HCG blodprøve!

92mamma

Betatt av forumet
Hei damer!

Etter en BO, tom fostersekk i april er jeg på ny gravid igjen, 5+3 idag <3

Men jeg vil gjerne ta en HCG test, hvordan går jeg fram?

Som turteldue sier :) men husk at du må ta flere på rad (annenhver dag er vanlig). Jeg tenker også at legen din gjerne kan henvise deg til tidlig ultralyd :)

Ringte til legen, men hun er på ferie:( så legekontoret fikk en annen lege til å ringe meg.. Som rett og slett ikke hadde tid til å snakke med meg i d hele tatt..... Jeg lurte på om jeg måtte ha legetime for å få ta en HCG prøve, svaret var: nei det trenger du ikke, greit, hade

Så la han på... Så.. Kan jeg dra ned på legesenteret i morgen henvende meg til resepsjonen og bli bedt om å ta en HCG prøve uten noen ark i d hele tatt hva jeg skal?

Ringte til legen, men hun er på ferie:( så legekontoret fikk en annen lege til å ringe meg.. Som rett og slett ikke hadde tid til å snakke med meg i d hele tatt..... Jeg lurte på om jeg måtte ha legetime for å få ta en HCG prøve, svaret var: nei det trenger du ikke, greit, hade

Så la han på... Så.. Kan jeg dra ned på legesenteret i morgen henvende meg til resepsjonen og bli bedt om å ta en HCG prøve uten noen ark i d hele tatt hva jeg skal?
Du kan bare møte opp på lab'en på legekontoret. Legesekretærer tar prøven :) Trenger ingen legetime.

Nå gjorde du meg letta :) syns ingen i resepsjonen kunne fortelle meg det idag tilig.. Da drar jeg nedover i morgen, og igjen på mandag :)

Trenger ikke legetime eller henvisning, men gjerne forberedende forklaring hvis du må rettferdiggjøre prøven på noe vis. Det måtte jeg.. Jeg fikk beskjed om å møte opp før kl. 11.00

Er vell bare å ta en blodprøve på labben?

Hva sa du? Forklarte du situasjonen?

Drar nedover i morgen, går ikke får de har tappet litt blod men du, om jeg kjøper en clear blue digitest som sier uker, kan jeg da finne ut om det går nedover å? For jeg vet at jeg er i uke 5+4 :)

Er vell bare å ta en blodprøve på labben?

håper det er så enkelt i hvertfall :) har jo ingen henvendelse til blodprøve, ingen ark å ha med meg heller. Men kan man få det tallet med en gang nesten?

håper det er så enkelt i hvertfall :) har jo ingen henvendelse til blodprøve, ingen ark å ha med meg heller. Men kan man få det tallet med en gang nesten?
Tror det tar litt tid før de har svar så kanskje et par dager, men kn jo komme inn til en lege som ikke er din..

Første gangen jeg var gravid blødde jeg litt (var litt brunt på papiret). Da ringte jeg legen, snakket med sekretæren og spurte om jeg kunne få ta en HCG. Det fikk jeg. Så dro ned og gjorde det, dro igjen. Nå hadde jeg legetime og legen sa vi kunne ta en HCG siden jeg spurte. Fikk svaret på sms 3-4 timer etterpå :) De får ikke svar før de har levert blodprøvene til den plassen som analyserer dem (på sykehuset i mitt tilfelle).

Da har jeg tatt første HCG prøve, da er det bare å vente til mandag for neste :) er så spent..

Syns jeg har mistet mye av symptomene.... :( har bare nå litt ømme nipler. Tidligere har jeg hatt litt halsbrann, kvalme av og til i stressende øyeblikk og mye mere ømme nipler. Dårlig tegn? Er 5+5 idag

Håper virkelig jeg også :)

Da har jeg tatt nr 2, venter enda på svar på nr 1 :(

Så bra du fikk tatt, blir spennende å høre da!

Men når vi nå er inne på det med HCG, er det noen som vil dele tallene sine?

Jeg tok en på torsdag 5+6 og den var på 9877. Skulle ikke komme tilbake før etter en uke?! Så skal ta igjen nå på torsdag. Døøør av all denne ventetiden på alt :dead: håper bare den har steget nok :)
Jeg fikk forresten svaret samme dag, ringe til labben på slutten av dagen for å høre og da hadde de fått svarene dit ;)

Så bra du fikk tatt, blir spennende å høre da!

Men når vi nå er inne på det med HCG, er det noen som vil dele tallene sine?

Jeg tok en på torsdag 5+6 og den var på 9877. Skulle ikke komme tilbake før etter en uke?! Så skal ta igjen nå på torsdag. Døøør av all denne ventetiden på alt :dead: håper bare den har steget nok :)
Jeg fikk forresten svaret samme dag, ringe til labben på slutten av dagen for å høre og da hadde de fått svarene dit ;)
Mine HCG-verdier har vært:

4+2: 293
5+2: 5030
6+3: ca 38.000
7+2: ca 88.000

Fått svar på nr 1!!

5+4 lå det på 6400

Venter på neste svar i morgen :D

Back
Topp