Dere som har tatt blodprøve rundt 8+0, hva lå deres hcg på da?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tok da jeg var 7+4, da var den 144.000. Jeg hadde veldig rask stigning daDere som har tatt blodprøve rundt 8+0, hva lå deres hcg på da?
Ja vet egentlig det, men jordmor her nekter å henvise meg til ultralyd for "det er for tidlig å si noe og bedre å ta blodprøver"Etter uke 6 skal man ikke se på hcg tallet men på ultralydet. Hcg sier nesten ingenting etter uke 6.
Uff, så irriterende!Ja vet egentlig det, men jordmor her nekter å henvise meg til ultralyd for "det er for tidlig å si noe og bedre å ta blodprøver"
Tok blodprøver forrige uke, 8+0 og 8+3, fikk svar i dag og var ikke noe særlig stigning.. Etter å ha faktisk kjeftet og kranglet med jordmor henviste hun meg til ul, men fikk beskjed om at siden jeg hadde litt stigning var det ikke sikkert jeg fikk time..Uff, så irriterende!
Uke 8 viser mye på ultralyd. 9+0 kan man allerede ta Panorama-testen. Så absolutt ikke for tidlig.
Jeg synes at kvinnehelsen i Norge er så utrolig dårlig prioritert. Jeg har selv ekstremt dårlig erfaring med helsestasjonen (jordmoren) når jeg var veldig dårlig og hadde blødninger fra uke 7-12 men fikk ikke en eneste blodprøve! Etter jeg hadde mistet gikk jeg til Volvat og fant ut at jeg hadde lav stoffskifte.
Lite hjelp og dårlig råd.
Du kan jo fortsatt ta blodprøven men eneste som du kan se på er stigningen (i uke 8 er det vel 4++ dager nå tallene skal dobles).
Og lykke til! Håper alt er bra!
Ja vet egentlig det, men jordmor her nekter å henvise meg til ultralyd for "det er for tidlig å si noe og bedre å ta blodprøver"
Ja trodde det var noe alle viste, men jordmødrene virker ikke særlig kompetente Og er så heldig at jeg har 1-2 mnd ventetid på legetime pga liten kommune med legemangel.. Men etter litt krangling og kjefting i dag, henviste jordmor meg, så nå håper jeg bare jeg får time og at jeg får den rasktHæ? Jeg var på ultralyd uke 7+0/7+2 i mine tre siste svangerskap; fikk se en klump med hjerteslag. 8+0 vil det jo bli nesten som en bamsemums... Er det hjerteslag, er det håp!
Dra til legen istedenfor, og be h*n henvise.
Håper du får time snart. Å vente og stresse er ikke sunt. Men man kan ikke alltid slappe av uten bekreftelse med ultralyd.Ja trodde det var noe alle viste, men jordmødrene virker ikke særlig kompetente Og er så heldig at jeg har 1-2 mnd ventetid på legetime pga liten kommune med legemangel.. Men etter litt krangling og kjefting i dag, henviste jordmor meg, så nå håper jeg bare jeg får time og at jeg får den raskt
Ja håper jeg får time og at jeg får den snart! Har 3 timer til nærmeste sykehus og nærmeste mulighet til privat, men dersom jeg av en eller annen grunn ikke skulle få time offentlig bestiller vi nok selv. Den offentlig tul som alle får er enda 2 til 5 uker til, og tror ikke jeg klarer å vente så lenge uten å vite..Håper du får time snart. Å vente og stresse er ikke sunt. Men man kan ikke alltid slappe av uten bekreftelse med ultralyd.
Jeg er heldig å ha flere private klinikker rundt meg og samtidig råd å besøke dem. Men det skal ikke være kun “rike” som får bra oppfølging.
Fått vært på ultralyd, der fant de en helt perfekt bamsemums med hjerteslag