HB nivå, høyt?

sol1982

Blir kjent med forumet
Hei!
Har vært på min første kontroll i dag og hb nivået viste 16,2!
Fikk en kommentar om at du er jo full i blod du, tar du noen tilskudd? Nei svarte jeg. Ja vi sjekker ferritin og, det skal jo ikke være alt for høyt!
Så gikk jeg derifra og sitter nå som et spørsmålstegn. emoticon

aner ikke;) men dytter for deg

Jeg har forstått at det normale er sånn 12-14. Da jeg fødte hadde jeg 10,4 og da fikk jeg beskjed om at hvis jeg hadde 9,9 eller mindre så hadde dem satt meg på jern tabeletter som jeg fikk utskrevet fra sykehuset. Fikk selvfølgelig beskjed om å kjøpe selv å ta, for det var relativt lavt det også. Så tror det i grunn bare er positivt, mht senere i svangerskapet, når du får vann i kroppen og det vil synke litt for blodet vil tynnes litt ut da :)

Tina1988 skrev:
Jeg har forstått at det normale er sånn 12-14. Da jeg fødte hadde jeg 10,4 og da fikk jeg beskjed om at hvis jeg hadde 9,9 eller mindre så hadde dem satt meg på jern tabeletter som jeg fikk utskrevet fra sykehuset. Fikk selvfølgelig beskjed om å kjøpe selv å ta, for det var relativt lavt det også. Så tror det i grunn bare er positivt, mht senere i svangerskapet, når du får vann i kroppen og det vil synke litt for blodet vil tynnes litt ut da :)

Ja håper det er et positivt utgangspunkt, ble bare bekymret i forhold til at blodet blir tykt og sirkulasjonen til fosteret blir dårlig. Er så mange skrekkhistorier når man først begynner å google

Ikke at det hadde en sammenheng, men jeg endte opp på sykehuset i går.
Fastlegen trodde jeg hadde en xu og jeg var livredd. For en følelse.
Men etter nærmer undersøkelser, også ul, fikk vi se den lille og hjertet som banket i vei. Inne i livmoren, heldigvis.
Ble liggende å faste i 21 timer(noe legen sa i ettertid var alt for lenge for en gravid) fordi de trodde det var blindtarmbetennelse.
Etter ny ul og enda flere prøver kom de frem til at det mest sannsynlig var en cyste på eggstken som har sprukket.
Er så glad for at det ikke var noe"verre", ikke at det ikke var vondt altså.
Nå er jeg endelig kommet hjem og ligger som et slakt på sofaen.
God helg!

Back
Topp