Hcg 4+0

Når klinikken tar blodprøve 10-12 dager etter insett av blastocyst ønsker de helst hcg over 100.
Det de hos Medicus Stavanger har svart meg når jeg har spurt vertfall.

Krysser fingrene det bare er litt sen stigning og går bra til slutt :Heartred

Når klinikken tar blodprøve 10-12 dager etter insett av blastocyst ønsker de helst hcg over 100.
Det de hos Medicus Stavanger har svart meg når jeg har spurt vertfall.

Krysser fingrene det bare er litt sen stigning og går bra til slutt :Heartred
Ja, jeg tenker egentlig at det ikke er noe håp.

Det betyr ikke nødvendigvis at det ikke er håp. Det er nemlig stor forskjell mellom hcg når det har festet seg dpo 7 og dpo 10, for eksempel.
Men har selv vært der og det er få ting i verden som å vite at man er gravid, men muligens ikke veldig lenge. Hadde helst fått en spontanabort uten noen signaler om at noe er galt, men i mitt tilfelle satt jeg med hjertet i halsen helt siden jeg fikk svar på den første blodprøven. Ble helt knust da jeg så tallet på skjermen, fordi jeg visste at det var helt krisedårlig. Sånn sett er 27 hel innafor.

Skal du ta en ny blodprøve? Det er da sånn at en enkel hCG test ikke sier så veldig mye alene. 27 er innafor på 14dpo.
Jo, i den lavere enden..! Men det er ikke én måling man må se på.

Her har du en chart basert på innrapporterte hCG nivåer på ulike dpo;
CnVVz4CVf62b7DpnO6j77DtlBhTgYjhk_med.jpg

Dette gjelder for *successful pregnancies* med 1 barn. Den ligger godt under medianen, men laveste rapportert er 9 på 14dpo.

Her har du en artikkel om det samme fra Australia (21 hCG på 14dpo). Ser hun hadde en fin dobling på 48t - som er en god indikator.
Leste ikke hele tråden, men snublet over denne:

Screenshot_2023-02-20-21-31-01-85_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Da var den altså på 11!!! Og det gikk bra.

Så.. jeg ville ikke tenkt så mye på den ene målingen. Få målt på nytt, og ta en vurdering etter evt stigningen.

Det betyr ikke nødvendigvis at det ikke er håp. Det er nemlig stor forskjell mellom hcg når det har festet seg dpo 7 og dpo 10, for eksempel.
Men har selv vært der og det er få ting i verden som å vite at man er gravid, men muligens ikke veldig lenge. Hadde helst fått en spontanabort uten noen signaler om at noe er galt, men i mitt tilfelle satt jeg med hjertet i halsen helt siden jeg fikk svar på den første blodprøven. Ble helt knust da jeg så tallet på skjermen, fordi jeg visste at det var helt krisedårlig. Sånn sett er 27 hel innafor.
Takk :Heartred jeg er ganske sikker på at det festet seg mellom kvelden 9dpo og dagen 10dpo. Så det festet seg jo litt sent! Grunnen til at jeg tror det er at hcgen hadde begynt å stige bittelitt på blodprøver 10dpo. Den var på 7 11dpo og 27 i dag, 15dpo.

Skal du ta en ny blodprøve? Det er da sånn at en enkel hCG test ikke sier så veldig mye alene. 27 er innafor på 14dpo.
Jo, i den lavere enden..! Men det er ikke én måling man må se på.

Her har du en chart basert på innrapporterte hCG nivåer på ulike dpo;
Vis vedlegget 399430
Dette gjelder for *successful pregnancies* med 1 barn. Den ligger godt under medianen, men laveste rapportert er 9 på 14dpo.

Her har du en artikkel om det samme fra Australia (21 hCG på 14dpo). Ser hun hadde en fin dobling på 48t - som er en god indikator.
Leste ikke hele tråden, men snublet over denne:

Vis vedlegget 399431

Da var den altså på 11!!! Og det gikk bra.

Så.. jeg ville ikke tenkt så mye på den ene målingen. Få målt på nytt, og ta en vurdering etter evt stigningen.
Tusen takk, du er en knupp :Heartred

Takk :Heartred jeg er ganske sikker på at det festet seg mellom kvelden 9dpo og dagen 10dpo. Så det festet seg jo litt sent! Grunnen til at jeg tror det er at hcgen hadde begynt å stige bittelitt på blodprøver 10dpo. Den var på 7 11dpo og 27 i dag, 15dpo.
Da vil jeg si at testene dine er veldig fine! Jeg håper for deg :Heartred
Skal du måle hcg igjen om 2 dager?

For de som lurte så gikk det ikke bra, hcg sank til 22 i dag så det blir en spontanabort.
Åneei, så utrolig trist!! Det må være tøft for deg :Heartred
Håper det går fort over, og at du snitter med en terminspire neste pp:Heartred men ta deg tid til å sørge, ta vare på hverandre :Heartred

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp