Havregrøt

Oktoberjenta

Elsker forumet
Noen av dere som har lagd havregrøt til den lille?
Jeg prøvde meg på dette. Kjøpte havremel i butikken. Lå det i vann en liten stund før jeg kokte det, fikk tips Av helsesøsteren om det. Og siden det ikke smaker noe særlig av grøten tok jeg en terning av eple og pære mos som jeg har laget og fryst ned. Men smakte fortsatt ikke noe mer?!
Noen tips til meg hvordan jeg gjør grøten bedre?

Hva med litt kanel i? Det tar jeg i havregrøten til nestle, den er også ganske smakløs.

Hvorfor ikke må jeg jo spørre da? :)
Fant denne artikkelen. klikk.no/foreldre/mat/article691817.ece
Var klar over det med rosiner, men ikke kanelen. Da for vi finne andre alternative måter. Pleier å ha oppi et par ts med fruktpure, finnes jo mange smaker, så er jo bare å lage/kjøpe litt forskjellig å bruke.

Noen av dere som har lagd havregrøt til den lille?
Jeg prøvde meg på dette. Kjøpte havremel i butikken. Lå det i vann en liten stund før jeg kokte det, fikk tips Av helsesøsteren om det. Og siden det ikke smaker noe særlig av grøten tok jeg en terning av eple og pære mos som jeg har laget og fryst ned. Men smakte fortsatt ikke noe mer?!
Noen tips til meg hvordan jeg gjør grøten bedre?
Sniker litt. Aprikosmos gir god smak i grøten!

Jeg lagde pæremos og fryste ned. Så likte ikke vesla det. MEN blandet det ut i havregrøten idag, da gikk det ned på høykant. Men lille er veldig glad i havregrøt i seg selv da :)

Back
Topp