Havregrøt VS Risgrøt (middag)

Hope90

Pergo baby??
VIP
Hva mener dere?

Er havregrøt til middag ok en gang I blant?

Jeg spør fordi jeg har ofte opplevd at folk har en negativ holdning til å servere barna sine havregrøt til middag imens risgrøten blir mottatt med et smil og "åå det vil jeg også ha snart!"

Da jeg vokste opp (90 modell) då hadde vi fra tid til annen havregrøt til middag og var superfornøyde med dette fordi vi barne syns jo det smakte så godt. Det var jo neste litt som varm dessert til middag.

Så hva mener du?

For meg er havregrøt med frokost eller lunsj, men for al del man kan gjerne har det til middag også.
Er bedre det enn risgrøt :rolleyes:

Men skulle jeg har hatt det til middag ville jeg nok hatt i et par egge etter den var ferdig kokt for å få litt proteiner i den

Havregrøt er frokost eller kveldsmat for meg, ikke middag. Men det er sunnere enn risgrøt, så hvorfor ikke. :)

Jeg hadde ikke reagert om noen hadde havregrøt til middag. Enkelte dager da jeg ikke har orket å lage middag, har hun fått havregrøt til kvelds.

Jeg liker ikke risgrøt men elsker havregrøt så jeg kunne fint spist det til middag :)

For meg blir det rart å spise havregrøt til middag, men jeg spiser det nesten hver dag til frokost. Vi har aldri risgrøt. Har ingen kasseroller som tåler melk.

Det er jo sunnere enn risgrøt, så det burde da være en grei middag:) jeg lager det av og til til kveldsmat til guttungen. Vi har også risgrøt til middag av og til, for jeg liker det bedre:P

Hos oss er det mer vanlig som frokost eller kvelds, meeeen husker at vi spiste risgrøt til frokost flere ganger hos mamma da vi var små. Er helt ok med havregrøt til middag. Er sunnere :) Hvis folk spiser brødskiver til middag, så hvorfor ikke havregrøt? :p

Vi spiser så ofte kornmat til de andre måltidene, så jeg tenker ikke umiddelbart på havregrøt som middag. Men når jeg tenker meg om er det bare ordkløyveri: Vi kan godt spise havregrøt rett etter skolen, og en typisk kjøtt-og-poteter-middag om kvelden etter trening. Da er det kanskje havregrøten som er middag?

Havregrøt til middag er helt innafor en gang i blant.. :) Her i huset brukes det dog oftest som frokost eller kveldsmat.. :)

Vi bruker å ha havregrøt til middag av og til, typisk på travle dager hvor vi er slitne og vil ha noe kjapt :)

Ja, hvorfor ikke? Noen ganger er det greiest med enkle ting til middag

Liker ikke havregrøt. Så sier jatakk til risgrøt til middag ja ;) Og det hender også :)

Selv tenker jeg på havregrøt som frokost eller kvelds. Tror ikke mannen hadde vært fornøyd med det til middag, men selv kunne jeg hatt det. Risgrøt er lørdagsmat her, så har vi noe salt mat (pizza, taco ol.) på kvelden heller.......

Har havregrøt til middag hver torsdag. Favoritt maten til storebror, så da spiser han seg god og mett før aktivitet.

Havregrøt er skikkelig Farmen! :D

Men for min del kan jeg spise det til frokost, middag og kvelds! Har servert det som middag til gubben, men han var ikke helt fornøyd da.

Har ofte havregrøt til middag vi!
Lillemor har en fantastisk varmlunsj meny i barnehagen hver dag, så om jeg er sliten etter jobb lager jeg gjerne havregrøt til oss. Så har vi tid og overskudd til lek etter middag likevel :-) Lite oppvask blir det også!

Back
Topp