HCG (igjen...)

tolilla

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
Hmmm er jeg veldig usikker...
Har hatt en god del blødninger fra 4+5 til 6+0 ca.
To ganger et halvt døgn med friskt blod og resten brunt. De siste fire dagene har det kun vært litt brunt slim av og til.

Så hcg da
4+4 - 2.100
5+3 - 7.200
6+4 - 38.000
7+3 - 65.000

Er det ikke litt lav stigning nå mellom de to siste? Er så bekymret for ma :(

Hmmm er jeg veldig usikker...
Har hatt en god del blødninger fra 4+5 til 6+0 ca.
To ganger et halvt døgn med friskt blod og resten brunt. De siste fire dagene har det kun vært litt brunt slim av og til.

Så hcg da
4+4 - 2.100
5+3 - 7.200
6+4 - 38.000
7+3 - 65.000

Er det ikke litt lav stigning nå mellom de to siste? Er så bekymret for ma :(
Les her hva Lommelegen har skrevet. Syns du er fint innafor ❤️

Mener jeg har hørt at det stiger saktere jo lenger du kommer. Krysser alt for deg!

Jeg har også hørt at det øker saktere etterhvert. Var noen som delte en veldig bra link til en kalkulator en gang som roet meg ned, men finner den dessverre ikke :shifty: kanskje hvis du prøver å Google hcg kalkulator (var en engelsk side)! ❤️

Jeg har også hørt at det øker saktere etterhvert. Var noen som delte en veldig bra link til en kalkulator en gang som roet meg ned, men finner den dessverre ikke :shifty: kanskje hvis du prøver å Google hcg kalkulator (var en engelsk side)! ❤️

Takk. Jeg har også hørt det, bare synes det var litt tidlig. Men det står jo fra uke 8-11 og 7+3 er jo i åttende svangerskapsuke.

Isj, enda 9 dager til tul

Det øker saktere/flater ut når man er lengre på vei og HCG er høy, ja :) På et tidspunkt går det jo til og med nedover igjen. Så jeg tror det snart nærmer seg at måling ikke har noe for seg for deg :)

Her er en kalkulator: https://www.babymed.com/tools/hcg-calculator

Takk. Jeg har også hørt det, bare synes det var litt tidlig. Men det står jo fra uke 8-11 og 7+3 er jo i åttende svangerskapsuke.

Isj, enda 9 dager til tul

Huff ja, skjønner det er stressende :( når jeg var hos legen forrige uke pga blødninger ville hun ikke ta hcg men sendte meg til tul, fordi hun sa det ikke gav så mye informasjon da. Var 8+1

Huff ja, skjønner det er stressende :( når jeg var hos legen forrige uke pga blødninger ville hun ikke ta hcg men sendte meg til tul, fordi hun sa det ikke gav så mye informasjon da. Var 8+1

Min tul blir ca 8+5, da burde man jo virkelig se noe!

Jeg ville prøvd å ikke tenke for mye på hcg før ultralyd, hcg stemmer ikke alltid.

Jeg fikk beskjed fra kk om at fosteret var dødt, etter hcg prøver, jeg var da innlagt pga kvalme, men på legevakten og ikke kk.
Legevaktslegen sa at jeg hadde symptomene, så de behandlet meg som gravid.

Kom på volvat på tul, gynekologen sa også at symptomene mine betydde mer for han enn hcgen, og ultralyden viste ett foster der alt var bra, vi fikk se hjerteaktivitet også.

Det ultralyden også viste var ett tvillinganlegg, en tvilling som tidlig hadde sluttet å utvikle seg, og nok var årsaken til både hcg prøvene og min dårlige form.

Jeg ville prøvd å ikke tenke for mye på hcg før ultralyd, hcg stemmer ikke alltid.

Jeg fikk beskjed fra kk om at fosteret var dødt, etter hcg prøver, jeg var da innlagt pga kvalme, men på legevakten og ikke kk.
Legevaktslegen sa at jeg hadde symptomene, så de behandlet meg som gravid.

Kom på volvat på tul, gynekologen sa også at symptomene mine betydde mer for han enn hcgen, og ultralyden viste ett foster der alt var bra, vi fikk se hjerteaktivitet også.

Det ultralyden også viste var ett tvillinganlegg, en tvilling som tidlig hadde sluttet å utvikle seg, og nok var årsaken til både hcg prøvene og min dårlige form.

Du har helt rett! Nå er det også en dry uke til tul (8 dager). Formen er dårlig, så jeg "klamrer" meg litt til det på en måte. Selv om jeg jo har forstått at ved en MA kan man fortsette å ha symptomer selv om den lille klumpen er uten liv.

Det blir vel bare spennende å se.

Det er riktig som de sier over. Som du ser nedenfor jo høyere hcg jo lengre doblingtid. Etterhvert vil den også synke og stabilisere seg. 20190215_172105.jpg

Fikk en melding fra legen min nå, som har sett resultatet:

Nå hcg 65000, veldig fint!

Blir spennende å se om en drøy uke

Jeg blør litt hver dag, ellers brunt og lyserødt.. hcg stigningen min var også så som så men legen sa ikke bekymre deg for den.. etter 10.000 så går den ikke dobbelt og alle har ulik kurve og den stagnerer etterhvert. Etter 10.000 og uke 6 er ultralyd beste diagnoseverktøy:Heartpink

Back
Topp