Havregrøt?

spiren2

Forumet er livet
Septemberlykke 2015
Hvor sunt er det? Hvor mange kcal utgjør 1 porsjon?
Tenker da å lage den på vann (uten melk) og selvsagt ikke bruke sukker.

det er veldig sunt!!!
Det er noe "alle" fitness utøvere og bodybuilder spiser til frukost når di er på diett for å bli kvitt fettmengde...
jeg holder på å spy hvis eg spiser det på vann... så dårlig! men tenkte muligens å kjøpe inn deilige bær og frukt og heller spandere på meg melk, for med vatn er det relativt dårlig!

kalori mengde husker eg ikke, men det er helt supert om du får det inn i matrutinene dine altså[:)]

ORIGINAL: Nalah

ca 130kcal per 35g/1 porsjon

?????? Helt feil.

1 porsjon på 250 gram er ca 140 kcal.

ORIGINAL: Mammaen til Marcus

bjørns havregrøt med kanel go eple har 175 kcal pr porsjon og d er med vann. kjempe god synes jeg! og havre er d sunneste kornet og havregrøt er faktisk så sunt at d hjelper for forskjellige lidelser og hjelper med å bekjempe kreftceller,faktisk[:)]spiser d hver dag,hver morgen[:D] med ltit natreen kanskje og rosiner eller friske bær og eksta kanel eller kanskje kanel og eplesyltetøy uten sukker[;)]

Hvilken bær/ frukt kan jeg bruke sammen med grøten da? som er sunt? (Inneholder lite kcal)
Kanel er sunt sant? ikke noe kcal der?

Guttene mine er veldig glad i havregrøt så vi har det ganske ofte. Jeg bruker som regel å lage med både melk og vann. Og så bruker jeg å ha nora jordbærsyltetøy, sånn ikke tilsatt sukker, eller noe i den duren [;)]

Som Otilia sier; 140kcal for 250gr, da laget kun på vann.

Dere må jo mene ferdig grøt da? Får d ikke til å stemme jeg at 250 gram havregryn er så lite kcal[8|]
ORIGINAL: satine

Guttene mine er veldig glad i havregrøt så vi har det ganske ofte. Jeg bruker som regel å lage med både melk og vann. Og så bruker jeg å ha nora jordbærsyltetøy, sånn ikke tilsatt sukker, eller noe i den duren [;)]

ja ferdig laget grøt [:)]

åja da var d mer forståelig[:D]

Dere må jo mene ferdig grøt da? Får d ikke til å stemme jeg at 250 gram havregryn er så lite kcal[8|]

ja ferdig laget grøt [:)]

[:D]

ORIGINAL: dripdrop

Blåbær, bringebær og jordbær er vel ganske sunt ??

mhm! og masse masse antioksidanter og vitaminer[:D]

250 gram kokt grøt?? [8|]

ORIGINAL: dripdrop

250 gram kokt grøt?? [8|]

jepp

jeg har begynt å spise det til frokost...er lei av pålegg... men jeg bruker en t-skje sukker på..er ikke godt uten....noen ganger kan jeg ta et eple istede for sukker..

ORIGINAL: bibbiii

jeg har begynt å spise det til frokost...er lei av pålegg... men jeg bruker en t-skje sukker på..er ikke godt uten....noen ganger kan jeg ta et eple istede for sukker..

Jeg lager grøten i mikro, og da putter jeg oppi et par sukketer før jeg setter inn bollen i mikroen[:)] Også tar jeg på nora syltetøy uten sukker etterpå[:)] Nam[;)]

http://www.greteroede.no/oppskrifter/frokostoglunsj/grt/1076175.o2.html

Den her lager jeg, og da er det mer enn søtt nok med rosinene og alt[:)]
Godt![:)]

Jeg lager ofte Axa havregrøt med eple og kanel. en porsjon(50gr tørre gryn) 175 kalorier når den lages på vann. Så har jeg litt splenda på og skummet melk. Det blir ca 200 kalorier, noe som er passe når man går på Grete Roede

Lika disse her e:

Gode, å lite kcal:D Har på kanel å bær vist e ønska de:D

Back
Topp