Hcg nivå

kmb

Forelsket i forumet
Jeg har tatt blodprøve nr 2 og samtidig fikk jeg svar på den første. Jeg skjønner ingen ting fordi hun sa at den var på 3 og den pleier å ligge mellom 1-2. Så min var altså litt høyere enn vanlig som hun sa. MEN jeg husker fra tidligere at det lå på 1200 etc.. Jeg prøvde å ringe ned igjen for å høre, men tror hun ble litt irritert siden jeg maste;) hun sa at det viktigste er den jeg tok i dag.. Men man blir jo så nysgjerrig mens man venter.. Noen som vet?

Jeg tok blodprøver mellom uke 4 og 5 og da lå den på 1700.. jeg syns det hørtes mye ut, men man er forskjellige.. ho sa ikke noe mer, tok bare den ene også.. ho sa jeg ikke trengte å ta fler for den var stigende.. men hvordan vet  ho det med bare 1 blodprøve?

Når man ikke er gravid ligger nivået på mellom 1-5. Så det er alltid litt HCG i kroppen... De fleste tester slår ikke ut før nivået er på 25

Jeg tok blodprøve sist uke, og HCG nivået lå på 38
Tok ny prøve denne uken, og HCG nivået lå på 991 

HCG skal fordoble seg annenhver dag... 
Så lenge man har forhøyet nivå av HCG i kroppen betyr det i utgangspunktet graviditet, men stigningen er viktig, derfor tar de to prøver

Siden dette er et ivf barn vet jo jeg nøyaktig hvilke dager blodprøvene ble tatt, og første blodprøve ble tatt 14 dager etter innsett da var hcg på 114 og på dag 16 var den på 170. Fikk beskjed om at dette var perfekt stigning siden hcg skal dobble seg annen til hver tredje dag:o) Hvis jeg ikke tar helt feil mener jeg at alt under 5 er negativt:o(

Hvis den var 3 på første blodprøve, bør du ikke har noen stor forhåpning iallefall.. Jeg fikk vite at alt under 25, er ikke gravid! Men hvis den har steget til i dag, og er over 25 er du nok gravid..

Back
Topp