Hcg målinger

Gullfisk91

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Oktoberskatter 2014
Noen som har målt hcg nivået?
vet jo det er veldig individuelt men moro å sammenligne :shy:

Jeg fikk svar på prøve nr 1 idag, hcg 358 på 4+5, usikker på om det er bra, ok eller dårlig, ny prøve skal taes 5+0 imorgen

Tok blodprøve i dag. Vet ikke hva som er bra eller dårlig, vet bare at det bør doble seg annenhver dag (?!).

Jeg fikk svar på prøve nr 1 idag, hcg 358 på 4+5, usikker på om det er bra, ok eller dårlig, ny prøve skal taes 5+0 imorgen

Tror det er veldig individuelt, men så lenge det dobles etter ca 48t er det bra:)

Skjønner at tankene spinner. Prøv å ikke heng deg opp i tallet. Det som betyr noe er stigningen mellom prøvene :)

Ta kontakt med lege/legevakt skulle du ha smerter og/eller blødninger. Hcg i lavere sjiktet KAN være et tegn på exu. Sier ikke at det er det hos deg, da hcg stigning er så individuelt. Du vet mer etter andre prøve :Heartpink Sjansene er jo størst for at det går bra.

Jeg tok hcg prøve 20.12 som var 273, og 22.12 som var 857. Altså dobling på allerede 29 timer, fastlegen var veldig fornøyd med det iallefall. Ikke målt etter det..

Har brukt tester til å måle stigning og fikk i dag 3+ på cb digital og jeg er i dag 4+5. Så det har steget på 5 dager og jeg er ganske fornøyd med det!

Det viktigste er hvor mye det stiger, ikke nødvendigvis tallet. Men tallet kan også indikere at det er noe som ikke stemmer helt. Da jeg hadde exu hadde jeg 62 på den første og to dager senere hadde den mer enn doblet seg. Men det var ikke bare det som gjorde at jeg mistenkte det den gang.

Vedlegg

• Screenshot_20220104_204353.jpg
    Screenshot_20220104_204353.jpg
    72,9 KB · Visninger: 36
Skjønner at tankene spinner. Prøv å ikke heng deg opp i tallet. Det som betyr noe er stigningen mellom prøvene :)

Ta kontakt med lege/legevakt skulle du ha smerter og/eller blødninger. Hcg i lavere sjiktet KAN være et tegn på exu. Sier ikke at det er det hos deg, da hcg stigning er så individuelt. Du vet mer etter andre prøve :Heartpink Sjansene er jo størst for at det går bra.
Opplevde exu i uke 7/8 i 2020, til tross for høye hcg verdier, da ble begge egglederne fjernet.
Er ivf denne gangen så egget burde ligge i livmora der det ble plassert, men håper selvfølgelig ikke på enda en sa da.. sist jeg opplevde det var hcgen kun på 50 når jeg var 5+3 :(

Jeg tok hcg prøve 20.12 som var 273, og 22.12 som var 857. Altså dobling på allerede 29 timer, fastlegen var veldig fornøyd med det iallefall. Ikke målt etter det..
Hvor langt på vei var du når du tok prøvene? :)

Opplevde exu i uke 7/8 i 2020, til tross for høye hcg verdier, da ble begge egglederne fjernet.
Er ivf denne gangen så egget burde ligge i livmora der det ble plassert, men håper selvfølgelig ikke på enda en sa da.. sist jeg opplevde det var hcgen kun på 50 når jeg var 5+3 :(
Aaa, da skjønner jeg at spenningen er stor. Kan ikke bekymre deg for exu iallefall. Det er forståelig. Håper det går veien!

Så leit å høre at du gikk gjennom det :Heartpink Håper den sitter der den skal og at du får en fin stigning.

Exu har blitt nesten en hjertesak for meg da jeg aldri hadde hørt om det før det skjedde meg. Hos meg var lavt hcg et tegn i tillegg til blødninger, og følte ikke at det ble tatt på alvor av fastlegen. Spesielt fordi det ikke var «vanlig» at eggleder sprakk så tidlig som uke 5. Først på sykehuset med ulidelige smerter jeg ble tatt på alvor. Så håper at ved å spre litt info kan noen andre unngå samme opplevelse. Men du vet dessverre dette fra før.

Så leit å høre at du gikk gjennom det :Heartpink Håper den sitter der den skal og at du får en fin stigning.

Exu har blitt nesten en hjertesak for meg da jeg aldri hadde hørt om det før det skjedde meg. Hos meg var lavt hcg et tegn i tillegg til blødninger, og følte ikke at det ble tatt på alvor av fastlegen. Spesielt fordi det ikke var «vanlig» at eggleder sprakk så tidlig som uke 5. Først på sykehuset med ulidelige smerter jeg ble tatt på alvor. Så håper at ved å spre litt info kan noen andre unngå samme opplevelse. Men du vet dessverre dette fra før.
Ja kjenner dessverre så alt for godt til det :(
Jeg hadde ingen symptomer på det før jeg fikk akutt blødning, ble avvist på legevakta men 1 time senere var jeg tilbake og ble sendt rett til operasjonsbordet, hadde jeg ikke kommet tilbake så hadde jeg ikke vært her idag, så totalt enig med deg i at helsepersonell må ta bekymringene på alvor og heller sjekke for tidlig enn for seint

Jeg tror jeg hadde litt flaks. Men takket være det forumet her som fikk meg på tanken om at det kunne være exu, var jeg obs på det når smertene inntraff. Men smertene avtok faktisk før jeg kom meg til legevakta. Jeg var sikker på at det da var en sa, men jeg blødde så og si ingenting og det var jo litt rart. Heldigvis var det en gyn på tlfn til han på legevakta som ville ha meg inn. Jeg slapp å oppleve at den sprakk!! Kan ikke forestille meg hvordan det hadde vært.

Ikke heng deg opp i nivået, det er så individuelt har jeg funnet ut, det er stigningen som er viktig ❤️

Oppdatering
Hcg mandag 4+5 - 358
Onsdag 5+0 800

sier meg kjempefornøyd med økning, nå ser jeg frem til tul i uke 7 :happy:

Var ikke klar over at denne tråden fantes. Da var det dumt av meg å lage en ny:bag: 4+2 var hcg 959 og hadde god økning fra 4+1. Dere som har målt, drar dere tilbake for flere målinger?

Back
Topp