Noen tanker om 15000 e normalt på nesten 6 uker...?

Back
Topp