havregrøt

3barnsmor*30

Forumet er livet
Noen som lager dette selv og serverer knøttene??
Vurderer det litt nå... og smaksette med egenlaget fruktmos i stedenfor disse ferdiggrøtene...

hvilken type bruker dere i tilfelle??
kan man bruke de med blåbær eller eple og kanel f.eks.??

Jeg har lyst å prøve å gi semulgrynsgrøt en dag, husker at jeg spiste dette kjempe masse som liten.

Har laget havregrøt til knerten av havregryn en gang, det ville han ikke ha, er ikke serlig begeistret for klumper, men i går morrest spiste han flere skjeer av min, så spørs om jeg ikke må prøve igjen [:D] Har bare prøvd med vanlige lettkoktegryn, men ser ikke noen grunn til at du ikke kan bruke de andre, du får les bakpå om de har tilsatt noe muffens [;)]

ja... hmm.. tenke litt på detta altså..
det er jo litt sukker i de andre sikkert..

Storebror spiser havregrøt hver dag så har prøvd å gi litt og litt til lillebror også. Har gått fint det. Ikke hvis tegn til mageknip eller noe. Jeg koker grøten med vann og melk. Han har fått med syltetøy og kanel. Han er veldig glad i det[:D]

Jeg lager havregrøt med raspet eple i. Han eeeeeelsker det[:)]

imre beg med havregrøt like over jul:) men nå er han lei... m en da hadde jeg raspet eple,pære,kanel osv oppi. :)

tror ikke det skal være noe problem, men ville nok laget det til selv, i stedet for å bruke de ferdigblandingene..
jeg pleier å lage til storebror i mikroen. Da tar jeg havregryn og vann i ei skål, litt mye vann. inn i mikroen ett minutt, så sper jeg ut med melk...
og her tenker jeg du kan spe ut med mme i stedet (med mindre du har begynt med vanlig melk?), og så tilsette den fruktmosen du ønsker.

det var forresten veldig lurt, jeg skal prøve det til Elma i morgen!

ja var noe sånt jeg tenkte.

den med eple og kanel skal jo ha 1 del gryn og 1,5 del vann og varmes 1 min i mikroen på full guffe. så funker jo sikkert med vanlig havregrøt også det.

Filip har fått havregrøt hver kveld i flere mnd nå og han elsker det, har litt kanel og hjemmelaget sviske/aprikosmos i - det går ned på høykant.

da tror jeg at jeg skal prøve det!!!

Back
Topp