Hausken...??

*lykke*

Flørter med forumet
er det noen som vet akkurathva det koster med ett ivf forsøk der...?

Har vært inne på nettsiden 25.200...men kommer det da 15000 i medisiner i tillegg.? :(

Eigenandel på medisin kjem i tillegg ja. Ingen medisinprisar blir oppgitt av klinikk då du må betala dei direkte til apotek ved uthenting. Eg har hatt 5. uttak og har hatt 7 innsett hos Hausken. Dei er flinke der så kan absolutt anbefale Hausken som klinikk! :)

Ja, blir kjapt dyrt å gå privat mot offentlig. Eg hadde sikkert valgt annleis i dag om eg hadde tenkt meir økonomisk. På oss vart det jo enooooormt mange forsøk og då. (er nett blitt gravid på mitt 9 innsett her). Har vore gjennom 6 uttak og 9 innsett totalt sett, og det har kosta kan du tru. Heldigvis lid me ingen nød økonomisk sett, men....

Vi valgte sykehuset i haugesund i stedenfor, det koster 1500kr istedenfor 25000kr ja, vi ventet vel 5-6 mnd fra samtalen, til første forsøk var i gang, men vår lommebok menste vi hadde råd til å vente, er andre forsøk nå, og er oppe i 19000kr på medisin, men vi får jo igjen over 15000kr.
Er lile stor sjangs for å lykkes begge plasser, forskjellen er hos hauksen, har de vel litt øettere for å finne time akkuratt når det passer deg og din syklus, nå på vårt andre forsøk, så begynte jeg på nesesprayen 18/4 å sprøytå i dag å ul 31/5, for de hadde først time til uttak innsett uka etter, så da ble de lang protokoll, i stedenfor kort, som keg egentlig hadde for lov til.

Som håpomenspiresnart skriver så er medisin utenom. For vårt tilfelle kom det også pris på icsi, frys og embryoglue. Så ble litt mer enn de 25000. Det er dyrt ja. Men angrer ikke da vi har fått veldig god oppfølging. Sitter i dag her med en gutt på snart 3 år, og en jente på 9 uker. Måtte ha 4 uttak og 7 innsett for å få disse to..

Som håpomenspiresnart skriver så er medisin utenom. For vårt tilfelle kom det også pris på icsi, frys og embryoglue. Så ble litt mer enn de 25000. Det er dyrt ja. Men angrer ikke da vi har fått veldig god oppfølging. Sitter i dag her med en gutt på snart 3 år, og en jente på 9 uker. Måtte ha 4 uttak og 7 innsett for å få disse to..
Hei! Vi har hatt et forsøk, med ICSI, og vi fikk to på frys. Skal i gang med fryseforsøk når mensen dukker opp igjen, ettersom det første forsøket vårt endte med SA bare noen dager etter positiv test..
Er på Klinikk Hausken, var det der dere var?
Hva er embryoglue? Er det noe alle kan få?

Embryoglue er ein forholdsvis ny ting Hausken er begynt med. Det er ein form for "lim" dei har på egga slik at dei skal ha bedre sjanse til å feste seg.

+ at Hausken har noe som heter EmbryoScope, og er den eneste i hele Norge som har dette apparatet. Dette er et apparat som er med på å analysere hvilke egg som har best mulig sjangse til og overleve inni livmoren/hvilke som er sterkest :)
Jeg har ikke ORD for hvor fornøyd jeg er med behandlingen jeg har fått fra dem. Ja, vi har mått lagt ut ca 50 000kr for IVF m/ICSI, egg til frys, embryoglue og medisiner, men FOR EN SERVICE, mottagelse og behandling sier jeg bare. Og ikke minst ble jeg gravid på første forsøk, og har fått 3 små nurk på frys :-)

Klinikk Hausken er jo en privat bedrift,og må derfor "kjempe ekstra" for kundene sine, da de er mye dyrere enn offentlige, men igjen FANTASTISKE folk, ALLE som jobber der... lite miljø, alt fra kontordama til gynekologene til sykepleierene til embryologene er helt supre. De gir deg gode klemmer når du kommer, hopper og hyler av glede når du kommer til UL etter positiv test, ja, jeg har ikke ord for hvor fornøyd jeg er.

Det var også en reportasje om Klinikk Hausken i Haugesunds avis på lørdag, som bla. handlet om at barn nummer 1000 fra de stratet opp er på vei til å blir født i disse dager...i den reportasjen stod det også at av alle som ble behandlet for infertilitet som lykkes 70% av dem hos klinikk Hausken.

GO KLINIKK HAUSKEN!!! :)

Kjenner jeg blir veldig glad når jeg leser svaret over her!
Vi skal igang med utredning på Klinikk Hausken, og bare etter første telefonsamtale så kjenner jeg meg veldig trygg,og ikke minst hørt på det jeg hadde og si!

Tusen takk for at du deler av erfaringene dine :)

Kjenner jeg blir veldig glad når jeg leser svaret over her!
Vi skal igang med utredning på Klinikk Hausken, og bare etter første telefonsamtale så kjenner jeg meg veldig trygg,og ikke minst hørt på det jeg hadde og si!

