Er det noen av dere som har fått målt HCG hos fastlegen etter 12-14 dager etter befruktning / innsett av 5dagers blactosyst (som er mitt tilfelle) ? Spennende å høre hva andre ligger på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg målte hcg 16dager etter el, tror vi. Man vet jo ikke nøyaktig, men sånn ca. Da var den på 56 men de sier vell at ved ivf så vil den være litt lavere. Men jeg produserer hcg litt sent i startfasen, så tar det seg opp. Vært sånn alle gangene
Jeg har aldri hatt mer enn 40-60i hcg rundt den tiden mens skulle kommet. Og jeg har tre levende barn gynekologene jeg har vært hos sier hcg er veldig individuelt, og at det viktigste som indikerer ett normalt svangerskap er økningen i hcgDette er bare en myte
Hcg skal helst være opp mot 100 ved 14 dpo, 75 er helt nedre sjikt for statistisk gode utfall (altså levende.født barn)
Da må du ha hatt eggløsning senere enn du tror eller kortere lutealfase enn 14 dager, i forskning er det ikke registrert barn som har blitt født med så lav hcg 14 dpoJeg har aldri hatt mer enn 40-60i hcg rundt den tiden mens skulle kommet. Og jeg har tre levende barn gynekologene jeg har vært hos sier hcg er veldig individuelt, og at det viktigste som indikerer ett normalt svangerskap er økningen i hcg
Jeg har lest et sted at fryste embryoer gjerne kan feste seg litt senere enn ferske. Kan dette være en årsak?Dette er bare en myte
Hcg skal helst være opp mot 100 ved 14 dpo, 75 er helt nedre sjikt for statistisk gode utfall (altså levende.født barn)
Dette er vel ikke bevist på noen måte, det er nok en myte det også. Klinikken sjekker jo at embryo overlever tining før det settes inn.Jeg har lest et sted at fryste embryoer gjerne kan feste seg litt senere enn ferske. Kan dette være en årsak?
Helt ærlig å orker jeg ikke lese alt det der jeg forholder meg til det gynekologer og leger sier til meg her i norge, ikke engelske artikler jeg har en stabil syklus på 27-29 dager, og har som sagt tre barn som lever, og ved ul i uke 7+0, så ser alt helt normalt ut, og hcg øker normalt! Og fordet om jeg ligger lavt så har den mer enn dobblet seg. Så jeg stoler fullt og helt på det alle gynekologene har sagt, leger har sagt og tidligere erfaringerDa må du ha hatt eggløsning senere enn du tror eller kortere lutealfase enn 14 dager, i forskning er det ikke registrert barn som har blitt født med så lav hcg 14 dpo
Se her fks https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32321341/
Eller her
"The threshold for live births was 108.6 mIU/ml" (14 dpo) fra https://ovarianresearch.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13048-020-00732-6
Hcg må øke riktig, men det er også viktig med hvilke tall man har.
Naturlig eller ivf forsøk? Jeg fikk iallefall beskjed om at hcg mellom 3-156 var normalt i uke 3-4 og 100-4000 i uke 5 ved naturlig unnfangelse. men ved ivf er jo embryoe noen dager gammelt ved innsett, så er kanskje andre verdier da. men høyere verdier sees ved tvillinger, som det også er risiko ved ivfJeg målte hcg på rugedag 12, og den var på 996
Er det noen av dere som har fått målt HCG hos fastlegen etter 12-14 dager etter befruktning / innsett av 5dagers blactosyst (som er mitt tilfelle) ? Spennende å høre hva andre ligger på.
Sniker! Jeg har selv erfaring med dette. Sist graviditet i desember etter innsett av 5 dagers blastocytt hadde jeg hcg på 78, 14 dpo. Hcg fortsatte og øke opp mot 600 med fin dobling men endte i kjemisk graviditet 4+5.Denne gangen målte jeg ikke hcg før 17 dpo som var på 1400 men fikk 2-3 på digital 12 dpo. Dette er 2 dagers embryo. Så ingen lav hcg her, heller motsatt er 20 uker idagDa må du ha hatt eggløsning senere enn du tror eller kortere lutealfase enn 14 dager, i forskning er det ikke registrert barn som har blitt født med så lav hcg 14 dpo
Se her fks https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32321341/
Eller her
"The threshold for live births was 108.6 mIU/ml" (14 dpo) fra https://ovarianresearch.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13048-020-00732-6
Hcg må øke riktig, men det er også viktig med hvilke tall man har.
Jeg syns det høres logisk ut at det er litt lavere ved ivf jeg. Kroppen produserer jo hcg på grunn av graviditet, og når egget er befruktet utenfor livmoren så vil man vel «gå glipp av» de dagene med hcg-produksjon?Jeg har aldri hatt mer enn 40-60i hcg rundt den tiden mens skulle kommet. Og jeg har tre levende barn gynekologene jeg har vært hos sier hcg er veldig individuelt, og at det viktigste som indikerer ett normalt svangerskap er økningen i hcg
Det jeg har lest og hørt iallefall men jeg har ingen erfaring med ivf selv. Kun naturlig unnfangelse. Har jo veldig mye å si når egget fester seg også. Så derfor vil jeg tro at hcg er veldig individuelt. Min kropp bruker iallefall noen dager fra egget har festet seg til kroppen begynner å produsere hcg for fullt var bare på 56 16dpo, fire dager senere var den på 296, og en uke etter det igjen var den på 10 982. Ul uke 7+0 var embryo så stort som det skulle være og hjerte banka som det skulle. Så vil tro alt går fintJeg syns det høres logisk ut at det er litt lavere ved ivf jeg. Kroppen produserer jo hcg på grunn av graviditet, og når egget er befruktet utenfor livmoren så vil man vel «gå glipp av» de dagene med hcg-produksjon?
Hcg produseres ikke før egget er festet seg så man går ikke glipp av hcg sånn settJeg syns det høres logisk ut at det er litt lavere ved ivf jeg. Kroppen produserer jo hcg på grunn av graviditet, og når egget er befruktet utenfor livmoren så vil man vel «gå glipp av» de dagene med hcg-produksjon?
Jeg syns det er litt rart, for da jeg ble gravid så kjente jeg det veldig på kroppen, men fikk negativ test. Så fikk jeg positiv en uke senere. Men da sa jeg til mannen at hvis ikke må det være innbilt svangerskap så for meg føltes det liksom som kroppen visste det veldig tidlig. Men selvfølgelig - personlige opplevelser er jo ikke det samme som forskningHcg produseres ikke før egget er festet seg så man går ikke glipp av hcg sånn sett
Jeg hadde innsett med 5 dagers blastocyst nå i august, og da jeg testet HCG hos legen 11 dager etterpå, lå HCG på litt over 400. (De sa ikke akkurat verdi til meg.)Er det noen av dere som har fått målt HCG hos fastlegen etter 12-14 dager etter befruktning / innsett av 5dagers blactosyst (som er mitt tilfelle) ? Spennende å høre hva andre ligger på.
Naturlig eller ivf forsøk? Jeg fikk iallefall beskjed om at hcg mellom 3-156 var normalt i uke 3-4 og 100-4000 i uke 5 ved naturlig unnfangelse. men ved ivf er jo embryoe noen dager gammelt ved innsett, så er kanskje andre verdier da. men høyere verdier sees ved tvillinger, som det også er risiko ved ivf