Hav ønsker man seg av strikk til lille...

Et-nytt-gull

Glad i forumet
Når man ikke vet kjønn ;)og hvilke farger går til begge kjønn?

hvit, beige, lys grønn,brun...

Vi fikk en nydelig sparkebukse til storesøster da hun ble født, og den brukte vi masse. Jakker og slikt ble ikke brukt så mye rett og slett fordi det er litt knotete med jakker til en liten baby. Bruker mye strikkejakker nå som hun er over året ;)
Ellers er bukser, ullsokker og tepper gull verdt :)

Hvit, brun, lys gul, lys grønn, gråblå og grå er farger jeg synes går fint til begge kjønn.

Jeg synes alle farger går til begge kjønn jeg :)
Eneste unntaket er vel rosa, det blir litt for sært til gutter :p

Gode forslag :) kom gjerne med flere !

Mamma holde på å strikke kosepledd til den lille ;) vi valgte fargene beige, naturhvit og lysgrønn ;)
(vi veit ikkje kjønn enda)!

Ellers ska ho strikke en hvit/naturhvit reiseheim sett, da blir det bukse, jakke, lue, sokker og votter!
Det er lettere med jakker enn genser til de små og sånn type sellebukser istedefor vanlig "ull"bukser da det fort blir mye løfting og styr.. (synes eg da)!
Vi brukte myyyye strikka sett til begge de 2 andre vi har :) Da bukser og jakker, men også hele dresser.

Vi har en nydelig ole brum dress (gul og rød), den har vi brukt til begge :)
Morsomt me litt annet og du kan tro de små fikk mye oppmerksomhet :) hehe ;)

Mamma har begynt på en mariusgenser, men den strikker hun i str. 6-9 mnd tror jeg. Etterpå har vi noen flere jakker/gensere på lista. Alle genserne går i blå- grå- og hvittoner. Så skal hun strikke i alle fall tre basis-strikkebukser (i to ulike blåfarger, og en i grått eller brunt - bare enkle, helfargede). Da kan vi kombinere alt dette på mange måter :-)

Vi har valgt blå-, grå- og hvitt. Vi venter jo gutt, men det er noen av mine favorittfarger også, så hadde nok brukt litt av dette om vi fikk jente også.. Ellers kan du lage mye fint strikk i grått, hvitt, brunt, grønt, gult.. Og rødt om du liker det :-) Alt det funker i alle fall til begge kjønn!

Jeg har bestilt body i Marius mønster av min mor, kjønnet får vi vite på onsdag.
Da har både meg og lillegull make genser;)

Forrige gang fikk vi et nydelig sett i lyst grønn og beige, noe av det fineste jeg har :)

Svigermor har strikket et sett til meg nå, det er hvitt og med sort mønster. Skulle ha grå, men kommunikasjonen sviktet en plass :p Neste sett tror jeg ikke hun har begynt på... Det skal være grått med en annen farge på, men er ikke helt sikker enda... Kan være det blir grått og hvitt, hvis vi ikke finner ut kjønn fr hun starter.

Åh, her var det mange gode tips og ideer til hva man kan legge seg inn ønske om fra besteforeldre!
Takk takk :)

Årh, skulle ønske jeg var flinkere å strikke selv, ikke så mange som strikker her.. Selv om de kan.. Men de "gidder" kanskje ikke.. Mamma orker ikke montere, svigermor er egentlig flink å strikke, og snakket høyt om hvor mye hun skulle strikke til eldste vår.. Det ble en genser da, men ikke akkurat de mengdene jeg ble forespeilt :P Har sett en nydelig heldress som jeg kunne tenkt meg.. Ellers er det jo høst, så tepper og yttertøy er jo bra :) Votter, sokker osv :) Men ull er gull uansett :)

Her har mamma begynt å strikke mye alt og vi skal ikke vite kjønn. Mariusdress i de vanlige fargene, en klovnedress i alt mulig farger (rød, grønn, gul, hvit tror jeg), eggehvit jakke og bukse skal legge inn bånd i jakken når babyen er født med blå eller rosa/lilla, grå og eggehvit dress. Dett er det jeg kommer på. Skal ønske meg et mariuspledd til å ha i vognen og tror jeg.
Tenker strikkekær er midt i blinken når babyen kommer på høst vinter. Mamma strikker i 3 mnd størrelse, tenker da vi får brukt det hele vinteren.

Back
Topp