Hcg ivf

TigerTrine

Forelsket i forumet
Marshmallows 2022
Hei.
Jeg har blitt gravid gjennom prøverør.
Jeg syns det er vanskelig å sette hvor mange uker jeg er. Og syns kanskje hcg stigningen går litt sakte..

Mandag 28 var den 102
Onsdag 30 var den 200 ett eller annet
Søndag 4/7 var den 600 ett eller annet.

er det normal stigning?
jeg er lagt inn fordi jeg har blitt overstimulert. Og legen vil ikke bekrefte at jeg er gravid for han har ikke sett noe embryo ennå i livmoren. Han har ikke tittet sånn kjempe nøye for han er mer bekymret for eggstokkene som er så store etter overstimulering.

Jeg satte inn et 5 dagers blasto den 15 juni.
Så jeg burde jo være 4-5 uker på vei nå.

Håper så inderlig at jeg er gravid og at det skal gå bra denne gangen.

For å regne hvor langt du er på vei så vil uttaksdagen være dag 14 (2 uker). Uttak 10/7 og innsett av 5 dagers 15/7? Så da er du over 5 uker (5 uker +2 dager eller noe sånt). Det absolutte nivået av Hcg sier ikke så mye men over 10 regnes som gravid og over 50 et bra
Men du har jo flere målinger og ser dermed stigningen. Du har noen målinger i uke 4 og noen i uke 5 og stigningen forventes ikke å være lik hele veien... " I 2. til 5. svangerskapsuke fordobles hCG-konsentrasjonen hvert 1,5 døgn. Etter 5. uke forlenges doblingstiden til 2-3 døgn"

Hvis vi går utfra dobling vil det si:
Du hadde dobling på to dager med de første målingene dine. De to siste er det 4 dager mellom og det skulle da doblet seg (200x2=400) og så doblet seg igjen (400x2=800). Men så står det at dobling kan ta 2-3 dager så da er kanskje 600 helt innafor.

Min konklusjon: bra at du har påvist hcg og at den stiger, men helt sikker kan kanskje ikke være.

Skjønnet det er fryktelig slitsomt å være sånn i limbo og ikke vite helt. Krysser fingrene for at overstimulerimg ikke gir flere komplikasjoner og at spiren sitter. Mulig du må vente helt til uke 7 for sikkert å se om det er et hjerte der. Ønsker deg masse lykke til!

For å regne hvor langt du er på vei så vil uttaksdagen være dag 14 (2 uker). Uttak 10/7 og innsett av 5 dagers 15/7? Så da er du over 5 uker (5 uker +2 dager eller noe sånt). Det absolutte nivået av Hcg sier ikke så mye men over 10 regnes som gravid og over 50 et bra
Men du har jo flere målinger og ser dermed stigningen. Du har noen målinger i uke 4 og noen i uke 5 og stigningen forventes ikke å være lik hele veien... " I 2. til 5. svangerskapsuke fordobles hCG-konsentrasjonen hvert 1,5 døgn. Etter 5. uke forlenges doblingstiden til 2-3 døgn"

Hvis vi går utfra dobling vil det si:
Du hadde dobling på to dager med de første målingene dine. De to siste er det 4 dager mellom og det skulle da doblet seg (200x2=400) og så doblet seg igjen (400x2=800). Men så står det at dobling kan ta 2-3 dager så da er kanskje 600 helt innafor.

Min konklusjon: bra at du har påvist hcg og at den stiger, men helt sikker kan kanskje ikke være.

Skjønnet det er fryktelig slitsomt å være sånn i limbo og ikke vite helt. Krysser fingrene for at overstimulerimg ikke gir flere komplikasjoner og at spiren sitter. Mulig du må vente helt til uke 7 for sikkert å se om det er et hjerte der. Ønsker deg masse lykke til!

tusen takk for veldig god forklaring. Jeg har vært på sykehuset over 2 uker nå. Og vi har tømt over 20 liter totalt snart. Så det produseres mye veske ennå. Jeg ble skikkelig dårlig og legene var redde for livet mitt når jeg først ble lagt inn. Da fjernet de 10 liter på bare 3 dager. Og det så ille ut for både nyre, hjerte og lever. Men heldigvis har blodprøvene steget masse. Så nå er det kun albumin (protein) mangel igjen. For den stiger når jeg får det i travenøst. Men den synker fort igjen på grunn av all vesken som kommer og skyller det bort. Så litt sånn ond sirkel.

Er en liten belønning at jeg kanskje er gravid. Så krysser fingrene for det. Men akkurat nå er helsa viktigst. Vi har et egg på frys om dette ikke skulle gå.

Jeg har vært også gjennom IVF, fikk 1 egg den 10 mai, når de rinte og fortalte den 25 Mai at jeg var gravid fikk jeg beskjed at jeg var 4 uker og 4 dager gravid

Jeg har vært også gjennom IVF, fikk 1 egg den 10 mai, når de rinte og fortalte den 25 Mai at jeg var gravid fikk jeg beskjed at jeg var 4 uker og 4 dager gravid

porsgrunn vil ikke si hvor langt jeg er på vei før de har tatt tidlig ultralyd. Så da må jeg vente å se. Men burde jo være et sted mellom 4-6 uker ihvertfall.

Ny hcg måling.søndag 4/7 var den på 670 ca
Og i dag 8/7 var den på 1600.

tar det som et godt tegn. Legen skulle prøve å se på ultralyd i morgen om de finner noen spire der. Så er fortsatt super spent. Symptomer har begynt å komme. Ømme bryst. Små kvalm. Veldig hormonell og følsom. Og små kviser i ansiktet.

Hvordan har det gått? :Heartred

legen så en sånn svart «pose» så han sa det var for tidlig å se selve embryoet ennå. Men konkluderte med at den satt på riktig sted ihvertfall. Med tanke på at se satte inn en 5 dagers befruktet egg inn der. Så trur jeg ikke det er en tom sekk.

symptomene øker. Så det er jo også et godt tegn.

skal på ny kontroll på fredag. Vet ikke om gyn sjekker med UL i livmor da. Men skal ihvertfall sjekke om eggstokkene har minsket litt etter hyper stimuleringen.

disse hormonene har gjort meg litt små yr.. he he. Og får ikke lov å ha sex så lenge eggstokkene er så store. Tilfelle de skulle vri seg.

Back
Topp