Hcg måling

Sanndy

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg har time hos legen 13.11 og da er jeg 8+3 uker på vei, har ikke målt hcg denne gangen, lurte på å ta en blodprøve da, eller vil det bare være forvirrende å ta blodprøve så sent ? De fleste pleier vell å måle hcg i blodprøve veldig tidlig.

Hvor høy bør hcg være i uke 8 ? :-)

Jeg har time hos legen 13.11 og da er jeg 8+3 uker på vei, har ikke målt hcg denne gangen, lurte på å ta en blodprøve da, eller vil det bare være forvirrende å ta blodprøve så sent ? De fleste pleier vell å måle hcg i blodprøve veldig tidlig.

Hei, jeg er ute av gruppen pga så sniker litt:) har litt erfaring her. Målte hcg hver uke til og med 7+3. Det var kjempefine stigninger hele veien, men jeg syntes det var forvirrende når det ikke skulle forventes en fordobling hvert 2. døgn lengre. Målte hcg 7+3, var på 78.000, så baby på ul 7+5 og alt var bra. Hjertet sluttet å slå 8+1 og jeg hadde allikevel 98.000 i hcg 8+3. Så hadde jeg ikke gått til ul med mistanke om ma så hadde jeg og legen trodd alt var bra. Nettopp fordi det ikke er noen fasit på stigning etter en viss tid. Så neste gang så skal jeg ikke måle så lenge:)

Etter uke 8 tar de ikke her da det kan virke forvirrende da den synker rundt da, men nå uke 7 går det fint :D

Hei, jeg er ute av gruppen pga så sniker litt:) har litt erfaring her. Målte hcg hver uke til og med 7+3. Det var kjempefine stigninger hele veien, men jeg syntes det var forvirrende når det ikke skulle forventes en fordobling hvert 2. døgn lengre. Målte hcg 7+3, var på 78.000, så baby på ul 7+5 og alt var bra. Hjertet sluttet å slå 8+1 og jeg hadde allikevel 98.000 i hcg 8+3. Så hadde jeg ikke gått til ul med mistanke om ma så hadde jeg og legen trodd alt var bra. Nettopp fordi det ikke er noen fasit på stigning etter en viss tid. Så neste gang så skal jeg ikke måle så lenge:)

Takk for svar:-) Da gjør jeg ikke det, har ikke følt at det har vært behov for det og føler ikke at det er det nå heller, alt er helt fint og har en del symptomer. Målte sist gang jeg var gravid siden jeg hadde en tidlig blødning,
Har fått time til tidlig ul 9+2 og har aldri sett ett bankende hjerte før da jeg har mistet veldig tidlig 2 ganger før denne gangen, så er nok bare litt spent og har jo bare triste erfaringer med ul til nå, så vil bare vite at alt er bra:-) men føler at det skal gå kjempefint og har nok rett :-) :-)
UL ble bestilt igår og nå kom nervene :-P hehe

Etter uke 8 tar de ikke her da det kan virke forvirrende da den synker rundt da, men nå uke 7 går det fint :D

Er nok ikke nødvendig for meg å måle hcg, alt er nok helt fint, er nok bare litt nervøs for tidlig ul :-) har bare dårlige erfaringer med det, men har kjent at noe har vært galt da, denne gangen føler jeg at alt er bra så da er det jo det, kjenner veldig fort når det er noe med kroppen min :-)

Back
Topp