Haukeland

Guro

Forelsket i forumet
Noen som har vært hos Haukeland nå i det siste? Hvor lang ventetid var det fra forsamtale og til oppstart?

Vi var hos fastlege (etter å ha vært hos Hausken på fertilitetsjekk som anbefalte IVF med en gang), som sendte henvisning til Haukeland i september. Fikk brev kjapt med forsamtale på gyn.avd. 02.januar. De anbefalte også IVF og sendte søknad til avd. for ass.bef rett etterpå. Fikk kjapt brev om egentlig time i starten av mai, men fikk telefon i starten av mars med plutselig åpning om forsamtale. Da fikk jeg valget om å begynne i påsken eller slutten av april. Valgte det siste. Hadde da stimulering/uttak i slutten av april, men ble ikke satt inn grunnet overstimulering. Fikk satt inn frys i juni og er nå gravid 4+3:) Selv om det til tider virker som det går langsomt, så synes jeg alt i alt at det egentlig har gått raskt på Haukeland (min personlige opplevelse selvfølgelig).

Fikk beskjed om at det var ca 3 mnd fra samtale til oppstart, men kunne variere litt. Så måtte høre om noen hadde noen erfaringer.
Jeg hadde mitt første forsøk på riksen, og synes ikke ting går fort :smiley-bounce022 eneste jeg gjorde var å vente føltes det som :woot: så håper ting går fort nå o_O har samtale i oktober :)

Vi sendte inn henvisning i januar, fikk svar etter 1 uke om at vi hadde fått forsamtale 9.mai. Ble dermed oppringt i slutten av februar og fikk ny time i mars. Fra forsamtalen til forsøk gikk det 2,5 mnd. Alt i alt gikk det 4,5 mnd fra henvisning ble sendt, til vi hadde gjennomført første forsøk (uten å lykkes).

Etter forsøket er det lang ventetid nå pga sommerstengt dessverre. Og vi har ikke fått nytt forsøk før uke 39. Altså 3,5 mnd etter mislykket forsøk.

Vi sendte inn henvisning i januar, fikk svar etter 1 uke om at vi hadde fått forsamtale 9.mai. Ble dermed oppringt i slutten av februar og fikk ny time i mars. Fra forsamtalen til forsøk gikk det 2,5 mnd. Alt i alt gikk det 4,5 mnd fra henvisning ble sendt, til vi hadde gjennomført første forsøk (uten å lykkes).

Etter forsøket er det lang ventetid nå pga sommerstengt dessverre. Og vi har ikke fått nytt forsøk før uke 39. Altså 3,5 mnd etter mislykket forsøk.

Huff ja... Bare å smøre seg med tålmodighet! o_O
Men dere hadde flaks som kom fort inn til samtale da :happy:
ca 6 mnd ventetid her fra henvisning fra Hausken ble sendt til vi fikk samtale.. Men fikk brev om at timen ble flyttet frem, så 1 mnd mindre ventetid ca :) alt hjelper :)

Huff ja... Bare å smøre seg med tålmodighet! o_O
Men dere hadde flaks som kom fort inn til samtale da :happy:
ca 6 mnd ventetid her fra henvisning fra Hausken ble sendt til vi fikk samtale.. Men fikk brev om at timen ble flyttet frem, så 1 mnd mindre ventetid ca :) alt hjelper :)

Ja i denne prosessen hjelper hver minste dag med fremskynding hehe... [emoji1]

Noen som vet om haukland er åpen for blodprøver og sædprøver på lab?

Back
Topp