HCG-nivå

madison25

Glad i forumet
Hei jenter!

Har vært hos legen idag og fått målt hcg-nivået mitt på nytt idag (dagens måling er ikke klar før i ettermiddag). Målte sist torsdag, da var jeg 8+3 og da var hcg-nivået mitt på ca. 57300. Er derfor nysgjerrig på hva deres nivå ligger på (dere som er mellom 8-9uker på vei). Legen min mente det var høyt, men ifølge litt kjapp googling på nettet ser jeg det er "normalt" å ha så høyt som 200.000. Så da kan det vel ikke være så høyt egentlig? (men likevel godt innenfor normalen da :happy119)

Målte mitt da jeg var 6+3 og da var det på 9828 :) Får svar på fredagens resultat senere i dag, og da var jeg 6+5. Så tror nok det er store individuelle forskjeller som man ikke skal henge seg oppi :) Noen produserer mye hcg, mens andre produserer mindre ;) Og kanskje du har høy produksjon?
Alle disse tabellene som også ligger på nett er jo et gjennomsnitt, men svingningene mellom hver er jo ganske høye :)

Min prøve fra torsdag er kommet bort faktisk skulle egentlig få svar på den i dag, men den gang ei.... grrrr...

Kan man bare be om å få det målt??

Kan man bare be om å få det målt??

De måler nok ikke bare for å måle. Jeg har fått målt fordi jeg mistet i MA for 3mnd siden, og har hatt større blødninger dette svangerskapet også.

Jeg fikk også målt pga blødninger, men det er uansett vanlig å måle ved første svangerskapskontroll for å fastsette graviditeten.

Da ringte legen min og fortalte at hcg-prøven jeg tok igår hadde mer enn doblet seg iløpet av helgen (Wooohooo!!) Så nå lå den på godt over 100.000 :happy093

Så bra , da kan du virkelig slappe av å nyte graviditeten :) dem har aldrig målt hcg på meg , men tatt en til gravid test hos legen , så er vell ikke rutine på første kontroll ? ; )

Back
Topp