Hausken Bergen.

Sistesjanse

Flørter med forumet
Hei. Noen som har erfaring herfra?
Jeg er litt spent/nervøs. Skal dit på fredag til fertilitetssjekk for å se om jeg er aktuell for iui(inseminering) av mannen sin nedfryste sæd. Jeg er jo 41, så er jo igjen selvfølge at jeg er super-fruktbar lenger. tenker at det blir evt den værste beskjeden å få.. at det er forseint for meg.

Dere som har erfaring, hva gjøres på en slik sjekk? Får man svar der og da, eller tar det tid å få svar?

Har tatt fertiltetsskjekken hos dem. Da tok de blodprøver av meg og mannen før timen og fylte ut en skjema på nett om opplysninger de vil ha av oss. Samt måttet ha med politiattest. Tok sædprøve av mannen og innvendig ultralyd av meg på timen. Gikk deretter igjennom resultatene. Timen varte rundt 2 timer. Vi kunne få hjelp til IVF/icsi hvis vil ville det med en gang. Men vi valgte å vente til vi fikk time offentlig. Følte litt at de prøvde veldig å selge, da vi fikk dårligere prognoser hos dem enn offentlig. At de sa mer at det hastet mer å komme i gang, at det kunne ta lang tid med det offentlige. Sa også at mannen min sin sædkvalitet var så dårlig at vi ikke kunne forbedre den med livsstilsendringer. Men nå vi endelig fikk time hos det offentlige og han hadde tatt mange grep i livsstil. Så hadde han normal sædkvalitet. Har ingen erfaring ellers med iui eller behandling hos dem. Men har en venn som har hatt fertilitetsbehandling, men bare med medisiner/innvendigultralyd som har vært veldig fornøyd.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp