Havner på ryggen når eg sover

Bolle3

Flørter med forumet
Det har hendt flere ganger når eg sover at eg våkner av at eg ligger på ryggen og er kortpustet. Sikkert vena cava syndrom. Er det skadelig for babyen?

Mener å ha hørt at det ikke er skadelig for baby'n men at det selvføleglig er ubehagelig for mor.
Jeg havner også ofte på ryggen, og våkner, men ikke av ubehag, bare at jeg føler for å snu meg :)

Både jordmor og lege sa det ikke var farlig å sove på ryggen (spurte for jeg har to venninner som er gravid og som ikke klarer å sove på rygg lengre).
De begge svarte at det er ikke farlig å ligge på rygg, men kan bli ubehagelig etterhvert (og avhengig av hvordan babyen ligger, for å treffe nerver og div), men da vil kroppen gi beskjed selv og derav snur man seg [emoji4]

Jeg sover ofte på ryggen, og har fått beskjed om at jeg kan fortsette med det så lenge jeg klarer.

Samme som de over her sier. Hør på kroppen og flytt deg om det blir for ubehagelig. Kroppen regulerer dette selv.

Sover kun på rygg pga bekkenet. Store smerter i hoftene, gjør at jeg ikke klarer å ligge på sidene.
Ikke skadelig for baby. Men kan være ubehagelig for deg.

Sover også mye på rygg. Sovner på siden, men ligger ofte på ryggen når jeg våkner om natta. Ikke noe ubehag, men vil tro at man våkner om det ikke er bra:)
Aldri sovet på ryggen før nå:p

Sover kun på rygg pga bekkenet. Store smerter i hoftene, gjør at jeg ikke klarer å ligge på sidene.
Ikke skadelig for baby. Men kan være ubehagelig for deg.
Samme her. Hender jeg snur på meg i søvne, og da våkner jeg stort sett, for jeg klarer ikke ligge sånn [emoji85] (sover også med bekkenbelte og masse puter, så skal litt til for at jeg skal snu meg [emoji23])

Sniker fra desember.

Jeg har aldri sovet på ryggen noengang men nå ligger jeg ofte på ryggen når jeg våkner :hilarious: Jeg legger meg alltid på siden så det virker som at jeg tipper over.

Det er ikke farlig men kan være ubehagelig for noen (jeg merker ingen forskjell fra før). Kroppen sier evt. i fra :)

Back
Topp