HCG nivå

HH123

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei,
Flere som har målt hcg nivået etter påvist graviditet? Tok blodprøve på fredag, da var jeg 4+5 uker. Fikk svar på den i dag, viste 900. Det må vel være bra!? :shy: Vil gjerne høre deres erfaringer!

Tror legen tok HCG i dag. Er 4+3. Ikke fått svar ennå. Men i dag var graviditets testen mye mørkere en de andre dagene. Så ser ut som noe har skjedd i løpet av helgen.

Hei,
Flere som har målt hcg nivået etter påvist graviditet? Tok blodprøve på fredag, da var jeg 4+5 uker. Fikk svar på den i dag, viste 900. Det må vel være bra!? :shy: Vil gjerne høre deres erfaringer!

Sniker fra april 2020. Tenker det er ett veldig bra tall. Tok selv prøve 4+0 og 4+2 . Hadde da henholdsvis 79 og 207. Fikk den teite beskjeden av helsesekretær på legekontoret om at det var så lavt at det måtte jeg være forberedt på at gikk galt.
Men alle standardiserte skjema med oversikt over HCG nivå viser ett bredt normalområdet hvorav 79 er innafor. Så sjekk i disse , da vil du nok se at 900 er helt topp for 4+5. Her sitter hvertfall jeg halvveis i svangerskapet på tross av helsesekretærens uttalelse:rolleyes:

Gratulerer med svangerskapet :love2

Sniker fra april 2020. Tenker det er ett veldig bra tall. Tok selv prøve 4+0 og 4+2 . Hadde da henholdsvis 79 og 207. Fikk den teite beskjeden av helsesekretær på legekontoret om at det var så lavt at det måtte jeg være forberedt på at gikk galt.
Men alle standardiserte skjema med oversikt over HCG nivå viser ett bredt normalområdet hvorav 79 er innafor. Så sjekk i disse , da vil du nok se at 900 er helt topp for 4+5. Her sitter hvertfall jeg halvveis i svangerskapet på tross av helsesekretærens uttalelse:rolleyes:

Sniker fra Juni 2020. Jeg hadde prøver 4+0, 4+3, 5+0 og 5+5, med resultater på henholdsvis 53, 70, 219 og 1600. Min fastlege var overraskende positiv etter de to første blodprøvene, mens jeg selv var litt mer skeptisk (og det samme var fertilitetsseksjonen på St. Olav). Merkelig at helsesekretæren din sa det, dine verdier såg jo helt normale ut, med mer enn dobling på to dager. Jeg er 13+4 nå, og var på ultralyd i forrige uke, så det kan gå bra selv med lave verdier. 900 på 4+5 høres veldig bra ut HH123!

Jeg målte HCG i forrige uke, da jeg var 4+3 og 4+5. Da lå den på 1800 og 2700.

Sniker fra Juni 2020. Jeg hadde prøver 4+0, 4+3, 5+0 og 5+5, med resultater på henholdsvis 53, 70, 219 og 1600. Min fastlege var overraskende positiv etter de to første blodprøvene, mens jeg selv var litt mer skeptisk (og det samme var fertilitetsseksjonen på St. Olav). Merkelig at helsesekretæren din sa det, dine verdier såg jo helt normale ut, med mer enn dobling på to dager. Jeg er 13+4 nå, og var på ultralyd i forrige uke, så det kan gå bra selv med lave verdier. 900 på 4+5 høres veldig bra ut HH123!
Fikk du vite kjønn?:D<3

Er det flere som ikke har doblet hCG etter ett par dager..? Kjenner det gjør meg litt engstelig..:bored:

Sniker fra juli :) jeg fikk målt to ganger tror jeg var rundt 5 uker 691 på første og 1800 to døgn senere :)
Det er vist stigningen som sier mest, så jeg på tabell over hgc ved visst antal dpo så var jeg i den lave enden med mine 691 - men i og med den mer enn dobbla seg på tre døgn var legen veldig positiv

Fikk du vite kjønn?:D<3

Nei :( Legen sa iallefall at hun ikke kunne se det enda. Men har sett andre som har fått vite det på ultralyd rundt uke 13, så er kanskje litt tilfeldig om de klarer å se det da eller ikke.

Tusen takk!:happy:Så rart at helsesekretæren uttalte det, det viktigste er jo at man har en fin stigning slik du hadde. Ja, har lest meg litt opp nå og ser ar det må være bra. Lykke til med siste halvdel av svangerskapet:Heartred

Kan man bare bestille time hos lege for å måle dette?

Målte hcg når jeg var 4+3 da var den på 375 og 4+6 var den på 1405
Var veldig bekymret da jeg syns den var veldig lavt men den har iallefall stige ❤️ Så jeg syns 900 høres veldig bra ut ❤️

Kan man bare bestille time hos lege for å måle dette?
Tror egentlig det er hvis man har mistet tidligere eller har en blødning. Mange leger som ikke gjør det ellers siden det krever ressurser, men det varierer fra lege til lege. Jeg gjorde det ikke de første svangerskapene, kun etter jeg mistet med nr 3. :)

Tror egentlig det er hvis man har mistet tidligere eller har en blødning. Mange leger som ikke gjør det ellers siden det krever ressurser, men det varierer fra lege til lege. Jeg gjorde det ikke de første svangerskapene, kun etter jeg mistet med nr 3. :)
Hm, kanskje jeg burde høre, jeg sliter mye med overtenking så alt som kan dokumenteres bør dokumenteres o_O:rolleyes:

Back
Topp