Hcg etter Sa

minnimi93

Flørter med forumet
Hei. Jeg hadde min 6 Sa for 4 uker siden hcg var da på 46 000. For 2 uker siden måltes hcg på 54. Jeg opplevde en ny eggløsning få dager senere.
For ei uke siden var makesure graviditetstest så si blank, liten svak svak strek i dagslys.
Anntok derfor at i dag! Så burde den vært helt på null. Ny mens startet i dag, å jeg skal starte opp med ivf for første gang. Men gtest jeg tok nå viser fortsatt en like svak strek som for ei uke siden! ! Har ikke hatt sex på 9 uker så det er ikke en ny graviditet.
Fikk beskjed om at ved uthenting av egg så ser de samtidig om det er restet igjen fra forje svangerskap, så om det ikke er opptimale forhold skal de sette inn egget neste syklus.

Mitt spørsmål er:
1) kan jeg starte opp med ivf behandling for uthenting av egg?
2) siden makesure viser ned til 10hcg, å utifra tidligere bilder ved økning av hcg i min kropp, vil testen jeg tok i dag ligge på 8-15hcg. Å en utskraping/medisin være svært unødvendig i mitt hode. Eller tar jeg feil?
3) det passer best å utføre første del av ivf nå, å det går bra for min del om de må vente en syklus med å sette tilbake embryo. Siden jeg ikke er infertil men har diagnosen habituell abort er sjansen større for at eggstokken blir overstimulert, å de må vente en syklus med å sette tilbake embryoet uansett. Er fryste embryo dårligere enn ferske?
4) kan 10hcg påvirke første del av ivf behandligen?

Mensen nå vil jo mest sannsynlig fjerne eventuelle resterende rester fra forje svangerskap.

Takk for svar!
 

Vedlegg

  • 16956432322823311585211042752108.jpg
    16956432322823311585211042752108.jpg
    1 MB · Visninger: 46
1) Dette må nesten legen vurderer.
2) Fire uker er ikke sååå lenge siden, så jeg tenker det er helt innenfor at testen er svak positiv. Spesielt siden du allerede har hatt en blødning, da tenker jeg at kroppen rydder opp. Men har du vondt, feber, kan du kontakte fastlegen og få tatt nye blodprøver. Eventuelt bli henvist til gynekolog.
3) Jeg har blitt gravid både av fersk og fryst, men bare sistnevnte resulterte i baby. ♡
4) Jeg tror altså ikke det har noe å si om man har så lav hcg-nivå, men igjen, det er legen som vet best.

Da jeg opplevde SA i fjor, ville IVF-legen at jeg skulle vente to sykluser (altså to menser) før innsett av fryst embryo. Dette fordi syklusen kan være litt på bærtur etter en abort.
 
Når jeg har hatt SA/MA har jeg måtte ventet en syklus før neste behandling og fått beskjed om graviditets test er positiv men mens så må man ta kontakt med de. Jeg ville hørt med sykehus/klinikken du tilhører :)
 
Tok kontakt med de torsdag å fikk først svar i dag om oppstart. Testen tok jeg først etter telefonen i dag såklart. Ringte de opp igjen men blir sikkert ikke ringt tilbake før om 3 dager...
Veldig dumt å ikke ta medisinen i morgen tidlig om de ringer om 2 dager....
Men kan jo sikkert slutte om 2 dager også om de sier det?
 
Back
Topp