HCG-bekymring- oppdatering!

Anili

Forelsket i forumet
Etter noen fryktelige dager med lave HCG-målinger og en 2-dagers stigning på bare 47%, var jeg nå i dag hos legen. Hun hadde på forhånd konferert med gynekolog på sykehuset, som hadde sagt at verdiene så fine ut! :wideyed: Ifølge gynekologen var det slett ikke alltid det steg så mye som dobling annenhver dag, det kunne være mye lavere enn det og fortsatt være livskraftig svangerskap.

De ville ikke ta UL på meg, da de mente det ikke var grunn til det og at det er altfor tidlig. Men nå har jeg bestilt privat UL om en uke, da er jeg akkurat 7+0.

Er så veldig glad for å høre at det kanskje ikke er over allikevel, har vært så lei meg disse dagene. Vet ikke om jeg klarer å la være å bekymre meg da, er fortsatt ikke helt overbevist om at alt er OK med så lave verdier.

Men inntil videre ihvertfall er jeg visst fortsatt GRAVID:p

Godt å høre... Krysser fingrene for at alt er helt i orden :)

Deilig!!
Noen ganger er det dumt alle disse måtene vi tester og vurderer oss selv på.. ;) Men når man har muligheten så gjør man jo det... Håper du klarer å slappe litt av og at dette går rette veien :)

Oi så bra vending det tok da :D det var jo veldig bra! Men litt teit at de ikke ville ta ultralyd syns jeg da, kan ser jo om det sitter på riktig sted og jeg har sett hjerte slå to ganger denne uken ( er 6+0 i dag ) så ville tro de burde kunne se noe om du er like langt på vei.... :) blir betryggende med privat ultralyd da :D

Så bra å høre:-) kan jo være at verdiene har steget masse nå, og bare gikk litt tregt i starten :-)
Masse lykke til ❤

Herlig!

De er nok ganske sikre i sin sak når de ikke ser noen grunn til å ta ul. Håper du får en finfin helg:) :)

Legen min ville ikke måle hcg nivået av nettopp denne grunn. Det er ikke alltid det dobler seg, og da kan det skape unødvendig uro - selv om alt står bra til. Jeg er 7+4 i dag og aner derfor ikke mine hcg nivåer. Men skal på UL på mandag. Spent.. I starten kjente jeg litt stikking og sånn. Nå kjenner jeg ingenting.

Jeg hadde langt i fra dobbling med storesøster. Det gikk i rykk og napp, men hadde lavt hcg hele veien. Alt helt fint og hun er en aktiv 2,5 åring Håper legen har rett, og krysser fingrene for at alt er bra

Er det vanlig å måle dette? Jeg er førstegangs, og har virkelig ikke peiling på noe som helst..

Er det vanlig å måle dette? Jeg er førstegangs, og har virkelig ikke peiling på noe som helst..
Nei det er visst ikke vanlig. Jeg fikk målt fordi jeg var bekymret fordi jeg de digitale testene ikke ville øke fra 2-3 til 3+, og at jeg samtidig hadde veldig lite symptomer.

Ok.. For jeg har ikke gjort noe som helst etter jeh testet positivt hos legen, så blei litt stressa nå.

Back
Topp