HcG - fra stor til liten stigning.

Kvakkis

Elsker forumet
It's gonna be May 2019
Hei, dere, nå tror jeg det ikke går veien :(

HcG var 33 12 dpo, en uke senere (19 dpo) var den stege til 1900 ( dobling hver 29 time).

22 dpo var den bare stege til 3200. Som tilsvarer en dobling hver 96 time mellom 19 og 22 dpo.

Verdien er i og for seg fin, men den siste stigningen er laber. Den bør vel stige litt jevnere nå i starten.
Bør jeg regne med at det er over og ut nå?

Noen som har erfaring ned dette?

Går også på Crinone.

Husker ikke helt nivågrensene, men det er normalt at doblingstiden endrer seg.

Først er den 32-71 timer med gjennomsnitt på 48 timer og så blir den 72-91 timer når man har nådd et viser nivå.
Deretter kommer neste trinn hvor normal doblingstid er >92 timer

201F1238-956D-4AC2-BE28-B4DCE3A2A43E.jpeg

Tittet bare veldig grovt på det, men tror tallene dine er helt supre

Husker ikke helt nivågrensene, men det er normalt at doblingstiden endrer seg.

Først er den 32-71 timer med gjennomsnitt på 48 timer og så blir den 72-91 timer når man har nådd et viser nivå.
Deretter kommer neste trinn hvor normal doblingstid er >92 timer

Takk! blir jo helt nervevrak av dette. Tar hcg for å evetuelt oppdage en abort tidligere denne gangen. Orker ikke gå ukesvis å tro jeg er gravid når jeg ikke er det. Har ingen symptomer, det gjør ikke saken bedre.

Vil tro hcG blodprøven i morgen (26 dpo) gir en bedre pekepinn på hvor dette bærer:smiley-angelic001

Bør jeg fremskynde UL nå? Skal egentlig ikke før neste fredag (7+1). Hjertet skal jo ha begynt å slå (temper og el tester så vet når el var)

Spør fordi jeg se du har vært gjennom litt av hvert selv:(

Du vil få ein pekepinne på 26 dpo blodprøven. Man kan ikkje sammenligne andre pga det er så vanskelig og sammenligne hcgen.

Jeg har troa at detta går fint :)

Du vil få ein pekepinne på 26 dpo blodprøven. Man kan ikkje sammenligne andre pga det er så vanskelig og sammenligne hcgen.

Jeg har troa at detta går fint :)

Takk:Heartred jeg håper også, forbereder meg på det verste, har hatt en dårlig feeling på dette, men håper jeg tar feil:smiley-angelic001

Takk! blir jo helt nervevrak av dette. Tar hcg for å evetuelt oppdage en abort tidligere denne gangen. Orker ikke gå ukesvis å tro jeg er gravid når jeg ikke er det. Har ingen symptomer, det gjør ikke saken bedre.

Vil tro hcG blodprøven i morgen (26 dpo) gir en bedre pekepinn på hvor dette bærer:smiley-angelic001

Bør jeg fremskynde UL nå? Skal egentlig ikke før neste fredag (7+1). Hjertet skal jo ha begynt å slå (temper og el tester så vet når el var)

Du får absolutt en indikasjon av neste blodprøve, vil anbefale å printe det skjema jeg la inn og krysse inn dine verdier:
Har hjulpet meg litt underveis ihvertfall, tross perfekte verdier ved BO.
Å fremskynde TUL må du kjenne på hva som føles riktig for deg:
Jeg hadde første UL 6+0 denne gangen, så bankende hjerte, men følte meg ikke noe roligere etterpå. Men har ikke turt tro ordentlig på dette før etter 23 uker heller...
7+1 gir mye mer info enn 6 ukers UL da, men du må kjenne på hva som er riktig for deg.
Jeg hadde ved både 6-7-8-9-12-14 uker denne gangen... to private og en på sykehuset og ellers hos gyn...
Vet det er vanskelig, første trimester er skikkelig kjipt

Screenshot_2018-06-11-16-55-00.jpg

Du ligger i normal området :)
Neste verdi sier nok endel den og. Håper og krysser alt for deg.

Jeg hadde også sen hcg stigning rundt den tiden med gutten min :) jeg gikk også på crinone.

Vis vedlegget 262159

Takk, igjen! Er verdiene ok så lenge de følge linjen? Forstår ikke helt :oops:

La inn verdiene mine, og om de skal det så ser det jo greit ut foreløpig :) Litt vanskelig å markere helt nøyaktig da;)

Ble litt beroliget, men ikke helt:cool:
Ligger perfekt på gjennomsnittet som du ser.
Den nederste streken er laveste normalverdi og øverste er høyeste normalverdi og du ligger perfekt på gjennomsnittet.
Hcg-verdien gir indikasjon, men ingen garanti, men det ser jo supert ut.
Det positive med denne oversikten er at man også ser hvordan utviklingen av hcg normalt er i et svangerskap, når toppen er og hvordan det faller litt etter hvert.

Jeg ville ikke ha framskyndet tul hvis jeg var deg. Jeg har vært gjennom mange aborter selv og var på tul 6+0. Da så legen kun fostersekken og mente at dette hadde gått galt. Jeg var fullstendig ødelagt og knust. Fikk ny tul 6+4 og da med annen gyn, og han klarte etter mye leting å finne fosteranlegget med et bankende hjerte. Jeg er helt sikker på at den første gynekologen ikke hadde klart å finne det den dagen, for hun var ikke nøye nok og brukte ikke lang nok tid, og gynekolog nummer to så det også bare i et raskt glimt før det var borte igjen. Var på ny tul 7+3 (tror jeg det var) og da var det mye lettere å se noe. De fleste gynekologer ønsker ikke å gjøre tul før uke 7 og jeg skjønner veldig godt hvorfor. Hvis jeg noen gang blir gravid igjen, skal jeg ikke ta tul før 7+0. Veldig unødvendig å utsette seg for masse sorg og bekymringer når alt egentlig er i orden. Man kan bli beroliget i uke 6, men det motsatte kan like gjerne skje. (Jeg hadde dessuten ivf, så vet at jeg ikke var kortere på vei). Håper at alt er i orden hos deg!

Back
Topp