Hcg-nivå?

LiGa

Blir kjent med forumet
Jeg målte hcg 7+3 og 7+6, og lurer på om andre har målt på samme tidspunkt, og eventuelt hva deres nivåer var?
Vet at dette er veldig indivuduelt, men jeg spør av nysgjerrighet og uvitenhet :)

Det er ikke hva den er som betyr noe, men stigningen... så hvis stigningen er bra, så betyr det at alt trolig er bra... :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vet det, er bare nysgjerrig siden det er første gang jeg måler hcg!:) Legen sa stigningen var fin, men jeg hadde kanskje forventet en noe høyere stigning. Det stiger kanskje ikke så raskt og mye i uke 7 som i de tidligere ukene?

Hva var stigningen da?

Har ikke målt selv. Men vet at hcg stigningen dabber av etter hver, og dobbles ikke like fort lenger. Og at fra uke 10 tror jeg det var, så begynner den å synke. Derfor blir det sagt at ul er det tryggeste å bruke etter uke 6 for å sjekke at alt er bra

Jeg målte forrige uke. 5 uker på vei

Gikk fra 2700 til ca 5000 om jeg husker riktig. 2 dager.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Når og hvor får dere målt det? Jeg har ikke blitt målt HCG de tre gangene jeg har vært hos gyn iallefall.. Bare UL..

Når og hvor får dere målt det? Jeg har ikke blitt målt HCG de tre gangene jeg har vært hos gyn iallefall.. Bare UL..

Du kan be om rekvisjon på blodprøve fra lege eller gy. Det brukes til å bekrefte graviditeten og stigningen er god for uke 4-5 etter det brukes det ul for å sjekke graviditet og at alt er bra

Har ikke målt.. ble ikke tatt noen urinprøve på den første sv.kontrollen her

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

7+3 = 153000 og 7+6 = 179000. Da kan satser jeg på at det er som, Lena sier ☺️ Legen mente måling av hcg var beste indikasjon for å se om utviklingen var normal, det samme sa sekretæren på Spesialistsenteret for kvinner i stad, da jeg bestilte UL til uke 13. Jeg ba om hcg-måling selv, fordi jeg har hatt en MA tidligere. Legen kunne henvise til UL, men mente hcg var best. Kan virke som om det er litt ulike meninger om akkurat dette..

Sikkert litt forskjellig praksis :-)

For å se utviklingen er nok hcg veldig greit. Hvis ikke må man jo på to UL for å sammenligne... Men veldig greit med UL også får å se om alt er som det skal... :)

Back
Topp