Hcg måling/stigning

monca84*ønsker*

Verdens heldigste mamma søker søster eller bror
Hvor mange her inne har vært hos legen for og måle hcg stigning? Lyst å dele tall?
Jeg var inne på fredag, var da 3+4 og hadde 48 i hcg...
Målte i går også- 4+0, og hadde hcg på 289.. Tydlig økning i hvertfall...

Hva har dere fått i målinger?

Jeg hadde 54 på den første 12 dpo. Så steg den til 280 på 16 dpo.

Dette er normalene :)

hCG NIVÅ VED GRAVIDITET:

Uke 3 = hCG på 3 - 40
Uke 4-5 = hCG på 40 - 300
Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000
Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000
Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000
Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000
Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000

Spentpå ul om noen uker ja... De snakket om i starten av juni... Skal ringe å avtalei morgen :)

På min første kontroll i dag så spurte jeg legen hva jeg hadde i hcg da vi tok blodprøve på ikm (det blir vel 4+0) og da hadde jeg hatt 637! Men jeg vet ikke om hgen er høyere når deg er to frø i magen.

Hei alle sammen. Ser flere har vært hos legen. Er det vanlig og dra til legen med engang man finner ut at man er gravid??

Hei alle sammen. Ser flere har vært hos legen. Er det vanlig og dra til legen med engang man finner ut at man er gravid??
Nei, første kontroll er uke 8-12, men vi er en del damer her inne som enten har prøvd veldig lenge, har risikosvangerskap eller har mistet tidligere. Ikke helt A4 med andre ord ;-)

Nei, reelt sett er det ikke det, første kontroll er uke 8-12. En del har vært pga blødninger. Å måle hcg er heller ikke vanlig hos friske gravide med normale svangerskap

Jeg har ikke vært å målt hcg. Men har kjøpt et par nye graviditetstester idag. Fikk jo en svak strek på ikm. I morgen er det tre dager siden og det er best at den streken er sterkere:wideyed:

Nei, første kontroll er uke 8-12, men vi er en del damer her inne som enten har prøvd veldig lenge, har risikosvangerskap eller har mistet tidligere. Ikke helt A4 med andre ord ;-)
Nei, reelt sett er det ikke det, første kontroll er uke 8-12. En del har vært pga blødninger. Å måle hcg er heller ikke vanlig hos friske gravide med normale svangerskap

Okay. Skjønner. Jeg går på medisin pga høyt blodtrykk og hadde en sa i januar. Så vet ikke helt når jeg skal ringe å be om time.

Sist så var jeg hos legen 4+3 men mistet 5+4 og da hadde vi satt opp neste kontroll i uke 10. Så får nok litt ekstra oppfølging.

Jeg mistet 5+2 sist. Ingen ekstra oppfølging av den grunn, en sa er helt vanlig. To er veldig uflaks, tre gir utredning og oppfølging. Når du går på medisiner bør du derimot sjekke med legen eller apoteket om disse kan tas når du er gravid, og evt snakke med legen om alternativer

Jeg mistet 5+2 sist. Ingen ekstra oppfølging av den grunn, en sa er helt vanlig. To er veldig uflaks, tre gir utredning og oppfølging. Når du går på medisiner bør du derimot sjekke med legen eller apoteket om disse kan tas når du er gravid, og evt snakke med legen om alternativer

Ja, de kan jeg bruke når jeg går gravid. Vi byttet da vi startet å prøve. Men jeg lurer på om det er greit å ha et utgangspunkt i forhold til blodtrykket. Men tror jeg venter et par uker.

Jeg tok blodprøve for å sjekke hcg på mandag etter en blødning(ingen smerter), skal tilbake i morgen for å ta ny prøve. Begynner å bli nervøs nå, er redd det har gått nedover. Tok en graviditetstest i stad, den ble positiv med en gang, men lurer på om streken ikke var like sterk som den jeg tok på mandag.. Men er vanskelig å huske akkurat, og fargen på streken forandrer seg når den har ligget noen dager. Har begynt å bli kvalm de siste dagene da, så håper det er et godt tegn..

Back
Topp