Tusen takk for at du deler av erfaringene dine :)
Bare hyggelig å kunne "hjelpe" :) Når jeg var på ULhos dem etter positiv test så presterte jeg å si at det nestenvar litt "synd" (MISFORSTÅ MEG RETT) at jeg lykkes så fort hos dem, for jeg var så utrolig fornøyd med behandlingen der,og jeg gleder meg til jeg skal tilbake en gang for søskenforsøk!
Ønsker deg masse lykke til; dere er i de beste hender!! :D

Jeg må bare få spørre om noe :)

venter på tr, og når den kommer skal jeg tilbake til gyn og han skal sende henvisning til ivf ( da blir det Haugesund) var inne på nettsidene deres og leste litt, og der sto det at det var 8 Måneders ventetid :O :( og da har jo ikke han sendt henvisningen enda! Dette har ikke jeg tolmodighet til!! Så sitter her å leser om Hausken, og kjenner jeg har lyst å ringe med en gang, men jeg har ikke 30000++ liggende på konto :(
så det jeg lurer på er, hvor mye hadde dere liggende før dere startet forsøkene? Og hvor mye koster ett forsøk til sammen ca?? Må man betale alt i en engang sum? Eller litt etter litt? Tenker medisin kommer jo for seg selv, ca 15000? Så har man jo de 22500 som er for første forsøket, også eventuelt frys og div andre ting kommer i tillegg..
Tenker at nå er det bare å begynne å spare, for jeg gidder ikke vente nesten 1 år for å sette igang! :)

beklager sykt rotete innlegg, håper noen gidder å svare :)

Vi hadde akuratt solgt en bolig så vi hadde litt penger liggende.
Jeg kan svare for meg og hva vi gjorde :)
Vi fikk time til utredning 2 dager etter at jeg ringte, og jeg var i gang med medisiner samme dag som utredningsdagen (eller nyedamtalen som de så pent kaller det), det kommer jo an på om du har lang eller kort protokoll, prismessig er det nokså det samme.

Vi betalte 1500kr den dagen vi hadde nyesamtale/utredning.
Betalte for medisinene når du går på apoteket og henter dem.
Den dagen du skal ta ut egg betaler du for selve IVF forsøket (22500kr)
Den dagen jeg kom for å sette inn befruktet egg så betalte jeg for ICSI (tillegg for å injisere sædcelle i egget).
Ca 1-2 uker etter innsett fikk jeg brev i posten der vi måtte signere på at vi godtar at de har eggene våre på frys, returnere dette skjemaet OG vi måtte betale for nedfrysning av embryo.

Sett i gang og spar, du vil ikke angre ;)

Vi fikk time til utredning 2 dager etter at jeg ringte, og jeg var i gang med medisiner samme dag som utredningsdagen (eller nyedamtalen som de så pent kaller det), det kommer jo an på om du har lang eller kort protokoll, prismessig er det nokså det samme.

Den dagen jeg kom for å sette inn befruktet egg så betalte jeg for ICSI (tillegg for å injisere sædcelle i egget).
Ca 1-2 uker etter innsett fikk jeg brev i posten der vi måtte signere på at vi godtar at de har eggene våre på frys, returnere dette skjemaet OG vi måtte betale for nedfrysning av embryo.

Henger meg på litt her, vet du også noe om den summen man må betale dersom forsøket av en eller annen årsak blir avbrutt? kommer det i tillegg til de 22500 eller kommer det i stede for? :)

Takk for svar :)

Nå sitter jeg egentlig å ser på om jeg skal selge bilen min å kjøpe en som er litt billigere :) hehe..

Jeg tenker at hvis jeg først skal igang så tar jeg jo pakkeprisen, som ligger på 50400,- så kommer medisiner og frys og sånt i tillegg?. så regner vel med at vi må ut med ca 70000,- til slutt.

Noen som vet om den pakkeprisen ingår ICSI, og eventuelt nedfrysning ?? eller er det kun 3 IVF ?

Henger meg på litt her, vet du også noe om den summen man må betale dersom forsøket av en eller annen årsak blir avbrutt? kommer det i tillegg til de 22500 eller kommer det i stede for? :)
Det kommer selvfølgelig i stedet for og ikke i tillegg :)

Takk for svar :)

Nå sitter jeg egentlig å ser på om jeg skal selge bilen min å kjøpe en som er litt billigere :) hehe..

Jeg tenker at hvis jeg først skal igang så tar jeg jo pakkeprisen, som ligger på 50400,- så kommer medisiner og frys og sånt i tillegg?. så regner vel med at vi må ut med ca 70000,- til slutt.

Noen som vet om den pakkeprisen ingår ICSI, og eventuelt nedfrysning ?? eller er det kun 3 IVF ?
Tror ikke at pakkeprisen inneholder ICSI eller nedfrysing, det kommer garantert utenom. Men jeg synes du skal høre hva enten Jon eller Arne anbefaler deg/hva som er problemet deres før du velger noe som helst pakkepris. Jeg visste ikke at det var noe som het pakketilbud før det hele var over en gang..så hør med de hva de tror kommer til å være nødvendig :) Tvi tvi, jeg tror du kommer til å lykkes, har så god følelse viss du havner i deres fantastiske hender <3

Back
Topp