HCG 8+0

Lykkelig.Mamma

Gift med forumet
Novemberlykke 2020
❤Januarlykke 2022❤
Novemberfnuggene 2023
Dere som har tatt blodprøve rundt 8+0, hva lå deres hcg på da?
 
Seneste jeg har tatt hCG, er 6+3 eller noe. Da var den 15.000 ish.
Men dytter opp for deg!
 
Etter uke 6 skal man ikke se på hcg tallet men på ultralydet. Hcg sier nesten ingenting etter uke 6.
 
Etter uke 6 skal man ikke se på hcg tallet men på ultralydet. Hcg sier nesten ingenting etter uke 6.
Ja vet egentlig det, men jordmor her nekter å henvise meg til ultralyd for "det er for tidlig å si noe og bedre å ta blodprøver":banghead:
 
Ja vet egentlig det, men jordmor her nekter å henvise meg til ultralyd for "det er for tidlig å si noe og bedre å ta blodprøver":banghead:
Uff, så irriterende!
Uke 8 viser mye på ultralyd. 9+0 kan man allerede ta Panorama-testen. Så absolutt ikke for tidlig.

Jeg synes at kvinnehelsen i Norge er så utrolig dårlig prioritert. Jeg har selv ekstremt dårlig erfaring med helsestasjonen (jordmoren) når jeg var veldig dårlig og hadde blødninger fra uke 7-12 men fikk ikke en eneste blodprøve! Etter jeg hadde mistet gikk jeg til Volvat og fant ut at jeg hadde lav stoffskifte.
Lite hjelp og dårlig råd.

Du kan jo fortsatt ta blodprøven men eneste som du kan se på er stigningen (i uke 8 er det vel 4++ dager nå tallene skal dobles).

Og lykke til! Håper alt er bra!
 
Uff, så irriterende!
Uke 8 viser mye på ultralyd. 9+0 kan man allerede ta Panorama-testen. Så absolutt ikke for tidlig.

Jeg synes at kvinnehelsen i Norge er så utrolig dårlig prioritert. Jeg har selv ekstremt dårlig erfaring med helsestasjonen (jordmoren) når jeg var veldig dårlig og hadde blødninger fra uke 7-12 men fikk ikke en eneste blodprøve! Etter jeg hadde mistet gikk jeg til Volvat og fant ut at jeg hadde lav stoffskifte.
Lite hjelp og dårlig råd.

Du kan jo fortsatt ta blodprøven men eneste som du kan se på er stigningen (i uke 8 er det vel 4++ dager nå tallene skal dobles).

Og lykke til! Håper alt er bra!
Tok blodprøver forrige uke, 8+0 og 8+3, fikk svar i dag og var ikke noe særlig stigning.. Etter å ha faktisk kjeftet og kranglet med jordmor henviste hun meg til ul, men fikk beskjed om at siden jeg hadde litt stigning var det ikke sikkert jeg fikk time..

Har veldig dårlig erfaring med jordmødrene her, både bekymringer osv tidlig i svangerskapet og mer alvorlige ting senere. Etter nr 2 ble født fikk jeg vite på barsel at det var bra hun kom når hun gjorde, for det var så lite fostervann at hun hadde nok ikke klart seg dersom jeg hadde gått så mye lengre. Tidligere hadde jeg tatt opp med jordmor at jeg mistenkt jeg kanskje lakk fostervann, men hun skjøv det unna med at det mest sannsynlig bare var tyntflytende utflod, siden jeg hadde det med første. Så har ikke særlig med tillit til jordmortjenesten..
 
Ja vet egentlig det, men jordmor her nekter å henvise meg til ultralyd for "det er for tidlig å si noe og bedre å ta blodprøver":banghead:

Hæ? Jeg var på ultralyd uke 7+0/7+2 i mine tre siste svangerskap; fikk se en klump med hjerteslag. 8+0 vil det jo bli nesten som en bamsemums... Er det hjerteslag, er det håp!

Dra til legen istedenfor, og be h*n henvise.
 
Hæ? Jeg var på ultralyd uke 7+0/7+2 i mine tre siste svangerskap; fikk se en klump med hjerteslag. 8+0 vil det jo bli nesten som en bamsemums... Er det hjerteslag, er det håp!

Dra til legen istedenfor, og be h*n henvise.
Ja trodde det var noe alle viste, men jordmødrene virker ikke særlig kompetente:rolleyes: Og er så heldig at jeg har 1-2 mnd ventetid på legetime pga liten kommune med legemangel.. Men etter litt krangling og kjefting i dag, henviste jordmor meg, så nå håper jeg bare jeg får time og at jeg får den raskt:smiley-angelic001
 
Ja trodde det var noe alle viste, men jordmødrene virker ikke særlig kompetente:rolleyes: Og er så heldig at jeg har 1-2 mnd ventetid på legetime pga liten kommune med legemangel.. Men etter litt krangling og kjefting i dag, henviste jordmor meg, så nå håper jeg bare jeg får time og at jeg får den raskt:smiley-angelic001
Håper du får time snart. Å vente og stresse er ikke sunt. Men man kan ikke alltid slappe av uten bekreftelse med ultralyd.
Jeg er heldig å ha flere private klinikker rundt meg og samtidig råd å besøke dem. Men det skal ikke være kun “rike” som får bra oppfølging.
 
Håper du får time snart. Å vente og stresse er ikke sunt. Men man kan ikke alltid slappe av uten bekreftelse med ultralyd.
Jeg er heldig å ha flere private klinikker rundt meg og samtidig råd å besøke dem. Men det skal ikke være kun “rike” som får bra oppfølging.
Ja håper jeg får time og at jeg får den snart! Har 3 timer til nærmeste sykehus og nærmeste mulighet til privat, men dersom jeg av en eller annen grunn ikke skulle få time offentlig bestiller vi nok selv. Den offentlig tul som alle får er enda 2 til 5 uker til, og tror ikke jeg klarer å vente så lenge uten å vite..
 
Back
Topp