HCG hos legen

Freia1997

Gift med forumet
Junispirene24❤️
Julibarna2024☀️
Hei! Flere som har målt eller skal måle hcg hos lege/jordmor?

Jeg målte 4+3 og fikk rett over 700.

Arket under er fra et sykehus. Er jeg i uke 4 (og har litt høy hcg) eller uke 5 (normal hcg) under deres måling? :knegg: Hvordan beregner sykehus ukene, er 4+3 uke 4 eller uke 5?

Har hatt økning siden (g-tester), så alt er bra med lille spiren. Dette er ikke en post med SA-frykt, kun nysgjerrighet:Heartred Er fullt klar over at hcg varierer ekstremt blant gravide. :love017

Vedlegg

• IMG_3914.jpeg
    IMG_3914.jpeg
    260,7 KB · Visninger: 111
Jeg vet ikke. Men appen nørs regner gravid uke 5 som eks. 4+3. Så kanskje det er den måten de også bruker :scratch

IMG_3918.pngJeg vet ikke. Men appen nørs regner gravid uke 5 som eks. 4+3. Så kanskje det er den måten de også bruker :scratch
Ja tenkte det jeg også, men ifølge Babyverden sin app er jeg i uke 5 nå :confused005

Arket under er fra et sykehus. Er jeg i uke 4 (og har litt høy hcg) eller uke 5 (normal hcg) under deres måling? :knegg: Hvordan beregner sykehus ukene, er 4+3 uke 4 eller uke 5?

Har hatt økning siden (g-tester), så alt er bra med lille spiren. Dette er ikke en post med SA-frykt, kun nysgjerrighet:Heartred Er fullt klar over at hcg varierer ekstremt blant gravide. :love017
Du tok hcg i uke 5, som på arket. Så det er normale nivåer :) Rart at babyverden har feil uke i appen. Men de mener jo 5 uker på vei (6. uken/uke 6)

Last edited:
Du tok hcg i uke 5, som på arket. Så det er normale nivåer :) Rart at babyverden har feil uke i appen. Men de mener jo 5 uker på vei (6. uken)
Åå tusen takk! :Heartred Det gir mening!

Du tok hcg i uke 5, som på arket. Så det er normale nivåer :) Rart at babyverden har feil uke i appen. Men de mener jo 5 uker på vei (6. uken/uke 6)

Når man er i kontakt med sykehus så regner man kun fullgåtte uker. Da er f.eks 5+2 uke 5 på referanseoversikten.

Jeg hadde 1039 da jeg var 4+0 og 34200 da jeg var 5+2 fikk hastetime hos gynekolog pga høye verdier og viste seg at jeg hadde 3 fostersekker derimot ikke sikkert at det blir tre fostre, men årsaken til høye verdier her i allefall

Når man er i kontakt med sykehus så regner man kun fullgåtte uker. Da er f.eks 5+2 uke 5 på referanseoversikten.
Ja, du har sikkert rett. Synes bare hcg-nivået 3-156 passet bedre fra 2+0 (eggløsning) til 3+6, enn frem til 4+6 (lavt).

Back
Topp