Havnet brått i oktober

Nå har jeg ingenting å sammenligne med, men når jeg kom til 4 cm tok det 1,5 time til jenta va ute. Det var grusomt vondt og jeg revnet en del innvendig, men jeg føler meg virkelig i form bare 4 dager etter fødsel. Øm og nummen i underlivet såklart, men det blir litt bedre for hver dag som går :)
Som sagt har jeg ikke noe å sammenligne med ettersom storebror kom med keisersnitt, men jeg tror det har å gjøre med at det gikk så fort :)

Sist hadde jeg mye mere vondt, de virkelig herjet med bekkenet mitt, måtte dra bena laaaangt fra hverandre for å få ho ut, var totalt utslitt og hadde ikke pressrier igjen.. ble klipt og måtte sy men ikke alvorlig. Men mye vondt i bekkenet og totalt utslitt i mange mnd. Fikk nesten aldri hentet meg inn igjen..
Nå så ble jeg sjekket til 3,5 cm åpning 12.45 ca og 13.30 var det på 8 og 13.52 var han ute :p ble ikke klippet og revnet og måtte sy men ikke alvorlig, merker det nesten ikke og bekkent har det heller ikke så vondt lenger :) blødde bare 50 ml under fødselen og nesten ikke noe blod nå heller :p
Totalt ulike fødsler og kropp etter :)

Sist hadde jeg mye mere vondt, de virkelig herjet med bekkenet mitt, måtte dra bena laaaangt fra hverandre for å få ho ut, var totalt utslitt og hadde ikke pressrier igjen.. ble klipt og måtte sy men ikke alvorlig. Men mye vondt i bekkenet og totalt utslitt i mange mnd. Fikk nesten aldri hentet meg inn igjen..
Nå så ble jeg sjekket til 3,5 cm åpning 12.45 ca og 13.30 var det på 8 og 13.52 var han ute :p ble ikke klippet og revnet og måtte sy men ikke alvorlig, merker det nesten ikke og bekkent har det heller ikke så vondt lenger :) blødde bare 50 ml under fødselen og nesten ikke noe blod nå heller :p
Totalt ulike fødsler og kropp etter :)
Så godt å være i bra form!! :D Det ska vi være glade for :)

Gratulerer så mye!
Kan jeg spørre om dere visste om spalten på forhånd?
Vi har også en datter med leppespalte;)
Ønsker dere masse lykke til!
Gled dere til han smiler! Det er ingen babyer som har større og flottere smil enn spaltebarna:Heartbigred

Gratulerer så mye!
Kan jeg spørre om dere visste om spalten på forhånd?
Vi har også en datter med leppespalte;)
Ønsker dere masse lykke til!
Gled dere til han smiler! Det er ingen babyer som har større og flottere smil enn spaltebarna:Heartbigred

Tusen takk :)

Ja vi viste om den, fikk vite det alt i uke 16 at det var i hvertfall leppespalte, og fikk henvisning til riksen hvor de sjekket han masse med uk og det som er og da så de også at det var kjedespalte og mest sansynlig i ganen også. Så vi var vel så forberedt man kan bli før han ble født :)

Det er veldig uvant med et sånn ansikt enda, men samtidig er han fryktelig søt og særlig når han har de smile rykningne sine :)

rart med det, vi hadde aldri hørt om spalter før vi fikk beskjed om at lillebror hadde det, men etter det har vi møtt folk som har det, kjenner folk som har det eller folk som også venter barn med det :)

Så bra dere visste om det! Det gjorde vi også.
Da er man så forberedt som man kan være, som du sier.

Jeg kan også huske, hvor mange som plutselig hadde spalte, eller kom å fortalte de også hadde bekjente/barn med spalte, rett etter vi fikk vår datter.

Forstår det kan være uvant.
Men min erfaring er, at vi gledet oss til operasjonen var over, både for påkjenningens skyld, OG for å "endelig" få lukket leppen.
Men sannelig savner jeg det store smilet hennes. :)

Spalteteamet er sååå flinke. De gjorde alt for at hun skulle ha det best mulig. Myyye sukkervann bl.a. ;)
Vi var på Haukeland. Vet ikke om det er der eller riksen dere skal til?
Men de er nok like flinker der også.
Lykke til igjen! Prøv å nyyyyt barseltiden, og ikke bruk tid på å bekymre dere for operasjon o.l. For det er rutine, og noe de som skal utføre det, gjør daglig.
:D[/QUOTE]

Så bra dere visste om det! Det gjorde vi også.
Da er man så forberedt som man kan være, som du sier.

