HCG-målinger for lav?

kaoskaj

Betatt av forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei,

Jeg har målt hcg i blod med to dagers mellomrom.
Første gang 4+3: 261
Andre gang 4+5: 492

Altså ikke full fordobling, men jeg husker fra forrige svangerskap at det var samme den gang, med fordobling hver tredje dag istedet. Fødte da en frisk og fin jente. Nå fikk jeg melding fra legen om at hcg-nivåene er altfor lav i forhold til hvor langt jeg er på vei, mens jeg har tolket det som helt innenfor normalen. Har legen rett? Er det nå jeg skal bli bekymret? Fikk så sinnsykt klump i magen av den meldingen. Håper noen vet og kan svare, bedre å være forberedt på at det ikke går veien enn å tro at alt er normalt hvis det ikke er det.

Du fødte jo et barn etter å ha påvist fordobling hver tredje dag. Så da tenker jeg at fordobling hver tredje dag er normalt for deg. Jeg vet om en som er 14 uker gravid som hadde dobling hver fjerde dag. Alt kan være normalt og alt kan være unormalt. Man vet så lite så tidlig. Kan du ta nye prøver å se om doblingstiden holder seg oppe? Mener at ved ivf så måler man 16 dager etter innsett, og da skal hcg være over 100. En jeg kjenner hadde hcg på 80 da. Det vil jeg tro tilsvarer 4+2. Og datteren hennes er 1,5 år nå.
Regner du menstermin eller etter eggløsning?

Jeg satte inn blasto i fryseforsøk den 23 april, så har fått termin av klinikken etter måling de foretok på fredag, det var da hcg var på 492. Den målingen ble tatt 14 dager etter innsett, og klinikken sa ikke noe på lavt nivå. Men legen som har sett begge tallene mente det var altfor lavt. Vet ikke hva jeg skal tro nå

Jeg satte inn blasto i fryseforsøk den 23 april, så har fått termin av klinikken etter måling de foretok på fredag, det var da hcg var på 492. Den målingen ble tatt 14 dager etter innsett, og klinikken sa ikke noe på lavt nivå. Men legen som har sett begge tallene mente det var altfor lavt. Vet ikke hva jeg skal tro nå
Jeg tenkte faktisk på å spørre om du hadde fått satt inn blasto fra frys. Jeg har lest så mye rundtomkring om at hcg produseres tregere ved fryst. Hun jeg skrev om som hadde hcg på 80 4+2 hadde satt inn blasto fra frys. Jeg synes du bør forholde deg til klinikken. De er eksperter på akkurat dette og har masse erfaring fra hundrevis (tusenvis sikkert) av kvinner som har satt inn fryst blasto.
Jeg plottet inn tallene dine i en hcg-kalkulator som viser at stigningen din er normal. Hvis det er nøyaktig 48 timer mellom prøvene så er doblingen på 2 dager og 5 timer. Jeg er 13+6 i dag og hadde dobling på 2 dager og 3 timer. Det er stigningen som er viktig. Og stigningen din er normal. Med datteren min målte jeg hcg flere ganger. Noen ganger var doblingen på 1,5 dag og andre dager var den på 3 dager og så var det 2 dager. Det gikk i rykk og napp.
Pust med magen:Heartred Jeg synes dette høres bra ut:) Spør klinikken hva de tenker og hva deres erfaringer er. Kanskje de kan berolige deg:Heartred

Vedlegg

• D1114169-3B7B-49A0-8A8E-B16D770BDC0D.png
    D1114169-3B7B-49A0-8A8E-B16D770BDC0D.png
    281,3 KB · Visninger: 16
Tuuuusen takk for utfyllende og godt svar! Setter veldig pris på det. Slapper mer av etter å ha lest dette, sender en melding til klinikken for sikkerhets skyld :)

Tuuuusen takk for utfyllende og godt svar! Setter veldig pris på det. Slapper mer av etter å ha lest dette, sender en melding til klinikken for sikkerhets skyld :)
Kjenner meg så godt igjen:love7

Jeg hadde 389 eller noe da jeg var ca 5 +-uker på vei. Fikk også melding om lav hcg . Gutten løper rundt her og er rundet året :)

Screenshot_20210509-144402457.jpg

Nå er denne ikke helt.. fra en nettside jeg ville stolt 100% på, men jeg tror selve kalkulatoren skal være grei. Jeg ble bekymret selv da målingene mine ikke hadde doblet seg på 4-5 dager engang, eller hva det var..men første måling var jo da på over 7000 (5+4). Er nå 19+0.

Så lenge det stiger fint, så tror jeg ikke nøyaktig dobling har så mye å si.

Hei,

Jeg har målt hcg i blod med to dagers mellomrom.
Første gang 4+3: 261
Andre gang 4+5: 492

Altså ikke full fordobling, men jeg husker fra forrige svangerskap at det var samme den gang, med fordobling hver tredje dag istedet. Fødte da en frisk og fin jente. Nå fikk jeg melding fra legen om at hcg-nivåene er altfor lav i forhold til hvor langt jeg er på vei, mens jeg har tolket det som helt innenfor normalen. Har legen rett? Er det nå jeg skal bli bekymret? Fikk så sinnsykt klump i magen av den meldingen. Håper noen vet og kan svare, bedre å være forberedt på at det ikke går veien enn å tro at alt er normalt hvis det ikke er det.
Jeg hadde 153 på 4+3 og resultatet ligger og ammer her nå :)

Satser på at fastlegen tar feil. Helt sprøtt hvordan en liten melding, som mest sannsynlig er feil, kan legge alt i grus selv om man egentlig har troen. Tror det har påvirket meg mer enn godt er, våknet i morges uten symptomer og med mensmurringer i magen. Tenkte med en gang at det var over. Men tok nettopp ny blodprøve, får vite svaret i morgen tidlig. Så lenge det ikke kommer blødning før det skal jeg prøve å være optimist :) Tusen takk for oppmuntrende svar alle sammen

Back
Topp