hcg, kan nokken hjelpe me å forstå litt?

Godis

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
va på legen idag. å fikk svar på hcg prøven min.. 24708 va dn.. va 6-7 uke når e tok prøven.. e d lite eller rundt der den skal vær?  skulle ta ny prøve idag , men laben var stengt for påska. han sa at hcg va litt lav , men når han tok gu på me så sa han at e va ganske så stor . så sjøl om hcg var lav så skulle e ikke tenke så mye på d.. kan d stemme ? at den e lav, men d kan gå bra fordi???

Hei!
Sånn som jeg har lært det finnes det ikke noe fasit-svar på hvor høy hcg skal være når osv.. Det er laget en mal, men enkelte produserer mye hormoner, mens andre produserer lite... [:)]

Jeg hadde hcg på 12509 i uke 5-6, så syns ikke det hørtes så galt ut[:)]

Det er jo i og for seg ikke vanlig å måle hcg (vi gjør ikke det som rutine på legekontoret), så jeg syns du skal stole på positive tester og gu så sant alt føles bra [;)]

ORIGINAL: Vugge

*Sniker innom*

Anbefaler deg å la vær å tenke på det her med hcgnivå..
Hvis du ser på denne tabellen;  http://www.bobrow.net/kimberly/birth/hcglevels.html
så er det utrolig forskjell på høyt og lavt, så kos deg heller med graviditeten! Min lege nektet å fortelle meg nivået, nettopp fordi gravide bekymrer seg over alt for mye, og trenger ikke mer å bekymre seg for! Kos deg heller! Månedene går alt for fort ! [;)]

tusen takk.. ja, merka at e e en smule gal for tia, bekymra me for d meste.
stressa me nivåe pga e har hatt ma å sa  5 ganga siden 2007.  sist gikk e rundt i 2,5 månda å trodde alt va fint, men viste se at e hadde vært en vandrendes kirkegård :(

ORIGINAL: ilabom

Hei!
Sånn som jeg har lært det finnes det ikke noe fasit-svar på hvor høy hcg skal være når osv.. Det er laget en mal, men enkelte produserer mye hormoner, mens andre produserer lite... [:)]

Jeg hadde hcg på 12509 i uke 5-6, så syns ikke det hørtes så galt ut[:)]

Det er jo i og for seg ikke vanlig å måle hcg (vi gjør ikke det som rutine på legekontoret), så jeg syns du skal stole på positive tester og gu så sant alt føles bra [;)]

tusen takk, betryggendes å høre.. skal så lite til før man blir nervevrak av alt dinna tida her :P

Det er så masse å tenke på at hvem som helst kan bli sprø [;)]
Prøv å få tatt en ny prøve over påske hvis du bekymrer deg, eller be om å få komme på en tidlig UL for å sjekke.. Ikke godt for noen av dere hvis du stresser for mye (sa en klok dame her inne til meg) [;)]

fått blodprøvearke, hcg prøven å alt.. så e skal inn på sjukehuse i marra. :D laben der kan umuli vær stengt.  etter e får svare på den så skal e nok klare å stresse ne ganske så mye  :D
(kjekt me kloke folk [;)]) hehe

Så bra! Lykke til![:D]

ORIGINAL: Monica86

fått blodprøvearke, hcg prøven å alt.. så e skal inn på sjukehuse i marra. :D laben der kan umuli vær stengt.  etter e får svare på den så skal e nok klare å stresse ne ganske så mye  :D
(kjekt me kloke folk [;)]) hehe

Ditte går bra vettu[;)] Måkke stresse for mye søta[:)]

http://www.barnetmitt.com/forum/thread/137104565

hcg er bare en forvirrende faktor som skaper unødvendig bekymring. Jeg hadde veldig lav hcg som sank litt i begynnelsen, og som først doblet seg hver andre dag, men så  steg den ikke helt som det skulle igjen....men alt er bra på ul og hjertet slår og nurket vokser som det skal ..Så legen ba meg ikke tenke på det. Det er så individuellt!! Det som er viktig er det man ser på ul fra ca  uke 6.
Og forresten synes jeg ditt nivå høres kjempebra ut jeg!!! 

hcg kan være helt misvisende. Jeg har mest sansynlig en ma fordi ul viste mindre enn antatt, men hcg prøven er fin likevel. Så hcg-verdier er til å bli sprø av. Det som teller er ultralyd.

Back
Topp