Jeg kan også huske, hvor mange som plutselig hadde spalte, eller kom å fortalte de også hadde bekjente/barn med spalte, rett etter vi fikk vår datter.

Forstår det kan være uvant.
Men min erfaring er, at vi gledet oss til operasjonen var over, både for påkjenningens skyld, OG for å "endelig" få lukket leppen.
Men sannelig savner jeg det store smilet hennes. :)

Spalteteamet er sååå flinke. De gjorde alt for at hun skulle ha det best mulig. Myyye sukkervann bl.a. ;)
Vi var på Haukeland. Vet ikke om det er der eller riksen dere skal til?
Men de er nok like flinker der også.
Lykke til igjen! Prøv å nyyyyt barseltiden, og ikke bruk tid på å bekymre dere for operasjon o.l. For det er rutine, og noe de som skal utføre det, gjør daglig.
:D

Kjenner det var godt du så tråden min, er noe eget å "snakke" med noen som har erfaringer selv, både rundt det praktiske og alle følelesene som kommer med..

kjenner veldig igjen det du sier i forhold til å lukke spalten.. føler meg så overfladisk men.. det er jo også bedre for han å få den lukket, særlig siden leppe og kjeve er i en klump midt under nesa, så er jo litt utsatt for skrape borti og få vondt.

Hvor gammel er din datter?

Vi hører til riksen,
Og vi har takket ja til å være med i et prosjekt de startet i sommer fornå kartlegge hvordan oppfølging nybakte foreldre med spaltebarn trenger/ ønsker, så vi har fått en egen kontaktsykepleier fra spalteteamet og hun kommer på første besøk alt i dag :)
Føler oss veldig godt ivaretatt og trygge, men kommer nok til å være et nervevrak under operasjonene, selvom de er rutine som du sier :)

Kjenner det var godt du så tråden min, er noe eget å "snakke" med noen som har erfaringer selv, både rundt det praktiske og alle følelesene som kommer med..

kjenner veldig igjen det du sier i forhold til å lukke spalten.. føler meg så overfladisk men.. det er jo også bedre for han å få den lukket, særlig siden leppe og kjeve er i en klump midt under nesa, så er jo litt utsatt for skrape borti og få vondt.

Hvor gammel er din datter?

Vi hører til riksen,
Og vi har takket ja til å være med i et prosjekt de startet i sommer fornå kartlegge hvordan oppfølging nybakte foreldre med spaltebarn trenger/ ønsker, så vi har fått en egen kontaktsykepleier fra spalteteamet og hun kommer på første besøk alt i dag :)
Føler oss veldig godt ivaretatt og trygge, men kommer nok til å være et nervevrak under operasjonene, selvom de er rutine som du sier :)

Du må bare skrive til meg når du vil:)
Jeg hadde også ei jeg skrev en del med, som hadde vært igjennom det samme...

Dattera vårs er 6 år nå. Alt har gått veldig fint;)

Så trygt og godt med egen kontaktsykepleier!
Leste faktisk nettopp noe om dette...

Det er jo spaltesider på fb og. Og hvert distrikt har også egen kontakt person. Husker vi fikk besøk av hun. Godt å treffe/snakke med noen som vet hva det er snakk om...

Du må bare skrive til meg når du vil:)
Jeg hadde også ei jeg skrev en del med, som hadde vært igjennom det samme...

Dattera vårs er 6 år nå. Alt har gått veldig fint;)

Så trygt og godt med egen kontaktsykepleier!
Leste faktisk nettopp noe om dette...

Det er jo spaltesider på fb og. Og hvert distrikt har også egen kontakt person. Husker vi fikk besøk av hun. Godt å treffe/snakke med noen som vet hva det er snakk om...

Mye mulig jeg gjør det altså :)

Så bra at alt har gått fint med jentungen deres, det gjør jo så og si alltid det her i Norge :)

Ja, tror det kan være ekstra godt den første tiden i hverfall når alt er nytt. Har skrevet ned ting vi lurer på nå så får vi spurt om litt når hun kommer etterpå.
Veldig bra at de har så stort fokus på dette nå, tror det kommer mange ferske spalteforeldre godt med!

Ja er med i både den lukkete og den åpne gruppen på fb, og er faktisk en gutt som er født med det på samme sykehuset som vi er på for noen uker siden som ikke bor så langt unna så håper vi kan bli godt kjent med dem :) også er det en annen som ventes født med det her om noen dager også, så kan bli et fint lite nettverk med veldig gjevngamle barn :)

Gratulerer så masse :-D :-D

Back
Topp