Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei,
Flere som har målt hcg nivået etter påvist graviditet? Tok blodprøve på fredag, da var jeg 4+5 uker. Fikk svar på den i dag, viste 900. Det må vel være bra!?Vil gjerne høre deres erfaringer!

Sniker fra april 2020. Tenker det er ett veldig bra tall. Tok selv prøve 4+0 og 4+2 . Hadde da henholdsvis 79 og 207. Fikk den teite beskjeden av helsesekretær på legekontoret om at det var så lavt at det måtte jeg være forberedt på at gikk galt.
Men alle standardiserte skjema med oversikt over HCG nivå viser ett bredt normalområdet hvorav 79 er innafor. Så sjekk i disse , da vil du nok se at 900 er helt topp for 4+5. Her sitter hvertfall jeg halvveis i svangerskapet på tross av helsesekretærens uttalelse
Gratulerer med svangerskapet![]()
Fikk du vite kjønn?Sniker fra Juni 2020. Jeg hadde prøver 4+0, 4+3, 5+0 og 5+5, med resultater på henholdsvis 53, 70, 219 og 1600. Min fastlege var overraskende positiv etter de to første blodprøvene, mens jeg selv var litt mer skeptisk (og det samme var fertilitetsseksjonen på St. Olav). Merkelig at helsesekretæren din sa det, dine verdier såg jo helt normale ut, med mer enn dobling på to dager. Jeg er 13+4 nå, og var på ultralyd i forrige uke, så det kan gå bra selv med lave verdier. 900 på 4+5 høres veldig bra ut HH123!
Fikk du vite kjønn?<3
Tusen takk!Sniker fra april 2020. Tenker det er ett veldig bra tall. Tok selv prøve 4+0 og 4+2 . Hadde da henholdsvis 79 og 207. Fikk den teite beskjeden av helsesekretær på legekontoret om at det var så lavt at det måtte jeg være forberedt på at gikk galt.
Men alle standardiserte skjema med oversikt over HCG nivå viser ett bredt normalområdet hvorav 79 er innafor. Så sjekk i disse , da vil du nok se at 900 er helt topp for 4+5. Her sitter hvertfall jeg halvveis i svangerskapet på tross av helsesekretærens uttalelse
Gratulerer med svangerskapet![]()
Så rart at helsesekretæren uttalte det, det viktigste er jo at man har en fin stigning slik du hadde. Ja, har lest meg litt opp nå og ser ar det må være bra. Lykke til med siste halvdel av svangerskapet
Tror egentlig det er hvis man har mistet tidligere eller har en blødning. Mange leger som ikke gjør det ellers siden det krever ressurser, men det varierer fra lege til lege. Jeg gjorde det ikke de første svangerskapene, kun etter jeg mistet med nr 3.Kan man bare bestille time hos lege for å måle dette?
Hm, kanskje jeg burde høre, jeg sliter mye med overtenking så alt som kan dokumenteres bør dokumenteresTror egentlig det er hvis man har mistet tidligere eller har en blødning. Mange leger som ikke gjør det ellers siden det krever ressurser, men det varierer fra lege til lege. Jeg gjorde det ikke de første svangerskapene, kun etter jeg mistet med nr 3.![]()