Hcg-målinger 8 uker

Moxie

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
Jeg har mistet symptomer siste uken, og legen rekvirerte HCG-måling * 2. Hva ca burde den ligge på nå (8+3), og hvor mye burde den stige på to dager?

Fant denne, og der sto det også at det fortsatt skulle være dobling hver annen dag, men jeg trodde stigningen var mindre så sent i svangerskapet..?IMG_3960.jpg

Verdiene varierer veldig mye, og jeg tror heller ikke at det skal være dobling så sent..? Men tror også det kommer an på nivået ditt. Tror sjansen for dobling er større om du har 20.000 enn om du har 150.000 som første verdi..? Jeg bare slenger ut det jeg tenker her, vet ikke om det hjelper men.. [emoji14]

Denne sier at det øker saktere etter 6000.
fc5bfd75f7a6de0fad69526320f24576.jpg

Hcg kan jo ikke doble seg hver 2 dag frem til uke 8, da ville jo hcg ligget på.. over 400 000-ca i uke 8. Normalt blir det vel ikke høyere enn 250 000/280 000 og det er rundt uke 9-11, etter det synker det igjen leste jeg et sted :)

Har lest veldig mange her inne som har begynt å miste litt symptomer nå. Og for noen uker siden var det en tråd om når symptomene avtok og da sa veldig mange rundt uke 8-9 :)

Tenker at så lenge det er en stigning iallfall, så er nok alt i skjønneste orden. Hvis du fortsatt er urolig etter begge prøvene, så ville jeg bestilt en tidlig UL, evt forsøke å få en henvisning til det. Krysser fingrene for at alt er fint med spira di [emoji177]

Jeg hadde 101000 og 115000 to dager senere( uke 7+1 og 7+3 tror jeg det var) å legen min sa at det var bra stigning å intakt graviditet...jeg synes d var lite stigning,men hun har vel mer peiling enn meg [emoji23][emoji23][emoji85] hva slags verdier fikk du?

Jeg hadde 101000 og 115000 to dager senere( uke 7+1 og 7+3 tror jeg det var) å legen min sa at det var bra stigning å intakt graviditet...jeg synes d var lite stigning,men hun har vel mer peiling enn meg [emoji23][emoji23][emoji85] hva slags verdier fikk du?
Vet ikke enda, tok første i dag, og hun sa de sendte den i morgen, så må nok vente til onsdag før jeg får vite første!

Jeg hadde bestilt meg en tidlig ultralyd om jeg var i tvil. For hva om stigningen ikke er optimal for deg? En hcg stigning er ingen garanti for et intakt svangerskap. Ikke for å drepe lyset til noen.

Ultralyd er det eneste som kan bekrefte det 100 % også slipper du å utsette deg selv for unødvendig bekymring

Jeg hadde bestilt meg en tidlig ultralyd om jeg var i tvil. For hva om stigningen ikke er optimal for deg? En hcg stigning er ingen garanti for et intakt svangerskap. Ikke for å drepe lyset til noen.

Ultralyd er det eneste som kan bekrefte det 100 % også slipper du å utsette deg selv for unødvendig bekymring

Det er det beste middelet for å se at alt er bra, ja... Fastlegen har henvist, men jeg har ikke fått svar, og så kvier jeg meg for å dra et annet sted enn sykehuset pga diverse historikk som bare gjør det emosjonelt vanskelig. Men skal til genetisk veiledning på torsdag, og da håper jeg de kan ta det videre.

Veldig store variasjoner. På det stadiet er UL bedre verktøy enn hcg. Det er også veldig vanlig å kjenne mindre symptomer omkring 8-10 uker.
Lykke til.

Back
Topp