Hausken Bergen

Luskings

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
Junilykke 2020 ♡
Hei.
Er ganske ny her på forumet, men ikke som prøver.

Lurer på om det er noen her som har erfaring med Hausken i Bergen?

Trodde jeg skulle på forsamtale på Haukeland i dag, en time vi fikk for 5 mnd siden. Men det viser seg at det kun var en time for å fylle ut søknad om assistert befruktning, som det da tar 6-8 måneder ventetid å få time til. Og igjen et par måneder før oppstart, så legen sa nærmere 1 år fra i dag!
Dette syns vi var fryktelig lenge til, så vurderer nå å gå privat. Håper noen vil dele sin erfaring :)

Oj... Det var lenge ja.. Nå er det noen år siden vi startet prosessen. Vi har hatt alle forsøk hos Klinikk Hausken. Storebror og lillesøster i Haugesund, og den lille i magen nå i Bergen.
Vi måtte overhode ikke vente så lenge. Vi begynte faktisk på medisin samme dag som vi var hos de første gang. Husker ikke at vi måtte søke og vente på svar i det hele tatt før vi startet.
Når vi startet søskenforsøk nå så tok vi kontakt for å få time, og fikk opplegg samme dag.

Mulig det er andre regler nå enn tidligere. Men min erfaring er at de er kjappe med å komme igang med medisinering.

Masse lykke til, og håper at det går mye kjappere enn forventet.

Vi brukte Hausken i Bergen. Var på forsamtale i mars og hadde 1.forsøk i mai og 2.forsøk i august (2016) :)

Oj... Det var lenge ja.. Nå er det noen år siden vi startet prosessen. Vi har hatt alle forsøk hos Klinikk Hausken. Storebror og lillesøster i Haugesund, og den lille i magen nå i Bergen.
Vi måtte overhode ikke vente så lenge. Vi begynte faktisk på medisin samme dag som vi var hos de første gang. Husker ikke at vi måtte søke og vente på svar i det hele tatt før vi startet.
Når vi startet søskenforsøk nå så tok vi kontakt for å få time, og fikk opplegg samme dag.

Mulig det er andre regler nå enn tidligere. Men min erfaring er at de er kjappe med å komme igang med medisinering.

Masse lykke til, og håper at det går mye kjappere enn forventet.
Det var på KK det var lang ventetid, ikke Hausken :)
Kommer nok til å ta kontakt med de om ikke så lenge. Vil ned 5-10kg til for å få normal bmi (28 nå)

Har brukt Hausken i Haugesund, der har de ingen ventetid.
Husk også på at du har fritt sykehus valg. Det er andre offentlige klinikker i Norge med mye kortere ventetid. Tror bl.a. Haugesund har relativt kort ventetid nå [emoji5]

Er tok det ca 7 mnd fra første dag til oppstart.. men tror vi fikk komme fort til pga min alder da ..

Takk for svar!
Har sendt en forespørsel til Hausken nå, får vel svar i morgen når de åpner :)

Jeg skal snart til på mitt 3.forsøk på Hausken i Bergen, og er utrolig fornøyd der! Holder på å bli henvist til Haukeland siden det koster så mye privat. Men ikke noe spørsmål for våres del om at vi tar forsøk på Hausken fortsatt i ventetiden hos det offentlige. Men jeg er ganske utålmodig da, og om det klaffer hos Hausken før vi kommer til på Haukeland, så er det uansett verdt det:happy:

Jeg skal snart til på mitt 3.forsøk på Hausken i Bergen, og er utrolig fornøyd der! Holder på å bli henvist til Haukeland siden det koster så mye privat. Men ikke noe spørsmål for våres del om at vi tar forsøk på Hausken fortsatt i ventetiden hos det offentlige. Men jeg er ganske utålmodig da, og om det klaffer hos Hausken før vi kommer til på Haukeland, så er det uansett verdt det:happy:
Ja, jeg tenker at vi fortsatt kommer til å stå på ventelisten til Haukeland selv om vi forsøker Hausken i mellomtiden. Er jo fryktelig dyrt, men forhåpentligvis verdt det!
Fått time hos Hausken 9/11

Jeg hører egentlig til Haukeland, men pga ventetiden valgte vi st olavs i trondheim i stedet :) brukte fritt sykehusvalg og kom til nesten med en gang! Jeg måtte fly opp og ned igjen samme dag 2 ganger på kontroller og tredje gang reiste vi opp sammen og ble fra uttak til innsett. Du må betale 400 kr per vei i egenandel fly men overnatting får du dekket mesteparten :) vi ble gravid på første forsøk! [emoji4] bare spør viss du lurer på noe!

Jeg hører egentlig til Haukeland, men pga ventetiden valgte vi st olavs i trondheim i stedet :) brukte fritt sykehusvalg og kom til nesten med en gang! Jeg måtte fly opp og ned igjen samme dag 2 ganger på kontroller og tredje gang reiste vi opp sammen og ble fra uttak til innsett. Du må betale 400 kr per vei i egenandel fly men overnatting får du dekket mesteparten :) vi ble gravid på første forsøk! [emoji4] bare spør viss du lurer på noe!
Gratulerer så mye :)
Har fått time på Haukeland 14/2, så ikke så lang tid som først antatt. Har bestemt oss for å ta et forsøk på Hausken i mellomtiden, fikk time allerede 9/11.

Tok dere kontakt med St Olavs selv, eller ble dere henvist videre av legen?

Gratulerer så mye :)
Har fått time på Haukeland 14/2, så ikke så lang tid som først antatt. Har bestemt oss for å ta et forsøk på Hausken i mellomtiden, fikk time allerede 9/11.

Tok dere kontakt med St Olavs selv, eller ble dere henvist videre av legen?

Takk :)

Det var jo litt bedre ja. Håper dere lykkes på Hausken! Vi ble henvist av gynekologen som utredet oss, så vi begynte rett i forsøk :)

Back
Topp