Hborr mye behov for Brystpumpe?

Jusom

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Juligull2021
Hei.

Ville dere kjøpt brystpumpe før babyen kommer eller vente til man ser man har behov? :)

Jeg brukte det for 11 år siden. Men da hadde babyen problemer med å ta brystet pga tungebånd. Så måtte pumpe meg til vi fant ut av det.
 
Jeg hadde ikke behov for pumpe sist, men tenker at jeg kommer til å kjøpe pumpen/melkeoppsamleren nature bond eller hva den heter fra ammebutikken :)
Sist når jeg ammet, hvertfall i starten, lakk jeg ofte fra det andre brystet så tenker det ville vært genialt å tatt vare på den melka istedenfor å irritere seg over våte innlegg :D
 
Jeg hadde ikke behov for pumpe sist, men tenker at jeg kommer til å kjøpe pumpen/melkeoppsamleren nature bond eller hva den heter fra ammebutikken :)
Sist når jeg ammet, hvertfall i starten, lakk jeg ofte fra det andre brystet så tenker det ville vært genialt å tatt vare på den melka istedenfor å irritere seg over våte innlegg :D

Ja jeg har sett på den. Jeg må mest sansynelig bruke sånn hormon nesespray og da lekker det ekstra mye..
 
Det var must have for min del, jeg har kjøpt det igjen. Veldig greit å ha i hus i tilfelle man får brystbetennelse. Men også tenker jeg å pumpe litt ekstra å ha i tilfelle mannen skal være alene litt.
 
Hei.

Ville dere kjøpt brystpumpe før babyen kommer eller vente til man ser man har behov? :)

Jeg brukte det for 11 år siden. Men da hadde babyen problemer med å ta brystet pga tungebånd. Så måtte pumpe meg til vi fant ut av det.

Sniker
Det er jo ofte et apotek tilknyttet sykehuset og de har veldig ofte brystpumper så du kan lett kjøpe på veg hjem fra barsel, eller leie en fra sykehuset om du er usikker på om det trengs mer enn bare en uke eller to. Jeg leide først, men så raskt at jeg likegjerne kunne kjøpe :p
 
Sniker
Det er jo ofte et apotek tilknyttet sykehuset og de har veldig ofte brystpumper så du kan lett kjøpe på veg hjem fra barsel, eller leie en fra sykehuset om du er usikker på om det trengs mer enn bare en uke eller to. Jeg leide først, men så raskt at jeg likegjerne kunne kjøpe :p

Jeg bor i distriktet. Så blir litt vanskelig. :) Kan jo hende helsestasjonen har. :)
 
nei. føder mest sansynelig på fødestue. :)
Bestiller bare fra nett jeg.:p

Skjønner. Jeg vet ikke hva det heter de forskjellige steder, men jeg fødte på fødestue på rikshospitalet.
Men ja, det virker som at de fleste på ett eller annet tidspunkt har bruk for en brystpumpe, og eller kan det jo alltid selges :)

Edit sjekka definisjonen på fødestue, det er noe annet ja. Bare at jeg minnes de kaldte selve rommet for ei fødestue da jeg var der, men per def var det jo noe annet.
 
Sykehuset her har ikke noe apotek tilknyttet. Har ikke kiosk engang.

Men jeg skal ha pumpe klar vertfall. Kjekt å ha i tilfelle tenker jeg.
 
Her måtte jeg sende mine forekdre ut å kjøpe pumpe når jeg lå på barsel med storebror. Prematurt og sugesvakt barn i kombinasjon med dårlig melkeproduksjon (måtte pumpe for å øke produksjonen). Sykehus apoteket hadde kun enkelt pumper og ikke dobbel.
 
Vi kjøpte medela sin elektriske før vi fikk vår første. Det var veldig verdt det, hun fikk ikke ordentlig tak de første dagene, så da var det veldig fint å slippe å håndmelke, samt slippe å dra ut for å kjøpe. Ellers etterhvert i ammeperioden var det fint å kunne pumpe seg og legge i fryseren hvis jeg skulle bort,så mannen kunne gi. Ungen drakk ogaå litt mme i starten, men etter at ammingen var kommet godt i gang, så nektet hun, da var det bare morsmelk som gjalt ;)
 
Jeg ville kjøpt før babyen kommer begrunnet i egen erfaring med treig ammestart og ønske om at babyen skal få så mye morsmelk som mulig. Behandling av brystbetennelse som kan komme plutselig er også en veldig god grunn til å ha brystpumpe liggende klart :happy:

KomplettApotek har tilbud på manuell pumpe fra Medela til 329 kroner og elektrisk fra Medela til 1 124 kroner nå :happy: Jeg har begge fra før.
 
Ville ventet til etter fødsel for å se an behovet.
Fikk selv bruk for pumpe sist, men da fikk jeg låne på barsel de dagene jeg var der. Og gubben hadde alt utstyret jeg trengte klart til jeg kom hjem. (Bor også i distriktet).

Hadde det blitt helt krise, hadde vi saumfart finn, samt spurt på Facebook om noen kjente eller i området har en pumpe til låns inntil du får bestilt selv.

Synes det er unødvendig å kjøpe masse du ikke vet om du har bruk for, om vi nå skal slå et slag for miljøet.
 
Jeg har kjøpt og synes det er en trygghet å ha. Vet jo ikke hvordan ammingen går og da slipper jeg med sikkerhet å sende samboeren ut rett etter fødsel for å kjøpe hvis jeg plutselig må ha.
 
Jeg har vært veldig heldig, og fått melk fort, og har hatt barn som suger som bare det. Har kun hatt behov for pumpe ved brystbetennelse, og når jeg skulle i jobb igjen.
 
Jeg har kjøpt for sikkerhets skyld, syns det virker stress å måtte dra og handle med en gang babyen er født. Tenker at hvis jeg virkelig ikke trenger den kan jeg selge den videre uåpnet. Men ser for meg at det er fint å ha, så mannen og babyen kan klare seg noen timer selv :)
 
Denne artikkelen har 5 tips for val av pumpe om du ender opp med å kjøpe :)

Eg har hatt, og fekk bruk for det. Men det varierer nok veldig om ein får bruk for det eller ikkje.
Ein kan selge vidare om ein ikkje får bruk for den, men ein kan og kjøpe om ein plutseleg trenger og ikkje har kjøpt!
 
Jeg kjøpte pumpen/melkeoppsamleren nature bond og prøvde den for første gang idag. Hadde mine tvil da jeg ikke har lekket melk enda, men jammen fylte den seg greit opp :joyful: Super fornøyd. Og så lett å rengjøre og koke!
Baby er 5 dager gammel :happy:

20190907_224833.jpg
 
Back
Topp