Havfruens tran?

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Her har lille fått D vitamin dråper for jeg selv ikke klarer lukten av tran. Men nå skal hun jo snart over på fast føde og "winter is coming" så da tenkte jeg at tran med alle sine gode ting er viktigere nå enn før. Leste om havfruens tran og at denne i motsetning til vanlig tran er fersk og dermed uten den vonde lukten og smaken. I tillegg er den vist mye bedre da nyttestoffene fra den tas lettere opp og den ikke er oksidert som vanlig tran er. Noen som har erfaring med denne?

Nei har ikke hørt om, men ble derimot anbefalt denne veldig på helsekosten og lille liker den godt i grøt :)

Vedlegg

• 1474457407207.jpg
    1474457407207.jpg
    62,8 KB · Visninger: 33
  • 1474457456716.jpg
    1474457456716.jpg
    53 KB · Visninger: 31
  • 1474457548632.jpg
    1474457548632.jpg
    45,7 KB · Visninger: 28
Har hørt mye bra om den. Men synes prisen er litt stiv. Vår aksepterer vanlig tran så da fortsetter jeg med det, enn så lenge :)

Aldri hørt om. Hvor får man tak i den og hva koster den?

4-åringen plages veldig med å svelge trana nå, har gått fint hittil men ser hun sliter nå. Hadde kanskje vært greit å bytte.

Selv tar jeg trankapsler og lillebror får D-dråper. Omega-3 får han gjennom morsmelka. :)

Aldri hørt om. Hvor får man tak i den og hva koster den?

4-åringen plages veldig med å svelge trana nå, har gått fint hittil men ser hun sliter nå. Hadde kanskje vært greit å bytte.

Selv tar jeg trankapsler og lillebror får D-dråper. Omega-3 får han gjennom morsmelka. :)
De selger det på sin nettside ihvertfall. I Oslo har jeg funnet det på økohjertet butikken på Vika, så sikkert på andre helsekost butikker også. Ligger på rundt 300kr for 250ml så er jo ikke billigste tran å få tak i.
Har brukt bare d dråper så langt, men med overgang til fast føde så vil jeg jo forsøke å gi frøkna best mulig start på livet og da er jo tran tingen.

Jeg tar havfruenes tran nå, kjøpte på matfestivalen, og liker den godt! Smaker ingenting, lukter ingenting, i forhold til annen tran! :) og holdt meg frisk selv om alle rundt meg er forkjøla! ;) har brukt plantebasert oljer før, og tenkte å kjøpe d nå også, men så sukket d opp tilbud på matfestivalen opp så jeg kjøpte disse da... Blir sikkert planteoljer neste gang! Men prismessig så er vel ikke havfruenes noe spesielt dyrere enn d eks udo's choice?

De selger det på sin nettside ihvertfall. I Oslo har jeg funnet det på økohjertet butikken på Vika, så sikkert på andre helsekost butikker også. Ligger på rundt 300kr for 250ml så er jo ikke billigste tran å få tak i.
Har brukt bare d dråper så langt, men med overgang til fast føde så vil jeg jo forsøke å gi frøkna best mulig start på livet og da er jo tran tingen.
Sålenge mor tar tran/kapsler så får babyen nok omega-3 når man fullammer. :) Da er D-vitamin godt nok. Men når man slutter med fullamming blir omega-3 tilskudd viktig.

4-åringen får vel 5ml tran for dag, så ei flaske på 250ml varer nesten to måneder. Da er ikke prisen så ille ;)

Back
Topp