Havregrøt

Lillecuddle

Andre møte med forumet
Hei!
Hvorfor må man koke havregrøten til baby?

Legger havremelet i bløt på kvelden, og morgenen etter er det jo ferdig grøt som man bare trenger å varme? Jeg koker ihvertfall ikke grøten når jeg lager til meg selv

Noen som vet?
 
Hei!
Hvorfor må man koke havregrøten til baby?

Legger havremelet i bløt på kvelden, og morgenen etter er det jo ferdig grøt som man bare trenger å varme? Jeg koker ihvertfall ikke grøten når jeg lager til meg selv

Noen som vet?

Eneste jeg kan komme på er at det skal være lettere å fordøye for magen og kanskje bakterier i forhold til at vannet har ligget natta over? Men tenker kanskje helst på at magen skal får det lettere. Trenger jo ikke koke mer enn at det koker opp og tykner da :)
 
Må man koke? Er jo mange som lager såkalt kjøleskapsgrøt, da er det jo kun bløtlegging ila natten.
 
Må man koke? Er jo mange som lager såkalt kjøleskapsgrøt, da er det jo kun bløtlegging ila natten.

Så lenge det har ligget i bløt over natten så vil det jo være magevennlig. Vil derfor ikke tro at man må koke. Når jeg lagde grøt synes jeg det ble bedre konsistens når jeg kokte fremfor kun bløtlegging. Men ser ikke så mange andre grunner til å gjøre det.
 
Back
Topp