Hcg nivå

gulletnr3

Forelsket i forumet
Målte hcg nivå i går 2 dager før testdag fra Fertilitetsklinikken. Den var på 26, er dette bra? Fikk første positiv test på fredag.

Har lest en plass at gjennomsnitt på hcg på dag 14 er 100.
Vet ikke om det stemmer.
Vet det finnes en ca tabell på nettet

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg fikk beskjed om at mitt HCG nivå som ble målt sist torsdag var på 32, det var visst ganske lavt. Men, la ut tråd på det og da skrev LykkeLita86 at det ikke hadde noe å si hva det var på, men hvor mye det økte. Jeg skal ta ny test i morgen :-)

Mitt hcg-nivå var 329 på rugedag 11. Høyt, men på det tidspunktet var det to spirer i magen. Hadde uansett hatt en høy verdi ettersom det ikke er store forskjellen såååå tidlig i svangerskapet med hhv én eller to spirer. Hvilken rugedag tok du blodprøven? Dag 12, ettersom du skriver at prøven ble tatt to dager før klinikkens testdato? Det er jo en ganske lav verdi du har, men det trenger ikke ha noe å si. Det viktige nå er hvordan stigningen fremover er. Lykke til! :)

Rugedag 12 ja, off blir nervøs her!! Tok jo positiv test på fredag, burde den ikkje ha stege mer då me tanke på utslag på clearblue??

Mitt var på 19 på rugedag 12 da jeg ble gravid med IVF.
Ved siste svangerskap så var hcg kjempelav hele tiden, og doblet seg bare hver femte eller sjette dag. Tok jevnlige blodprøver i lang tid, og lå hele tidenlangt under alle tabeller. Men det gikk bra allikevel, babyen vokste som han skulle. ( det som skjedde senere hadde ikke noe med dette å gjøre)
Så dette er veldig individuelt, og som du sikkert har sett, så spriker tabellene ekstremt, nettopp av denne grunn. Hovedsaken er at det stiger, og gravid er du!

Rugedag 12 ja, off blir nervøs her!! Tok jo positiv test på fredag, burde den ikkje ha stege mer då me tanke på utslag på clearblue??
Det er helt umulig å si noe sikkert om dette. Om du er veldig usikker, synes jeg du skal be om å få tatt en ny prøve snarest. Da får du svaret i løpet av denne uken og kan senke skuldrene. Jeg krysser alt jeg har for deg og håper på en flott stigning. Du ER uansett gravid nå, så forsøk å fokusér på det! Det er aldri smart å sammenligne HCG-verdier da disse er høyst individuelle. Igjen, det er stigningen din og kun den som sier noe særlig :).

Mitt hcgnivå var på 53 14 dager etter uttak og så en liten klump med bankende hjerte på UL 4 uker senere (men ble da justert tilbake 2 dager på hvor langt på vei jeg var pga str. på fosteret).

Tok ny cb test i går, stod 2-3 denne gangen så da har det i hvertfall stege :)

Back
Topp