Havregrøt og sånn..

Lunadoro

Flørter med forumet
Nu har jeg begynt med havregrøt til frokost, skal visst hjelpe mot irritert mage... Men kan jeg egentlig gi helt vanlig havregrøt til knotten? Hiver dere mme/mm oppi? Da ble det bare skvip her... Og er det egentlig nok jern? Leste at det ikke var noe poeng å legge havregryn i bløt, hadde ingenting å si. Skal man heller bruke havremel da? Og kan man knekke et egg oppi grøten som knotten skal ha og?

Spørrelysten i dag jeg tydeligvis[:D]

Jeg har gitt vanlig havregrøt, sånn som vi spiser. Jeg la grynene i bløt i en time fordi jeg fikk beskjed fra HS om å gjøre det. Jeg tok et par skjeer med utblanda mme oppi, men tror ikke det spiller noen rolle nå som de er så store.

Ang egg og havremel så vet jeg ikke[8|].

havregryn blir bløtt på noen minutter, så her bløtes det ikke på forhånd.

Hvis ungen spiser variert ellers gjør det ikke noe om ikke havregrøten til frokost er uten tilsatt jern etc :)

Jeg holder Trym unna egg foreløpig.

E bruker sånn lettkokte havregryn når e skal lage grøt eller suppe, enten det er til meg eller ongen...Så bløter e litt, og freser hele greia i microen. Går helt fint det. [:)]

Til Luna bruker e gjerne ha litt moset banan til grøten, for å gi litt ekstra smak.

men egg holder vi oss unna enda. Dvs. ho får jo noe i seg gjennom mat, f.eks. muffinsbit...

Men no er jo ikke e noem mat ekspert da[;)][:D]

eg har gitt vanlig havregrynsgrøt med fruktmos oppi eller most banan. Ellers blir det litt smakløst. Eg har bare tatt oppi passelig med gryn og så helt vann oppi og frest det i mikro uten bløting[:)]

Back
Topp